Skip to main content

Tutoři

  • FP

Péče o studující

Moc dobře víme, že vysokoškolské studium může být náročné, a to i po psychické stránce. A protože věříme, že smyslem fakulty nemá být jen poskytnout studujícím odborné vědomosti, vytvořili jsme stránku, kde najdete různé druhy podpory, která vám může pomoci udržet zdravou rovnováhu mezi studijním a osobním životem.

Na této stránce najdete především seznam tutorů, a to jak z řad vyučujících, tak starších studentek a studentů. Tutoři jsou tu pro vás v případě, že řešíte jakékoliv studijní problémy, podpoří vás a pomohou najít řešení. Můžete také využít služby univerzitního ombudsmana.

Chceme, abyste se při studiu cítili v pohodě, proto tu najdete také sekci wellbeing s tipy na organizace a projekty, které vám poskytnou odborné rady, např. jak na stres, úzkost či pocit vyhoření.

TUTORKY A TUTOŘI

Každá katedra či studijní program (nebo dokonce jeho forma) má svou tutorku či tutora z řad vyučujících i studujících. Kdykoli se na ně můžete obrátit se svými dotazy či problémem a oni vám jej pomohou zodpovědět, vyřešit, nebo zprostředkují jeho řešení.

Ombudsman

Někdy možná budete potřebovat poradit či pomoci i s jinými, než studijními záležitostmi. K tomu je pro vás na naší univerzitě ombudsman - nezávislý pozorovatel, který je vám k dispozici v případě pochybností o dodržování práv a postupů v těchto oblastech: rovný přístup, diskriminace, sexuální obtěžování, šikana, vyhoření apod.

Více informací

Wellbeing

Wellbeing se týká vašeho fyzického, duševního a sociálního zdraví a spokojenosti. Vzhledem k tomu, že během studia čelíte mnoha výzvám, jako jsou náročné akademické požadavky, stres, nedostatek času na plnění úkolů, tlak na výkon, nejistota ohledně budoucnosti a osobních cílů apod., je udržování dobrého stavu wellbeingu klíčové.

Pomůže vám to lépe zvládat tyto výzvy a dosáhnout úspěchu ve studiu i v životě obecně. Péče o sebe může pomoci zlepšit vaše fyzické a duševní zdraví, snížit stres, zvýšit produktivitu a kvalitu práce a lépe zvládat akademické požadavky a výzvy, se kterými se během studia setkáte.

Součástí záložky Péče o studující jsou kontakty na lidi – tutorky a tutory z řad vyučujících i studujících, kteří jsou připraveni vám pomoci s vašimi případnými obtížemi, nebo pomoc zprostředkovat. Ze stejného důvodu je na univerzitě k dispozici také ombudsman a akademická poradna a centrum podpory.

Vaše pohoda- wellbeing jsou pro nás během studia na univerzitě velmi důležité a proto přinášíme také několik odkazů, kde najdete, jak na něj.

  • Mobilní aplikace a web, který pomáhá uživatelů zdarma a poskytuje první rychlou psychologickou pomoc, kterou uživatelé potřebují.

    Otevřít

  • Nezisková organizace, která odborně informuje o duševním zdraví, poskytuje praxi budoucím pracovníkům a pracovnicím pomáhajících profesí a angažuje se v reformě péče o duševní zdraví.

    Otevřít

  • Centrum Locika se primárně věnuje pomoci dětem, které zažívají násilí v rodině. Zpracovává ale také užitečné grafiky pro děti i dospělé k podpoře wellbeingu, práci se stresem apod.

    Otevřít

  • Webové stránky opatruj.se odborně zaštiťuje Národní ústav duševního zdraví České republiky ve spolupráci s dalšími národními a mezinárodními organizacemi. Naleznete zde např. welllbeing testy, které vám pomohou odhadnout míru vaší pohody, navrhují ale také tipy na zvyšování vaší duševní odolnosti.

    Otevřít

  • Publikace Wellbeing ve vzdělávání je  analýzu toho, jak podporují wellbeing žáků i pedagogů a dalších zaměstnanců školy v pěti vybraných zemím, konkrétně v Irsku, Walesu, Rakousku, Finsku a v Kanadě (konkrétně v provincii Ontario). Autorka studie Kateřina Novotná jejich přístup nejen popisuje, ale hledá také inspirace, které by se daly využít v českém prostředí.

    Otevřít

Pokračovat ve čtení

Jsem prvák

  • FP

Jsem prvák na peďáku ...
... a co mám dělat?

Právě jste se stal/a studentem Technické univerzity v Liberci (dále jen TUL) a to pro Vás znamená spoustu nových příležitostí, ale i řadu nových povinností a starostí. Tato stránka Vám pomůže vstup do studentského života lépe zvládnout.

Většina nejdůležitějších procesů, pravidel a povinností je popsána ve Studijním a zkušebním řádu (dále jen SZŘ) 

Další užitečné informace, formuláře a aktuality naleznete na stránkách Fakulty přírodovědně-humanitní a pedagogické (dále jen FP): Doporučujeme pravidelně stránky navštěvovat, abyste byl/a v obraze, věděl/a, co se děje na fakultě a aby Vám případně neunikla důležitá provozní informace.

Kredity

Kredity jsou při Vašem studiu asi nejdůležitější novinkou. Povinností studenta je získat určitý počet kreditů pro postup do dalšího ročníku, resp. za celou dobu studia.

Ve studijním plánu každého studijního programu je tento počet kreditů rozložen mezi povinné, povinně volitelné a volitelné předměty (liší se podle programu).

POZOR! Do požadovaného počtu ZÍSKANÝCH kreditů se nezapočítávají kredity UZNANÉ z předchozího studia. 

Veškeré platné studijní plány naleznete na webových stránkách FP https://www.fp.tul.cz/student/informace-ke-studiu.

Pro daný program může být platných studijních plánů několik. Dejte si tedy pozor a řiďte se studijním plánem platným podle akademického roku, ve kterém jste ke studiu nastoupil/a. Váš konkrétní studijní plán naleznete po přihlášení do IS STAG (viz níže).
Plán jste obdržel/a také mailem spolu s pozvánkou k zápisu.

Minimální počet získaných kreditů                            

První ročník
Za první semestr 15 kreditů

Na konci akademického roku

35 kreditů

Další ročníky
Na konci akademického roku

35 kreditů

Za celou dobu studia
Bakalářské studium (3 roky) 180 kreditů
Navazující studium (2 roky) 120 kreditů
Magisterské studium (5 let) 300 kreditů

IS STAG

Technická univerzita využívá k administraci elektronický informační systém STAG (studijní agenda). S tímto systémem se budete setkávat v průběhu celého studia a slouží k řadě úkonů od sestavování rozvrhu, přihlašování na zápočty a zkoušky, až po sledování výsledků vašeho studia a počtu získaných kreditů.

PŘIHLÁŠENÍ DO IS STAG

Po převedení uchazeče o studium do stavu studenta (po zápise) si musíte zjistit své osobní číslo (ve tvaru P22xxx) na webu IS STAG.

Jak se poprvé přihlásit do IS STAG?

Studentovo přihlašovací jméno je jmeno.prijmeni, Heslo pak je stejné jako v síti LIANE (viz níže).

Po přihlášení do IS STAG si musíte aktualizovat osobní a kontaktní údaje.

Předměty / rozvrh

Předměty v prvním semestru prvního ročníku Vám zapíše Studijní oddělení FP. Od druhého semestru si již zapisujete předměty sami. To Vám dává víc svobody při plánování Vašeho času, ale také plnou zodpovědnost za správně sestavený rozvrh. Jaké předměty si můžete vybrat, určuje studijní plán pro Váš konkrétní studijní program. Každý student se zapisuje na ty bloky, které jsou určeny pro jeho program. Předměty si zapisujete v období předzápisu v IS STAG (termín je dán vyhláškou prorektora pro studium a vzdělávání).

Každá studijní kombinace má rozvrh sestaven rozvrhářem dle Vaší kombinace a povinné předměty jsou rozvrhovány tak, aby se rozvrhové akce nekryly. Při sestavování vlastního rozvrhu si nesmíte vědomě vybírat kolidující akce. V případě Vámi nezaviněné kolize rozvrhů kontaktujte příslušné katedry.

POZOR! Všechny předměty, které si jednou zapíšete, musíte během studia splnit (včetně volitelných předmětů).

POSTUP PRO ZÁPIS PŘEDMĚTŮ

Po přihlášení do IS STAG klikněte na položku MOJE STUDIUM v nabídce nahoře. V levém sloupcovém menu vyber položku PŘEDZÁPIS a můžete začít tvořit rozvrh Vašeho aktuálního semestru. Předměty jsou rozděleny do bloků podle studijního programu a formy studia. Zároveň vidíte informace o minimálním počtu kreditů, které je nutno získat, a máte přehled o již splněných předmětech.

Zápis do dalšího semestru, ročníku, zápisové listy

Na konci 1. semestru v prvním ročníku musíte předložit doklad o tom, že jste zvládl/a splnit požadovaný počet kreditů za zimní semestr a doložit zápis předmětů na letní semestr. Doložíte to tzv. zápisovými listy A za ZS a B za LS, které si vygenerujete ze STAGu.

Podobně budete postupovat ještě vždy začátkem září, akorát přiložíte ještě zápisový list A: seznam předmětů a počet kreditů získaných za uplynulý rok.

Kdy odevzdat zápisový list Jaký zápisový list odevzdat
První ročník 1. semestr

Zápisový list A za ZS a zápisový list B za LS - 1. rok studia

Každý rok v září

Zápisový list A - získané kredity
Zápisový list B - zapsané kredity na další rok

Tutoři - průvodci studiem

„Tutor z latiny znamená "poručník", poradce, průvodce studentů během jeho studia - může pomoci při potížích s výukou, studiem, předměty, rozvrhem ale i v komunikaci s vyučujícími.

Naši TUTOŘI

LIANE

LIANE (Liberec Academic Network) je počítačová síť TUL, kterou budete během studia často využívat. Pokrývá téměř všechny prostory univerzity. Získáte díky ní přístup k vysokorychlostnímu internetu, ale také možnost využívat řady služeb, které se Vám během studia budou hodit. Můžete využívat bezdrátového připojení Eduroam, takže budete mobilní a online i v knihovně nebo ve studovnách. Kód pro první přihlášení do sítě LIANE najdete na posledních řádcích Rozhodnutí o přijetí, které jste obdrželi poštou.

Přístup k síti si můžete vytvořit nejdříve 3 dny po zápise do prvního ročníku. V případě problémů (např. zapomenuté heslo, nefunkční kód) se obraťte na Vaši studijní referentku (https://www.fp.tul.cz/student/studijni-oddeleni).

Přístup do sítě LIANE je opravdu důležitý, proto Vám doporučujeme projít také následující web, kde zjistíte další důležité detaily.

Univerzitní e-mail

Pro komunikaci s univerzitou jsou studenti povinní používat univerzitní e‑mailovou schránku. Přístup k Vaší univerzitní e‑mailové schránce je ze stránky https://webmail.tul.cz.

Uživatelské jméno a heslo jsou totožné jako v síti LIANE (Vaše e‑mailová schránka vzniká se založením účtu v síti LIANE).

Další podrobnosti najdete na stránkách LIANE.

Karta ISIC, průkaz studenta

K prokázání, že jste opravdu studentem, je nutné, abyste si pořídili buď kartu ISIC (International Student Identity Card), nebo levnější čipovou kartu, či bezplatnou kartu studenta. Kartou se prokazujete během studia u zkoušek, otevíráte učebny a v neposlední řadě využíváte spoustu výhod ve veřejné dopravě, na různých akcích atd.

S procesem pořízení karty ISIC budete seznámeni hned v úvodu studia. Její platnost je jeden rok, což si musíte hlídat. Na webu fakulty se vždy s předstihem dozvíte, kdy je ten správný čas OBJEDNAT si a následně i VYZVEDNOUT revalidační přelepku na další akademický rok.

Objednáváte si ji vždy od března do května na webu administrace identifikačních průkazů. Prodají Vám ji pak na studijním oddělení v listopadu vždy v předem daném termínu.

Stipendia

Jako student můžete z titulu svého působení na vysoké škole dosáhnout na celou řadu stipendií, která mohou alespoň z části vylepšit Váš osobní rozpočet. Některá jsou dána plošně (ubytovací), jiná jsou odměnou za studijní píli nebo třeba za sportovní úspěchy (prospěchové stipendium, stipendium za reprezentaci školy). Existuje také stipendium sociální, které částečně snižuje nerovnosti socioekonomické situace. 

O ubytovací, sociální i některá další stipendia je nutné zažádat do konce října prostřednictvím IS STAG a splnit obecná kritéria pro nárok na stipendium.

Bližší informace o stipendiích

Bankovní účet

Se stipendiem souvisí nutnost zadat číslo bankovního účtu do systému: pokud nezadáte číslo účtu, stipendium není kam vyplatit, jelikož platby mezi studentem a TUL probíhají bezhotovostním převodem na osobní účty. Proto nutné číslo účtu zadat do IS STAG, kde také musíte aktualizovat své osobní a kontaktní údaje.

Erasmus

FP nabízí spoustu možností, jak během studia vycestovat na zkušenou do zahraničí, strávit semestr na zahraniční univerzitě nebo na pracovní stáži. Informace, zkušenosti studentů a nabídku výjezdů naleznete na webu.

Webové stránky ERASMUS

Houstone, máme problém...

Jasně, během studia se vyskytnou různé komplikace, životní situace, překážky.. Pokud Vám nepomůže opakované prostudování SZŘ nebo webové stránky fakulty, obraťte se na:

Studijní referentky pak projednávají každou žádost s proděkankou pro studium a v závažných případech s děkanem fakulty

Pokračovat ve čtení

30-let

  • FP

30 let FP

Fakultě přírodovědně-humanitní a pedagogické bylo v roce 2020 již 30 let. Za tu dobu toho hodně vzniklo, mnoho se událo i něco změnilo. Podívejte se na film, který při této příležitosti vznikl, poslechněte si kompletní rozhovory s osobnostmi, které ve filmu hovoří nebo se pobrouzdejte naší časovou osou. Požádali jsme vybrané kolegy i všechny katedry, aby nám pomohli představit 30 vybraných událostí a informací. Tento výčet zajímavých a důležitých dat, událostí, akcí a údajů ale rozhodně není vyčerpávajícím souhrnem dění na fakultě, ale spíše ohlédnutím a naznačením toho, čím vším se naše fakulta stala. Nejenom vzpomínky, ale také další životní cesty pak představujeme v rozhovorech se zajímavými absolventy naší fakulty. Příjemnou zábavu!

Rozhovory s osobnostmi fakulty

doc. RNDr. Miroslav Brzezina, CSc.

Na Technické univerzitě v Liberci působí od roku 1993, vyučuje matematické předměty pro různé fakulty. V letech 2008 - 2015 byl děkanem FP TUL, v současné době je čtvrtým rokem rektorem TUL.

Ing. Jana Jakschová

První tajemnice nově vzniklé pedagogické fakulty, pravá ruka prvního děkana prof. Peciny. Funkci vykonávala v letech 1990 - 2002.

PhDr. Jana Johnová, Ph.D.

Vedoucí katedry primárního vzdělávání, členka senátu fakulty. Zkušená učitelka, nadšená divadelnice ochotnické divadelní společnosti Vojan Český Dub.

doc. PhDr. Dana Kasperová, Ph.D.

Významná historička pedagogiky, členka katedry pedagogiky a psychologie, garantka studijního programu Pedagogická studia.

RNDr. Alena Kopáčková, Ph.D.

Na TUL (dříve VŠST) působila od roku 1985, dlouholetá členka a tajemnice akademického senátu nově vzniklé pedagogické fakulty. Matematička, zastánkyně Hejného metody. Členkou vedení fakulty byla jako proděkanka třech děkanů, a to v letech 2005 až 2020.

prof. RNDr. Jan Picek, CSc.

Na Technické univerzitě v Liberci působí od roku 1992, vyučuje předměty spojené s aplikovanou matematikou a hlavně statistikou. Byl členem, místopředsedou i předsedou Akademického senátu Fakulty přírodovědně-humanitní a pedagogické TUL, v současné době je již pátým rokem jejím děkanem.

doc. RNDr. Jaroslav Vild

Na univerzitě působil od roku 1963, stál u samého zrodu fakulty a v letech 1996 – 2001 byl i  jejím děkanem, v letech 2003 – 2006 působil jako prorektor TUL.

30 let FP ve 30 datech

Rozhovory s absolventy

Pokračovat ve čtení

Výsledky ankety

  • FP

Výsledky ankety

Vážené studentky, vážení studenti,

dovolte nám vyjádřit poděkování za vaši účast v anketním šetření studentské spokojenosti s výukou v průběhu letního semestru 2019/2020, který byl z mnoha pohledů neobvyklý. Situace, která nastala téměř ihned po začátku semestru uzavřením všech škol v České republice na základě vládního nařízení kvůli šířící se nákaze viru Covid-19, byla pro vás i nás náhlá a bezprecedentní. 

Vážíme si vašich názorů, které mají  pro nás velký význam, neboť ankety se zúčastnilo 615 studentů – tedy přibližně 40% všech studujících na naší fakultě. Ti navíc vytvořili reprezentativní vzorek respondentů, protože jejich složení dobře korespondovalo se strukturou studentů v jednotlivých ročnících a typech studia.

Kromě základních výsledků, které si můžete prohlédnout v infografice, jsme od vás získali také opravdu veliké množství slovních komentářů, podnětů, ocenění i výtek. Z nich vyplývá, že nejpalčivějším problémem, který vás trápil, byly mezery v komunikaci. Je to i pro nás zásadní záležitost, budeme proto na jejím zlepšení v následujících obdobích na všech úrovních napříč  fakultou usilovat. Věříme, že tak dosáhneme změn i u dalších problémů, které se v uplynulém období  vyskytovaly.

Oceňujeme, že jste tento semestr zvládli i přes častou roztříštěnost v používání platforem vyučujícími a nutnost orientovat se v mnoha digitálních zdrojích. Přílišné rozrůznění v přístupech k výuce bylo zapříčiněno nutností téměř okamžitého zajištění pokračování výuky tohoto semestru distanční formou, na kterou jsme nebyli nijak připraveni. Byla to však pro nás jedinečná zkušenost, z níž můžeme (a jistě budeme) čerpat v budoucnosti. Ať je to snaha o brzké sjednocení některých platforem (univerzitní moodle a fakultní elearning) nebo připravenost na koherentnější strategie řešení distančních forem výuky napříč předměty či katedrami.

Věříme, že tato situace pro vás měla také dobré stránky, ať ve výhodách, které jste v anketě uváděli, nebo třeba i v přidané hodnotě zkušenosti s klasickými studijními metodami studentů univerzity či samostatnou prací vysokoškolského badatele.

Vaše zpětná vazba nám také potvrdila, že většina potíží a zkušeností, které jste s námi sdíleli, je shodná s tím, čemu čelili také pedagogové a zaměstnanci fakulty a celá pedagogická komunita. Děkujeme tedy ještě jednou za vaši cennou zpětnou vazbu, která je pro nás vyjádřením vaší  sounáležitosti s domovskou fakultou a snahy na společném zlepšování jejího fungování.

vedení FP TUL 

Pokračovat ve čtení

Závěrečné práce (kurzy celoživotního vzdělávání)

  • FP

Pokyny pro zpracování závěrečné práce
pro kurzy celoživotního vzdělávání 

ZZK  18. 8. - 27. 8. 2025
  • Termín odevzdání závěrečné práce

    do 30. 6. 2025 (včetně)

    Po vložení ZP v IS STAG pošle student sdělení na email adresu Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. společně s písemným souhlasem vedoucího práce (email od vedoucího práce).
    Do předmětu emailu prosím uvádějte Odevzdání ZP.

    Kroky pro vygenerování úvodních listů z IS STAGu:
    - moje studium
    - kvalifikační práce (levý sloupec)
    - doplnit údaje o závěrečné práci
    - tisk titulních stránek a zadání kvalifikační práce - tisk v pdf

     

  • Termín přihlášení ke ZZK

    webový portál do 30. 6. 2025 (https://www.fp.tul.cz/student/szz)

    (studenti, kteří mají přerušené studium, se přihlásí ke SZZ přes sekretářku dané katedry a kontaktují studijní oddělení, aby jim byly vygenerovány úvodní listy k ZP).

  • Odevzdání závěrečné práce

    POUZE ON-LINE formou

    - elektronicky v IS STAG potvrdit prohlášení autora závěrečné práce,
    - doplnit v IS STAG název práce v českém a anglickém jazyce, anotaci v českém a anglickém jazyce, klíčová slova v českém a anglickém jazyce, rozsah práce a počet příloh,
    - uložit do IS STAG elektronickou podobu závěrečné práce
    - uložit do IS STAG datové přílohy práce komprimované do jednoho souboru ve formátu ZIP s velikostí nepřesahující 50 MB

     

  • Kontrola plnění studijních povinností před SZZ

    do 13. 8. 2025

Závěrečné práce zadávané a obhajované na FP TUL jsou evidovány v informačním systému STAG. IS STAG, který student již využil pro vyhotovení zadání ZP, dále umožňuje vygenerování titulní strany a prohlášení, vložení úplného znění ZP a následné vygenerování potvrzení o vložení práce.

vzor závěrečné práce

Pokyny pro zpracování závěrečné práce
  • Na úvodním listu musí být logo Technické univerzity v Liberci.

  • Při jednostranném tisku se počítá zadání, které je na dvě stránky, jako jedna stránka (stránka 2).
  • V elektronické verzi ZP se prohlášení nepodepisuje.

  • Pro typografickou úpravu prací a pro používání citačního aparátu platí závazná pravidla stanovená pro katedru, na které je práce obhajována, a která jsou uvedena v elektronickém kurzu Průvodce studenta FP tvorbou závěrečné práce (Moodle kurz).

  • Povinné části závěrečné práce (předloha úvodního listu, zadání a prohlášení)

V souladu s pravidly Technické univerzity v Liberci je nezbytné používat jednotnou úpravu úvodního, titulního listu a znění prohlášení. Titulní list a text prohlášení získá student v IS STAG, sám je nevytváří. 

Studenti, kteří mají přerušené studium, se obrátí osobně nebo emailem na studijní oddělení (Petra Kazdová) a úvodní listy Vám budou vygenerovány.

Závěrečná práce v jednotlivých krocích
  1. Student prokazuje v závěrečné práci (dále jen ZP) schopnost aplikovat teoretické a praktické znalosti, dovednosti a kompetence, které získává a rozvíjí v průběhu studia na FP TUL.
  2. Termín zadání ZP v rámci studia určují zpravidla katedry FP TUL vlastním oznámením. 
  3. Postup zadání ZP: student v IS STAG vyplňuje formulář Podklad pro zadání ZP. Po schválení panem děkanem stagař katedry generuje v IS STAG Zadání ZP.
  4. ZP má následující strukturu:
    • Úvodní strana s logem TUL
    • Titulní list s názvem ZP (vygeneruje IS STAG)
    • Zadání práce (vygeneruje IS STAG)
    • Prohlášení (vygeneruje IS STAG)
    • Poděkování (nepovinné)
    • Anotace v českém a anglickém jazyce.  Pod každou jazykovou verzí uvést klíčová slova.
    • Obsah
    • Seznam obrázků, tabulek, případně seznam grafů
    • Seznam použitých zkratek a symbolů (abecedně tříděný)
    • Text vlastní práce členěný do kapitol
    • Seznam literatury, zdrojů dle závazných pravidel katedry, na které je ZP řešena (viz e-kurz)
    • Seznam příloh
    • Přílohy
  5. ZP má rozsah vlastního textu zpravidla 15-20 normostran.
  6. Strany ZP jsou číslovány od první strany s textem (úvodní vygenerovaný list). Čísla stran se zobrazují od obsahu.
  7. Citační norma je závazně stanovena jednotlivými katedrami FP TUL a je uvedena v e-kurzu na e-learningovém portálu TUL.
  8. Student odevzdává ZP pouze v elektronické podobě do IS/STAG. Katedra, na které probíhá obhajoba závěrečné práce, má právo si navíc vyžádat od autora také tištěnou podobu jeho závěrečné práce - více informací na stránkách katedry.

Vydáno: 9. 3. 2011
Poslední úprava: 7. 4. 2021

Pomůcky

Nevíte si rady se spojováním sobourů v pdf a mazáním stránek v souboru pdf?

Doporučujeme: spojení a úpravy PDF online - https://tools.pdf24.org/cs nebo https://www.pdfforge.org/online/cs/merge-pdf 

Pokračovat ve čtení

Ocenění absolventi

  • FP

Ocenění absolventi a vynikající závěrečné práce

Cena děkana za vynikající bakalářskou práci

Cena děkana za vynikající diplomovou práci

Oceněné vynikající disertační práce

  • RNDr. Jana Boháčová, Ph.D.

    The Core Problem — Analysis, Properties, and Behaviour

    Otevřít práci

  • Mgr. Tereza Šimková, Ph.D.

    Statistická inference pomocí L-momentů

    Otevřít práci

Cena děkana za vynikající studijní výsledky


Cena rektora


Cena hejtmana Libereckého kraje

  • Mgr. Lenka Lengyelová

    „Dětská opera na 1. stupni základní školy“

    Studijní program Učitelství pro základní školy, Učitelství pro 1. stupeň základní školy

    Otevřít práci

Pokračovat ve čtení

Pravidla SVUČ FP TUL (2018)

  • FP

PRAVIDLA SVUČ

Pravidla SVUČ FP TUL

Studentská vědecko-umělecká činnost (SVUČ) SVUČ FP TUL vyhlašuje Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická Technické univerzity v Liberci. Je určena pro studenty FP TUL, kteří jsou zapsaní zpravidla v bakalářských prezenčních studijních oborech. Obsahem SVUČ je vědecko-odborná nebo umělecká činnost plněná nad rámec studijních povinností plynoucích ze studijního plánu studijního oboru. Cílem SVUČ je motivovat studenty k účasti na řešení výzkumných projektů kateder, popř. k formulování projektů vlastních, pokud mají souvislost s jejich odborným růstem v studovaném oboru. Posouzením odborné úrovně přihlášek projektů SVUČ, jejich výběrem a doporučením k financování je pověřena Komise SVUČ FP TUL (dále komise) jmenovaná děkanem FP TUL. Průběh SVUČ Projekty SVUČ jsou jednoleté s obdobím řešení od začátku letního semestru do konce zimního semestru následujícího akademického roku. Řešení projektů SVUČ se řídí harmonogramem zveřejněným pro daný rok na webové stránce fakulty. Projekty SVUČ jsou zpravidla individuální, řešené jediným studentem. Ve výjimečných případech projektu řešeného dvojicí studentů musí být tento návrh zdůvodněn a obhájen. V takovém případě se předkládá jediná přihláška za celý řešitelský tým projektu. Student po dobu své účasti v SVUČ spolupracuje s konzultantem, který je zpravidla členem některé katedry nebo pracoviště FP TUL. Konzultant určuje pracovní náplň studenta, posuzuje průběžnou a závěrečnou zprávu studenta a doporučuje udělení stipendia. O průběhu řešení projektu SVUČ bude k datu stanoveném harmonogramem předložena průběžná zpráva. Ke konci doby řešení projektu bude předložena závěrečná zpráva. Přihlášení do SVUČ Student se do SVUČ hlásí na základě konkrétního projektu. Témata projektů a jejich stručný popis zveřejňují jednotlivé katedry i se jmény konzultantů vždy k datu vyhlášení nové soutěže. Návrh projektu může podat i student, musí však k němu získat konzultanta. Student vstupuje do SVUČ v 2. a/nebo 4. semestru bakalářského studia nebo dlouhého magisterského studia, příp. v 2. semestru navazujícího magisterského studia, a to vždy k začátku semestru. Konzultant se v daném roce podílí na vedení nejvýše dvou projektů SVUČ. Přihláška projektu obsahuje název projektu, jméno a příjmení studenta, program a obor studia, ročník studia, jméno, příjmení a pracoviště konzultanta, anotaci, cíle, výstupy, rozpočet a zdůvodnění projektu. V případě navazujícího projektu je doplněno zhodnocení předešlého projektu. Podané přihlášky projektů zhodnotí Komise SVUČ FP TUL. Komise vybere projekty k financování a své doporučení předá děkanovi FP, který o financování projektů s konečnou platností rozhodne. Konference vědecké, výzkumné a tvůrčí činnosti FP jedenkrát ročně, zpravidla v první polovině měsíce února, organizuje Konferenci vědecké, výzkumné a tvůrčí činnosti FP TUL (dále konference), na které studenti prezentují dosažené výsledky formou odborné přednášky nebo jiné prezentace spojené s diskusí. Prezentace vychází ze studentem předložené závěrečné zprávy a další dokumentace, kterou schválil konzultant studenta. Konzultant vypracuje posudek na závěrečnou zprávu a nejpozději 3 pracovní dny před konáním konference jej společně se závěrečnou zprávou předá na DFP. Povinnou součástí přednášky studenta je multimediální prezentace. Konference může být v závislosti na počtu přihlášených rozdělena do sekcí. Pro každou sekci je jmenována komise z řad pedagogů FP nebo externích odborníků. Student – řešitel projektu oceněného na závěrečné konferenci prvním až třetím místem, si může požádat o financování jednoletého navazujícího projektu za současného splnění podmínky, že navazující projekt bude ukončen v řádné délce studia. Žádost o financování navazujícího projektu bude posouzena Komisí SVUČ FP TUL, která rozhodne, zda ji vyhoví a financování doporučí. Rozpočet projektu SVUČ Rozpočet projektu SVUČ se skládá z těchto položek: stipendijní prostředky, mzdy, odvody na sociální a zdravotní pojištění. Položka stipendijní prostředky se dále dělí na stipendium odpovídající pevné částce 12 tis. Kč na osobu a rok, a na mimořádné stipendium do max. výše 5 tis. Kč (na osobu a rok) určené na úhradu mimořádných nákladů spojených s aktivní účastí studenta na vybrané tuzemské nebo zahraniční odborné konferenci. Požadavek na mimořádné stipendium musí být v komentáři k rozpočtu zdůvodněn především názvem konference, předpokládaným termínem konání, formou aktivní účasti studenta (příspěvek) a předpokládanými náklady. Položka mzdy je pevně stanovena ve výši 1600 Kč a je určena na vyplacení jednorázové mimořádné odměny konzultantovi úspěšně zakončeného projektu SVUČ. Položka odvody na sociální a zdravotní pojištění zahrnuje povinné odvody zaměstnavatele a je stanovena dle platných zákonných norem z výše položky mzdy. Základní stipendium SVUČ se vyplácí vždy zpětně za uplynulý semestr na základě hodnotící zprávy od konzultanta. Konzultant má právo na základě posouzení výsledků a průběhu řešení projektu navrhnout krácení stipendia. Prof. RNDr. Jan Picek, CSc.děkan FP TUL

