Dobrovolnická činnost

| COVID19

Děkujeme všem studentkám a studentům, kteří v době nařízené distanční výuky vykonávali pracovní povinnost v rámci svého studia, nebo pomáhali jako dobrovolnice a dobrovolníci v rodinách či institucích, jejichž zaměstnanci potřebovali pomoc se zajištěním péče a vzděláváním dětí. Děkujeme samozřejmě nejenom těm, o kterých víme a které uvádíme v seznamu zde, ale i všem ostatním, kteří v tomto období nabídli svou nezištnou pomoc.  

Al-Chalabi Zuzana
Andělová Andrea
Andrýs Matěj
Babáková Dominika
Balický David
Banszelová Anna
Bartošová Hana
Bečková Veronika
Benešová Tereza
Bláhová Lenka
Bocheňská Johana
Breza Michal
Bublová Petra
Coufal Radek
Česnohlídková Jaroslava
Činková Anna
Čvančarová Barbora
David Ječný
De Man Bára Agnes
Dvořáková Táňa
Farkašová Miroslava
Farská Emilie
Federičová Zuzana
Follová Adéla
Forbelská Kateřina
Francová Pavla
Francová Tereza
Fülová Kamila
Goldmannová Veronika
Goncharova Maria
Gottwaldová Alena
Hamalčík Jakub
Hamplová Michaela
Hasanová Štěpánka
Hauftova Patricie
Haugvicová Kateřina
Havlíková Lucie
Havránek Martin
Házová Klára
Hemerková Lenka
Heřmanová Jana
Hillová Nikol
Hnízdilová Barbora
Hochmalová Zuzana
Hokeová Kateřina
Honysová Lenka
Horáková Denisa
Houserová Dominika
Houšková Lucie
Hovad Petříčková Petra
Hrušková Krystýna
Hynková Jaroslava
Chernenko Daria
Chlupová Milena
Jakubová Ludmila
Janele Filip
Jánská Tereza
Joklová Michaela
Juhászová Veronika
Kadečková Lucie
Kainová Michaela
Kalvová Šárka
Kasáčová Anna
Kazdová Kristýna
Klacková Lucie
Kobosová Barbora
Kocourková Michaela
Korbelová Brodská Tereza
Kořínková Denisa
Kořínková Iva
Kostříková Adéla
Koubková Janíková Eva
Koubová Simona
Kozáková Kateřina
Krajíčková Andrea
Krausová Denisa
Krupková Kristýna
Krykorková Nela
Křebková Marie
Křivský Vladimír
Kuderová Pavlína
Kuňáková Andrea
Kunst Jakub
Kůrková Karolína
Kusá Štěpánka
Lacková Eliška
Landová Veronika
Langmaierová Lenka
Lanková Lucie
Lauseckerová Andrea
Lechnýřová Veronika
Lemberková Nikola
Lenghardtová Jitka
Levinská Šárka
Lopraisová Monika
Macek Roman
Makarová Polina
Malá Michaela
Matějíček Vojtěch
Mědílková Barbora
Merglová Barbora
Mihočová Jiřina
Mikešová Bára
Mikulová Zdeňka
Mohelníková Taťána
Musilová Andrea
Mynář David
Navrátilová Radka
Novák Miroslav
Osterová Kateřina
Pacáková Romana
Panchenko Oleksandra
Pavlíková Nikola
Pavlová Lucie
Pechová Kateřina
Petráková Tereza
Pípová Tereza
Pleslová Emma
Poláková Markéta
Procházková Bára
Procházková Lenka
Rácová Barbora
Sekáčová Lucie
Shánělová Kristýna
Schleiderová Michaela
Sitárová Sára
Skramuská Barbora
Slavík Michal
Solloch Jakub
Souček Jakub
Soukup Jan
Stará Dominika
Stará Jana
Straková Kateřina
Stránská Jana
Svobodová Michaela
Šámal Oldřich
Šandová Magdalena
Šedová Ivana
Šikolová Zuzana
Školová Adéla
Špryslová Andrea
Štěpánka Kusá
Šťovíčková Magdalena
Švecová Daniela
Švíř Jaroslav
Toločková Zuzana
Tolzerová Adéla
Tomešová Tereza
Vaňhová Tereza
Vávrová Lucie
Voříšková Klára
Vošmiková Aneta
Wirthová Linda
Zavadilová Ludmila
Zelenková Adéla
Zemanová Lucie
Zollerová Renata

