Pokyny pro zpracování bakalářské a diplomové práce
SZZ 16. - 24. 1. 2025
-
Termín odevzdání BP/DPdo 6. 12. 2024 (včetně)
Po vložení BP/DP v IS STAG pošle student sdělení na email adresu
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. .
Do předmětu emailu prosím uvádějte Odevzdání závěrečné práce.Studenti, kteří mají přerušené studium, se emailem obrátí na paní Kazdovou a požádají o vygenerování úvodních listů. Kompletní práci ve formátu pdf. zašlete na email (
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. ). Práce Vám bude nahrána do STAGu.Kroky pro vygenerování úvodních listů z IS STAGu:
- moje studium
- kvalifikační práce (levý sloupec)
- doplnit údaje o bakalářské/diplomové práci
- tisk titulních stránek a zadání kvalifikační práce - tisk v pdfÚvodní listy vložte do své práce ve formátu pdf. Nepřevádějte do wordu!
Po kontrole BP/DP bude studentovi poslán email, že je práce schválena. Kopii emailu obdrží vedoucí práce, vedoucí katedry a sekretariát katedry, na které bude obhajoby probíhat.
Následně studijní oddělení zapíše do IS STAGu termín odevzdání. -
Termín přihlášení ke SZZwebový portál do 6. 12. 2024
(https://www.fp.tul.cz/student/szz)
Studenti, kteří mají přerušené studium, se přihlásí ke SZZ přes sekretářku dané katedry. -
Odevzdání BP/DPPOUZE ON-LINE formou
(směrnice děkana FP TUL 1/2021, čl.3)
- elektronicky v IS STAG potvrdit prohlášení autora závěrečné práce,
- doplnit v IS STAG název práce v českém a anglickém jazyce, anotaci v českém a anglickém jazyce, klíčová slova v českém a anglickém jazyce, rozsah práce a počet příloh,
- uložit do IS STAG elektronickou podobu závěrečné práce vytvořenou podle čl. 3 odst. (3) směrnice rektora TUL č. 5/2018 (viz https://knihovna.tul.cz/document/18),
- uložit do IS STAG datové přílohy práce komprimované do jednoho souboru ve formátu ZIP s velikostí nepřesahující 50 MB podle čl. 3 odst. (4) směrnice rektora TUL č. 5/2018. -
Zápis zápočtu do IS STAGu za BP/DP
Zápis zápočtu do IS STAGu provede studijní referentka po schválení elektronické verze.
-
Kontrola plnění studijních povinností před SZZdo 10. 1. 2025
-
Informace k promocím
Uskutečnění promocí bude záviset na aktuálních vládních opatřeních vztahující se k epidemilogické situaci. Prosím sledujte webové stránky a FB fakulty, kde budou informace ke konaní promocí včas zveřejněny.
Výstupní list je ke stažení na webu FP TUL.
Pokyny pro zpracování závěrečné práce
V souladu s pravidly Technické univerzity v Liberci je nezbytné používat jednotnou úpravu obálky a titulních listů a znění prohlášení. Titulní stránku, zadání a text prohlášení získá student v IS STAG, sám je nevytváří.
Studenti, kteří mají přerušené studium, se obrátí osobně nebo emailem na studijní oddělení (Petra Kazdová) a úvodní stránky Vám budou vygenerovány.
Pozn.
Podle směrnice děkana FP TUL 1/2021, čl. 3, odst. 6 : „Katedra, na které probíhá obhajoba závěrečné práce, má právo si navíc vyžádat od autora také tištěnou podobu jeho závěrečné práce, a to maximálně ve dvou vyhotoveních, která budou sloužit potřebám oponentů a členů komise při státní závěrečné zkoušce. Tyto výtisky závěrečné práce nemusí být svázány v tvrdých deskách podle čl. 3 odst. 2 písm. a) směrnice rektora, neboť nemají status oficiálně odevzdané práce ve smyslu směrnice rektora čl. 4 odst. 2. Ostatní náležitosti tištěné podoby závěrečné práce podle č. 3 odst. 2 písm. b) až h) směrnice rektora musí být splněny.“
-
Pro typografickou úpravu prací a pro používání citačního aparátu platí závazná pravidla stanovená pro katedru, na které je práce obhajována, a která jsou uvedena v elektronickém kurzu Průvodce studenta FP tvorbou závěrečné práce (Moodle kurz).
-
V elektronické verzi BP/DP se prohlášení nepodepisuje.
-
Studenti, kteří mají přerušené studium, se obrátí osobně nebo emailem na studijní oddělení (Petra Kazdová) a úvodní stránky Vám budou vygenerovány.