Pokračovat ve čtení

Doktorské studium

  • FP

Doktorské studium

Doktorské studijní programy FP TUL / Doctoral Study Programmes

Obecné informace

Termíny konání státních doktorských zkoušek a obhajob disertačních prací pro studijní programy včetně autoreferátů

Otevřít úřední desku

Pokračovat ve čtení

Přijímací řízení

  • FP

Přijímací řízení
pro akademický rok  2025/2026

Přihláška ke studiu

Aktuální podmínky přijímacího řízení

Přijetí ke studiu k danému studijnímu programu jsou k dispozici na ÚŘEDNÍ DESCE FP

V případě dotazů k přijímacímu řízení se obracejte na studijní oddělení.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Informace pro 2. kolo přijímacích zkoušek pro ak. rok 2025/2026

Základní podmínkou přijetí ke studiu je předložení dokladu o úspěšně ukončeném středoškolském vzdělání (pro bakalářské studium nebo magisterské nenavazující studium) nebo dokladu o řádném ukončení studia v kterémkoliv typu studijního programu (pro magisterský studijní program, který navazuje na bakalářský studijní program).

Uchazečky a uchazeči, kteří absolvovali předchozí stupeň vzdělání v zahraničí, jsou povinni doložit doklad o dosaženém vzdělání, který je uznán na území ČR. Uchazečky– cizinky a uchazeči – cizinci, kteří nemají maturitní zkoušku z češtiny nebo slovenštiny, doloží doklad o vykonané zkoušce z českého jazyka na úrovni B2 podle společného evropského referenčního rámce.

Poskytnutí osobních údajů v přihlášce ke studiu je podle § 88 zákona č. 111/1998 Sb. o vysokých školách v platném znění povinné. V případě jejich neposkytnutí nebude přihláška ke studiu přijata ke zpracování.

Forma přijímací zkoušky do Bc. studijních programů (jednooborových i dvouoborových):
- písemný test Obecných studijních předpokladů v rámci Národních srovnávacích zkoušek společnosti Scio.

Uznávané termíny NSZ v 2. kole přijímacího řízení:
07. 12. 2024
13. 01. 2025
01. 02. 2025
01. 03. 2025
29. 03. 2025
26. 04. 2025
17. 05. 2025
08. 08. 2025

Forma přijímací zkoušky do NMgr. studijních programů:
- odborně zaměřené písemné testy
- ústní pohovory

Doplňující podklady k přihláškám, které jsou požadovány k jednotlivým studijním programům (maturitní vysvědčení, výroční vysvědčení, lékařské potvrzení, jazykové certifikáty, čestné prohlášení) vkládejte elektronicky do své e-přihlášky ke studiu v případě, že ho má k dispozici již v termínu podání přihlášky.

Jinak je zasílán elektronicky na studijní oddělení fakulty nejdéle do 07. 08. 2025.

Výjimku tvoří absolventi Bc. programů FP TUL, u nichž si fakulta absolvování Bc. studia ověří sama.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Forma přijímací zkoušky do Ph.D. studijních programů:
- odborná rozprava a diskuze nad tématem budoucí disertační práce

Důležité termíny

Option: 1

Obecné podmínky

Obecné podmínky

Nutné podmínky pro přijetí - platí pro 2. kolo přijímacího řízení:

  1. Podání elektronické přihlášky 
  2. Včasné zaplacení poplatku. 
  3. Řádné doložení požadovaného vzdělání a dalších dokumentů
  • Potvrzení tělovýchovného lékaře pro studium:
    - Bc. programu Tělesná výchova se zaměřením na vzdělávání,
    - NMgr. programu Učitelství pro SŠ a 2. st. ZŠ – specializace Tělesná výchova
    Potvrzení tělovýchovného lékaře lze odevzdat i na obdobném formuláři, na kterém bude zmíněno, že uchazeč/ka je zdravotně způsobilý/á pro absolvování praktické výuky tělovýchovně-sportovního studijního programu na vysoké škole

  • Čestné prohlášení uchazeče a uchazečky o studium kombinované formy :
    - NMgr. programu Učitelství pro střední školy a 2. stupeň ZŠ

Postup pro stanovení výsledku v přijímacím řízení:
Při splnění nutných podmínek pro přijetí jsou ke studiu přijati

  1. uchazečky a uchazeči, kteří splňují podmínky pro prominutí přijímací zkoušky nebo pro automatické přijetí (specifikace viz u jednotlivých programů),
  2. uchazečky a uchazeči, kteří vykonali přijímací zkoušku s dobrým bodovým ziskem a celkovým umístěním (uchazečky a uchazeči jsou přijímáni podle pořadí do vyčerpání kapacity programu),
  3. uchazečky a uchazeči, kteří se v pořadí podle daných kritérií (zejména středoškolský prospěch) umístili na místě vyhovujícím kapacitě programu (popř. kombinace programů).

Časté dotazy

  • Výše poplatku?

    Poplatek za přijímací řízení činí 700 Kč pro studium v českém jazyce,

    Poplatek za přijímací řízení činí 2 000 Kč (resp. 100 USD) pro studium v anglickém jazyce.

  • Jak podat přihlášku?

    Přihláška se vyplňuje VÝHRADNĚ elektronicky na adrese: http://www.tul.cz nebo  https://stag.tul.cz/portal/studium/uchazec.

    Nejdéle do 7. 8. 2025 (platí pro 2. kolo přijímacího řízení) !

  • Na jaký účet převést platbu?

    Výhradně bankovním převodem.
    Studijní programy v českém jazyce:
    Č. ú.: 305806603/0300,
    Variabilní symbol: 649133 (uvést v poznámce k převodu).

    Studijní program v anglickém jazyce (NMgr. Bioengineering):
    IBAN: CZ16 0300 0000 0006 8164 1013
    SWIFT CODE: CEKO CZ PP
    Variabilní symbol: 649133 (uvést v poznámce k převodu).

  • Do jakého data poslat kopii maturitního vysvědčení?

     INFORMACE PLATNÉ POUZE PRO 2. KOLO PŘIJÍMACÍHO ŘÍZENÍ

    Kopie dokladů o vykonání maturitní zkoušky bude vložena přímo do přihlášky nejpozději do 7. 8. 2025 

     

  • Kde najdu výsledky?

    Informační systém studijní agendy (IS STAG)

Ukázky testů a doporučení k přípravě na přijímací řízení

V přijímacím řízení pro akademický rok 2025/2026 uchazeči/ky bakalářských studijních programů  a magisterského studijního programu Učitelství pro 1.stupeň ZŠ konají písemný test Obecných studijních předpokladů realizovaných v rámci Národních srovnávacích zkoušek společnosti SCIO.

Pro přípravu na test lze využít UKÁZKOVÉ TESTY Obecných studijních předpokladů  SCIO.

Navazující magisterské studium
Učitelství pro střední školy a 2. stupeň základních škol - specializace

Ostatní studijní programy
studijní literatura k přijímací zkoušce

Archiv ukázkových testů

Statistiky

  • Informace o výsledcích přijímacího řízení pro akademický rok 2024/2025

        přihlášky přijato zapsáno
    Studijní program Typ P K P+K P K P+K P K P+K
    Aplikovaná geografie bc. 65   65 41   41 29   29
    Bioinženýrství bc. 22   22 11   11 8   8
    Česká filologie pro praxi bc. 46   46 26   26 13   13
    Historická a muzeologická studia bc. 44   44 24   24 10   10
    Matematika bc. 2   2 1   1 1   1
    Ochrana přírody a životního prostředí bc. 59   59 36   36 19   19
    Pedagogická studia bc. 103 84 187 41 37 78 15 24 39
    Sociální práce bc.   118 118   40 40   27 27
    Speciální pedagogika bc. 214 275 489 59 65 124 32 46 78
    Sport se zaměřením na zdravý životní styl bc. 169   169 76   76 50   50
    Učitelství pro mateřské školy bc. 144   144 52   52 21   21
    Anglický jazyk se zaměřením na vzdělání bc. 129 67 196 80 39 119 43 27 70
    Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělání bc. 69   69 36   36 15   15
    Dějepis se zaměřením na vzdělání bc. 109 44 153 62 22 84 33 16 49
    Fyzika se zaměřením na vzdělání bc. 2 9 11 1 7 8 0 7 7
    Chemie se zaměřením na vzdělání bc. 21 11 32 9 5 14 8 4 12
    Informatika se zaměřením na vzdělání bc. 26 10 36 17 8 25 14 7 21
    Matematika se zaměřením na vzdělání bc. 35 27 62 22 19 41 12 14 26
    Německý jazyk se zaměřením na vzdělání bc. 24 13 37 15 8 23 8 6 14
    Přírodopis se zaměřením na vzdělávání bc. 52 30 82 26 18 44 14 16 30
    Španělský jazyk se zaměřením na vzdělání bc. 40   40 26   26 18   18
    Tělesná výchova se zaměřením na vzdělání bc. 147   147 69   69 49   49
    Základy společenských věd se zaměřením na vzdělání bc. 97 56 153 58 24 82 31 18 49
    Zeměpis se zaměřením na vzdělání bc. 56 35 91 30 25 55 13 17 30
    Bc. programy celkem   1675 779 2454 818 317 1135 456 229 685
                         
    Učitelství pro 1. stupeň základních škol mgr. 98 86 184 43 50 93 16 38 54
    Aplikovaná geografie a regionální rozvoj nmgr. 22   22 15   15 14   14
    Bioinženýrství nmgr. 3   3 1   1 1   1
    Bioengineering nmgr. 2     0     0    
    Historie nmgr. 9   9 5   5 3   3
    Učitelství pro 2. stupeň základních škol, Učitelství pro střední školy a 2. stupeň základních škol nmgr. 149 254 403 94 101 195 82 86 168
    Mgr. + NMgr. celkem   283 340 621 158 151 309 116 124 240
                         
    Dějiny a společnost v moderní době Ph.D. 7   7 6   6 6   6
    Nano a mikrotechnologie Ph.D. 5   5 5   5 5   5
    Nano and microtechnology Ph.D. 2   2 2   2 2   2
    Ph.D celkem   14 0 14 13 0 13 13 0 13
                         
    Aplikovaná matematika - rigorózní RNDr. 5   5 5   5 5   5
                         
    Celkem Vše 1977 1119 3094 994 468 1462 590 353 943
  • Informace o výsledcích přijímacího řízení pro akademický rok 2023/2024