"Čím víc cítím, že mě lidé potřebují, tím víc chci pomoct. Je to úděl speciálního pedagoga, a proto jsem šla studovat pomáhající profesi. Myslím, že by to (pracovní povinnost) měl udělat každý, i když to znamená vystoupit z komfortní zóny a že to bylo jedno z nejtěžších období v životě."
Veronika Lechnýřová, studentka studijního programu Speciální pedagogika

"Studentky nahradily pracovníky přímé péče, opravdová skutečná pomoc. Bylo to v době velkého zásahu Covidu-19 a naše pracovnice byly v izolaci a karanténě. V jedné chvíli až ½ ztrát personálu ze dne na den. Obrovský přínos."
Ing. Eva Matura Štěpničková, Dis.; ředitelka Domovu pro seniory v Semilech

Rozhovor

Kde jste pomáhala a jaká byla vaše motivace? Jak pomoc probíhala (typicky)?

Pomáhala jsem rodičům (lékařům) hlídat děti a ve svém volnu jsem chodila pomáhat s úklidem paní na invalidním důchodě.

Motivací pro mě bylo především to, že mi chyběl kontakt s dětmi (praxe měla proběhnout jen návrhem příprav, dobrovolničení se mi zdálo jako účinnější řešení).

Hlídání dětí typicky probíhalo: ranní přivítání, snídaně, jeden díl animovaného seriálu v televizi, příprava na školu a zprovoznění meetu (se starším sourozencem), aktivity s mladším sourozencem (společenské hry, výtvarné činnosti, pohybová chvilka, stavení z lega, hraní s auty), příprava svačiny, příprava oběda (většinou šlo jen o ohřátí či uvaření těstovin a brambor), ukončení meetu, oběd, uklizení nádobí či umytí, 2 díly animovaného seriálu, příprava na školu (domácí úkoly), aktivity na odpoledne (společenské hry, bunkr, cvrnkání kuliček, skákání přes gumu, procházka) a rozloučení.

Co vám tato zkušenost dala a v čem to bylo náročné/obtížné (pokud bylo)?

Tato zkušenost mi dala především radost a zkušenosti s hlídáním dětí v rodině. Obtížné bylo nejspíše to, že jsem po celém dni hlídání dětí (cca od 7/8 do 15-17), musela jít připravovat seminární práce do školy a vymýšlet aktivity na další den s dětmi.

Jak jste dokázala skloubit dobrovolničení se studiem?

Jakmile jsem se pro dobrovolničení rozhodla, napsala jsem vyučujícím o své situaci. Z hodin jsem byla omluvena a u většiny předmětů jsem musela plnit odevzdávání prací. Co se týče prezentování prací, tak jsem byla s rodiči domluvena, že daný den přijdu později nebo odejdu dříve. Pokud vyučující trvali na mé přítomnosti, tak si rodiče vzali děti do práce. Fungovali jsme jako tým.

Odpovídala Bc. Kristýna Shánělová, studentka studijního programu Vychovatelství

kontakt

Technická univerzita v Liberci,
Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická
TUL ICO W
Děkanát fakulty:
Univerzitní náměstí 1410/1
460 17, Liberec 1
Telefon: +420 48 535 2815

Fakturační adresa:
Studentská 1402/2, 46117, Liberec 1

IČ: 46747885 | DIČ: CZ46747885

Adresy pracovišť

Vzdálená pomoc pro zaměstnance FP TUL

© Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická na Technické univerzitě v Liberci