Získáte potřebné znalosti v oblasti pedagogiky a psychologie, a tak budete umět pracovat s žáky, rozumět jim, pomáhat jim a připravovat pro ně podnětné vzdělávací prostředí. Díky širokému záběru oborů, kterým se budete věnovat, se stanete odborníky na celou šíři problematik, témat a učiva, které budete umět svým žákům také předat. Naučíte se funkční postupy a všechny finty, jak prvostupňové žáky motivovat k učení, jak správně, efektivně a zábavně vyučovat a jak hodnotit nejen edukační procesy, ale i sami sebe, a tak nikdy neusnout na vavřínech. Zjistíte, jak funguje školní legislativa, jak pracovat s možnými problémy ve škole, a to vše dohromady zažijete také na vlastní kůži při velkém množství pedagogické praxe, takže pak – až se pustíte do práce – už vás nic nepřekvapí.
Chcete-li vědět více, prohlédněte si obsah a cíle studijního programu v našem informačním systému STAG.
Absolvováním tohoto programu se z Vás stanou kvalifikované učitelky a učitelé pro 1. stupeň základních škol včetně alternativních. Individuálně zvolené povinně volitelné předměty Vám umožní profilovat se oborově (např. v oblasti jazyků, literatury, umění, přírodních věd aj.), a tím rozšíříte vlastní uplatnění pro práci s dětmi i v dalších různých vzdělávacích institucích.
Přehled povinných a povinně-volitelných předmětů najdete ve studijním plánu.
Studijní plán pro kombinované studium je obsahově stejný jako pro prezenční. Liší se pouze forma výuky. „Kombiňáci“ část studia absolvují prezenčně na výuce, část tvoří samostudium. Ve studiu máte k dispozici studijní opory jako je e-learning a další elektronické zdroje a odbornou literaturu. Samozřejmostí jsou konzultace s vyučujícími.
Pro koho je tato forma studia vhodná?
Studium je vhodné pro všechny, kteří se zajímají o tento obor, a je samozřejmě vhodné pro učitele, kteří si potřebují doplnit kvalifikaci či si ji chtějí rozšířit.
Jak a kdy probíhá výuka?
Výuka v kombinované formě studia probíhá v pátek celý den a v sobotu celý den.
Pedagogická praxe pro učitelství 1.stupně ZŠ provází studium ve všech ročnících. Je nastavena tak, aby studenti, kteří nemají zkušenosti s prací učitele, rozvíjeli své učitelské kompetence postupně, od prvního nahlédnutí do výuky ve školách a do práce učitele se žáky, přes první vyučovací pokusy pod vedením didaktika a zkušeného učitele, až po souvislou komplexní praxi.
Studenti, kteří zastávají pozice pedag.pracovníků na ZŠ, plní praxe na své škole a jsou didaktikem vedeni k porozumění pedagogickým jevům, reflexi a profesionalizaci vlastní výuky. Tento model praktické přípravy cílí na propojení poznatků z teoretických předmětů s vlastní vyučovací praxí.