-
Povinné části závěrečné práce (předloha úvodního listu, zadání a prohlášení)
Bakalářská práce v jednotlivých krocích
- Student prokazuje v bakalářské práci (dále jen BP) schopnost aplikovat teoretické a praktické znalosti, dovednosti a kompetence, které získává a rozvíjí v průběhu studia na FP TUL.
- Termín zadání BP v rámci studia určují zpravidla katedry FP TUL vlastním oznámením, které je v souladu s opatřením děkana č. 3/2008. Student pracuje na BP zpravidla 3 semestry, minimálně však 2 semestry od zadání BP. Student volí téma BP dle vypsaných okruhů na dané katedře.
- Postup zadání BP: řídí se směrnicí děkana 1/2021, čl.2, odst. 1. a 2
- BP má následující strukturu:
- Titulní list s názvem BP (vygeneruje IS STAG)
- Zadání práce (vygeneruje IS STAG)
- Prohlášení (vygeneruje IS STAG)
- Poděkování (nepovinné)
- Anotace v českém a anglickém jazyce. Pokud není jazykem bakalářské práce čeština nebo angličtina, rovněž anotace v jazyce práce. Pod každou jazykovou verzí uvést klíčová slova
- Obsah
- Seznam obrázků, tabulek, případně seznam grafů
- Seznam použitých zkratek a symbolů (abecedně tříděný)
- Text vlastní práce členěný do kapitol
- Seznam literatury, zdrojů dle závazných pravidel katedry, na které je BP řešena (viz e-kurz)
- Seznam příloh
- Přílohy
- BP má rozsah vlastního textu zpravidla 40 normostran.
- Strany BP jsou číslovány od první strany s textem (úvodní vygenerovaný list). Čísla stran se zobrazují od obsahu.
- Citační norma je závazně stanovena jednotlivými katedrami FP TUL a je uvedena v e-kurzu na e-learningovém portálu TUL.
- Student odevzdává BP pouze v elektronické podobě do IS/STAG.
Podpora procesu Odevzdání BP/DP je k dispozici v kurzu Průvodce studenta tvorbou odborné (závěrečné) práce na e-learningovém portálu TUL.
Vydáno: 9. 3. 2011
Poslední úprava: 7. 4. 2021
Diplomová práce v jednotlivých krocích
- Student prokazuje v diplomové práci (dále jen DP) schopnost syntetizovat a aplikovat znalosti, vědomosti a kompetence získané v průběhu studia na FP TUL.
- Termín zadání DP v rámci studia určují zpravidla katedry FP TUL vlastním oznámením, které je v souladu s opatřením děkana č. 3/2008. Student pracuje na DP zpravidla 3 semestry, minimálně však 2 semestry od zadání DP. Student volí téma DP dle vypsaných okruhů na dané katedře.
- Postup zadání DP: řídí se směrnicí děkana 1/2021, čl.2, odst. 1. a 2
- DP má následující strukturu:
- Titulní list s názvem DP (vygeneruje IS STAG)
- Zadání práce (vygeneruje IS STAG)
- Prohlášení (vygeneruje IS STAG)
- Poděkování (nepovinné)
- Anotace v českém a anglickém jazyce. Pokud není jazykem diplomové práce čeština nebo angličtina, rovněž anotace v jazyce práce. Pod každou jazykovou verzí uvést klíčová slova.
- Obsah
- Seznam obrázků, tabulek, případně seznam grafů
- Seznam použitých zkratek a symbolů (abecedně tříděný)
- Text vlastní práce členěný do kapitol
- Seznam literatury, zdrojů podle závazných pravidel katedry, na které je práce zadána (viz e-kurz)
- Seznam příloh
- Přílohy
- DP má rozsah vlastního textu zpravidla 70 normostran.
- Strany DP jsou číslovány od první strany s textem (úvodní vygenerovaný list). Čísla stran se zobrazují od obsahu.
- Citační norma je závazně stanovena jednotlivými katedrami FP TUL a je uvedena v e-kurzu na e-learningovém portálu TUL.
- Student odevzdává BP pouze v elektronické podobě do IS/STAG.
Podpora procesu Odevzdání BP/DP je k dispozici v kurzu Průvodce studenta tvorbou odborné (závěrečné) práce na e-learningovém portálu TUL.
Vydáno: 9. 3. 2011
Poslední úprava: 7. 4. 2021
Pomůcky
Nevíte si rady se spojováním souborů v pdf a mazáním stránek v souboru pdf?
Doporučujeme: