Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání
-
Forma:Kombinovaná, Prezenční
-
Standardní doba studia:3 roky
-
Maximální doba studia:7 let
-
Vyučovací jazyk:Čeština
Média
How are the part-time studies run?
The content of the curriculum for part-time studies is the same as for the full-time study programme. The form of the part-time studies differs only in that the on-site classes are held at weekends. Students are therefore required to do more self-study, supported by elearning platforms and other electronic resources. In addition, our university has a well-stocked library containing specialised academic literature, not only in Czech, but in other languages such as English, German and Spanish. A team of friendly and professional librarians are ready to help with all enquiries. Consultation sessions with individual teachers are, of course, also available on request.
Who is this form of study suitable for?
This study programme is suitable for everyone interested in their field. It caters especially to teachers seeking gain academic qualifications.
How and when do the lessons take place?
Classes take place on Fridays from 8:50 am to 7:30 pm, and Saturdays from 8:50 am to 7:30 pm, depending on the particular schedule. Face-to-face sessions are hosted on-site approximately 10 to 14 weekends per semester, depending on the number of subjects a student takes in a given year.
Cíl studia
Studijní program Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání je koncipován jak k získání základních pedagogických, psychologických a pedagogicko-praktických znalostí a dovedností, tak k získání základních odborných kompetencí v oboru anglický jazyk.
Z hlediska oboru anglický jazyk je cílem tříletého studia připravit kvalifikované, vysokoškolsky vzdělané odborníky, kteří jsou schopni se orientovat v základních souvislostech anglického jazyka a britsko-americké kultury, pracovat s texty v anglickém jazyce a zároveň efektivně komunikovat ústně i písemně.
Celkovým cílem bakalářského (Bc.) studia je vytvořit u studentů pevné základy v oblasti oborové přípravy a v oblasti učitelství především pro vstup do NMgr. studia učitelství.
Profil absolventa
Vymezení výstupních znalostí, dovedností a způsobilostí – pedagogicko-psychologických:
Absolvent se orientuje v základních oblastech pedagogiky a psychologie. Absolvent je uveden do základních otázek procesu vyučování a didaktických problémů. V psychologii je absolvent vybaven základními obecně psychologickými pojmy, chápe vývoj a zrání lidské bytosti v základních vývojových etapách, nahlíží psychické procesy a stavy jak v jejich základní struktuře, tak i dynamice. Absolvent disponuje základními sociálně psychologickými znalostmi a dovednostmi, které využívá v pedagogické praxi a při práci se sociální skupinou. Absolvent dokáže získané pedagogické a psychologické znalosti využívat při reflexi pedagogických problémů, s nimiž se mohl setkat v rámci dosavadní úvodní pedagogické praxe. Absolvent získá pedagogicko-psychologický základ, který mu umožní následně studovat v NMgr. studijních programech Učitelství pro 2. stupeň ZŠ a zde prohloubit a profesně zakončit učitelskou kvalifikaci.
Vymezení výstupních znalostí, dovedností a způsobilostí – oborových:
Absolvent prokazuje osvojení teoretických základů a schopnost jejich praktické aplikace v anglickém jazyce v rovině lingvistické, literárně-kulturní a lingvodidaktické v rozsahu bakalářského studijního programu. V rovině lingvistické zná systém jazyka, ovládá lingvistickou terminologii a bezpečně rozpoznává příklady v textu demonstrující určité pravidlo v disciplínách, které jsou součástí Bc. programu (fonetika/fonologie, morfologie, syntax). V rovině literárně-kulturní je vybaven základními znalostmi historie, kultury a literatury a dokáže kriticky zhodnotit významné britské a americké historické události a jejich reflexi v umělecké tvorbě. V rovině lingvodidaktické se orientuje v základních principech výuky angličtiny jako cizího jazyka. V komunikativní kompetenci dosahuje absolvent úrovně C1 (podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky), u receptivních dovedností se zřídka se vyskytujícími problémy v porozumění, u produktivních dovedností s občasným zaváháním v přesnosti a plynulosti projevu, které však nebrání efektivní komunikaci.
Vymezení výstupních znalostí, dovedností a způsobilostí – všeobecných:
Absolvent má rozvinutou úroveň jazykového projevu. Dokáže vyhledávat, porovnávat, analyzovat a kriticky vyhodnocovat informace. Zná základní postupy kritické analýzy odborného textu. Je vybaven základními znalostmi a dovednostmi v oblasti ICT.
Uplatnění absolventa
Přijímací řízení pro akademický rok 2025/2026 - 2. kolo
Přijímací zkouška: ano
Termín podání přihlášek : do 07. 08. 2025
Podrobné informace k přijímacímu řízení jsou vyvěšovány na úřední desku.
Forma přijímací zkoušky:
písemný test Obecných studijních předpokladů realizovaných v rámci Národních srovnávacích zkoušek společnosti Scio.
(Uznány budou termíny NSZ od prosince 2024 do srpna 2025).
Uchazečům, kteří doloží získání jazykového certifikátu úrovně B2, C1, C2 podle společného evropského referenčního rámce pro jazyky, bude tato skutečnost zohledněna při bodovém hodnocení. Jazykový certifikát musí být doložen k přihlášce nejpozději do 07. 08. 2025.
Na doklady dodané po tomto termínu nebude brán zřetel.
Vypsané kombinace pro akademický rok 2025/2026 - 2. kolo
Uchazeč vybírá hlavní (maior) studijní program a k němu do kombinace jeden další přidružený (minor) program.
Hlavní (maior) programy lze kombinovat jen s programy uvedenými v tabulkách níže; vypisované kombinace jsou uváděny zvlášť pro studijní programy v prezenční a zvlášť v kombinované formě studia.

Prezenční forma studia - 2. kolo
MAIOR | MINOR |
---|---|
český jazyk a literatura | anglický jazyk |
informatika | anglický jazyk |
německý jazyk | anglický jazyk |
španělský jazyk | anglický jazyk |
tělesná výchova | anglický jazyk |
Kombinovaná forma studia - 2. kolo
MAIOR | MINOR |
---|---|
informatika | anglický jazyk |
německý jazyk | anglický jazyk |