        Přihlášky Přijato Zapsáno
    Studijní program Typ P K P+K P K P+K P K P+K
    Aplikovaná geografie bc. 50   50 39   39 36   36
    Bioinženýrství bc. 23   23 13   13 7   7
    Česká filologie pro praxi bc. 47   47 35   35 23   23
    Historická a muzeologická studia bc. 40   40 28   28 22   22
    Matematika bc. 11   11 8   8 5   5
    Ochrana přírody a životního prostředí bc. 32   32 22   22 22   22
    Pedagogická studia bc. 87 85 172 51 45 96 29 31 60
    Sociální práce bc.   123 123 43   43 36   36
    Speciální pedagogika bc. 185 226 411 50 50 100 30 33 63
    Sport se zaměřením na zdravý životní styl bc. 155   155 81   81 60   60
    Učitelství pro mateřské školy bc. 106   106 47   47 27   27
     Anglický jazyk se zaměřením na vzdělání bc. 91 85 176 54 47 101 36 31 67
     Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělání bc. 95   95 60   60 32   32
     Dějepis se zaměřením na vzdělání bc. 77 66 143 55 43 98 34 31 65
    Fyzika se zaměřením na vzdělání bc. 3 16 19 2 12 14 1 8 9
    Chemie se zaměřením na vzdělání bc. 15 13 28 10 11 21 5 6 11
    Informatika se zaměřením na vzdělání bc. 17 24 41 10 17 27 7 15 22
    Matematika se zaměřením na vzdělání bc. 28 28 56 21 22 43 15 17 32
    Německý jazyk se zaměřením na vzdělání bc. 24 6 30 16 3 19 9 1 10
    Přírodopis se zaměřením na vzdělání bc. 45 24 69 21 10 31 12 7 19
    Španělský jazyk se zaměřením na vzdělání bc. 47   47 34   34 31   31
    Tělesná výchova se zaměřením na vzdělání bc. 89   89 51   51 30   30
    Základy společenských věd se zaměřením na vzdělání bc. 83 61 144 59 36 95 26 32 58
    Zeměpis se zaměřením na vzdělání bc. 47 31 78 33 21 54 17 14 31
    Bc. programy celkem     1397 788 2185 843 317 1160 552 226 778
     
    Učitelství pro 1. stupeň základních škol  mgr. 123 123 246 54 57 111 25 40 65
    Aplikovaná geografie a regionální rozvoj nmgr. 17   17 11   11 9   9
    Aplikovaná matematika nmgr. 6   6 3   3 3   3
    Bioinženýrství nmgr. 9   9 4   4 4   4
    Historie nmgr. 13   13 6   6 4   4
    Učitelství pro 2. stupeň základních škol, Učitelství pro střední školy a 2. stupeň základních škol nmgr. 102 158 260 58 88 146 44 76 120
    Mgr. + NMgr. celkem   270 281 551 136 145 281 89 116 205
     
    Celkem  Vše  1667 1069 2736 979 462 1441 641 342 983
                         
    Dějiny a společnost v moderní době Ph.D. 6   6 4   4 4   4
    Nano a mikrotechnologie Ph.D. 3   3 3   3 3   3
    Ph.D celkem   9 0 9 7 0 7 7 0 7
                         
    Celkem  Vše  1676 1069 2745 986 462 1448 648 342 990
  • Informace o výsledcích přijímacího řízení pro akademický rok 2022/2023

        Přihlášky Přijato Zapsáno
    Studijní program Typ P K P+K P K P+K P K P+K
    Aplikovaná geografie bc. 49   49 32   32 20   20
    Bioinženýrství bc. 18   18 6   6 4   4
    Česká filologie pro praxi bc.  45   45 29   29 21   21
    Historická a muzeologická studia bc.  53   53 26   26 14   14
    Matematika bc.  12   12 6   6 3   3
    Pedagogická studia bc.  119  100  219  44 45 89 22 26 48
    Sociální práce bc.    139 139   49 49   36 36
    Speciální pedagogika bc.  166 224  390 47 55 102 31 41 72
    Sport se zaměřením na zdravý životní styl bc. 149   149 88   88 67   67
    Učitelství pro mateřské školy bc. 159   159  47    47 27   27
     Anglický jazyk se zaměřením na vzdělání bc. 199 117 316 92 66 158 62 40 102
     Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělání bc. 70   70 60   60 33   33
     Dějepis se zaměřením na vzdělání bc.  86  62  148 46 34 80  22  26 48
    Fyzika se zaměřením na vzdělání bc.  4  8  12 3 6 9 2 5 7
    Chemie se zaměřením na vzdělání bc. 9 12 21 7 10 17 2 6 8
    Informatika se zaměřením na vzdělání bc. 18 11 29 8 5 13 7 4 11
    Matematika se zaměřením na vzdělání bc. 25 24 49 16 15 31 11 12 23
    Německý jazyk se zaměřením na vzdělání bc. 12 6 18 10 5 15 7 2 9
    Přírodopis se zaměřením na vzdělání bc.  49 30 79 32 20 52 16 16 32
    Španělský jazyk se zaměřením na vzdělání bc.  25   25 16   16 8   8
    Tělesná výchova se zaměřením na vzdělání bc. 99   99 61   61 35   35
    Základy společenských věd se zaměřením na vzdělání bc.  54 40 94 29 15 44 13 9 22
    Zeměpis se zaměřením na vzdělání bc.  52 33 85 32 18 50 18 11 29
    Bc. programy celkem      1472 806 2278 737 343 1080 445 234 679
     
    Učitelství pro 1. stupeň základních škol  mgr. 127 105 232 53 56 109 26 40 66
    Aplikovaná geografie a regionální rozvoj nmgr.  9   9 8   8 8   8
    Bioinženýrství nmgr. 4   4 1   1 0   0
    Historie nmgr. 8   8 3   3 3   3
    Vychovatelství nmgr. 25   25 8   8 6   6
    Učitelství pro 2. stupeň základních škol Učitelství pro střední školy a 2. stupeň základních škol nmgr. 103 213 316 56 63 119 52 53 105
    NMgr. celkem   276 318 594 129 119 248 95 93

    188

     
    Celkem  Vše  1748 1124 2872 866 462 1328 540 327 867
  • P

    prezenční forma studia
  • K

    kombinovaná forma studia

  • bc.

    bakalářské studium (absolventi získávají titul Bc.)
  • mgr.

    5-ti leté magisterské studium (absolventi získávají titul Mgr.)
  • nmgr.

    2 leté navazující magisterské studium (absloventi získávají titul Mgr.)

Pokračovat ve čtení