Skip to main content

Informace ke studiu

  • FP

INFORMACE KE STUDIU

Harmonogramy

Option: 1

Studijní plány

Option: 1

Formuláře

Žádosti

Option: 1

Oznámení

Option: 1

Potvrzení

Option: 1

Ostatní

Option: 1

Obecné zásady kreditního systému

  • Každý předmět (= jednosemestrální kurz) je ohodnocen určitým počtem kreditů, které vyjadřují míru náročnosti předmětu. Tyto kredity studentka/student získá absolvováním předmětu, tj. splněním všech podmínek, které jsou dány sylabem předmětu, popř. které specifikuje vyučující na začátku příslušného semestru.
  • Standardní tempo studia je 60 kreditů za akad. rok, minimální přípustné tempo je 35 kreditů za rok.
  • Podmínkou uzavření studia není absolvování stanoveného počtu studijních let, ale získání předepsaného počtu kreditů v předepsané skladbě (tj. za předměty povinné, povinně volitelné a volitelné) a složení předepsaných zkoušek.
Typ studia Standardní délka (v letech) Počet kreditů
Bakalářské 3 180
Magisterské (1.st.ZŠ) 5 300
Magisterské (navazující) 2 120

Obsah studia oboru je dán studijním plánem. Předměty v něm uvedené se dělí na:

  • Povinné předměty - takové předměty, které studující daného oboru musí absolvovat. S výjimkou 1. semestru, v němž je skladba předmětů předepsána, může volit dobu jejich absolvování. Je však povinen respektovat předepsaná omezení (případné podmiňující předměty). 
  • Povinně volitelné předměty - seskupeny do bloků. Z každého bloku, který je studijním programem oboru předepsán, studující povinně volí předměty tak, aby jejich absolvováním získal předepsaný minimální počet kreditů z daného bloku. 
  • Zbývající počet kreditů studující získává absolvováním volitelných předmětů. Studující si může zapsat jako volitelný kterýkoliv předmět vyučovaný na univerzitě (tedy např. povinné předměty jiných aprobací, další povinně volitelné předměty atd.), pokud tomu nebrání podmínky omezující zápis a souhlasí-li děkan fakulty, na níž je studující zapsán.
 
Organizace studia

Studující je povinen získat stanovený minimální počet kreditů za každý akademický rok i za celé studium. Svůj postup studiem si může volit do jisté míry individuálně, protože předměty nejsou jednoznačně přiřazeny k určitému ročníku. Ve studijním plánu je pouze doporučen rok a semestr jejich absolvování; jedná se o tzv. standardní studijní plán, který je studentovi zabezpečován rozvrhově.

Předzápis na příští školní rok se koná koncem letního semestru. Student zapisuje předměty povinné, povinně volitelné i volitelné tak, aby jejich absolvováním mohl získat minimálně určený počet kreditů (35) za školní rok. V případě, že se studentovi nepodařilo některý předmět absolvovat a získat za něj kredity, může si tento předmět zapsat ještě jednou (celkem tedy nejvýše dvakrát). U některých předmětů může být stanoveno absolvování nějakého z předcházejících předmětů jako podmínka jejich zápisu.

Pokračovat ve čtení

Studentská grantová soutěž

  • FP

Pravidla pro studentskou grantovou soutěž v roce 2025 se řídí dle zásad uvedených na stránkách TUL: https://www.tul.cz/sgs 

Program Konference SGS 2024 & SVUČ 2024

Konference s příspěvky hlavních řešitelů projektů SGS za rok 2024 se koná ve úterý 25.2.2025 v zasedací místnosti proti děkanátu FP TUL (v budově G, 4. patro).

Prezentace max. 15 minut + diskuse 5 minut

Zahájení

  • 14:00 Zahájení

SGS 2024 (Zasedací místnost)

  • 14:10 Ing. Šárka Hauzerová (FP/KCH), Studium buněčné interakce s polymerním vlákenným materiálem, tříletý projekt – končící (SGS-2022-4090)

  • 14:30 Ing. Mgr. Bc. Karolína Morávková (FP/KCH), Vývoj nanovlákenného systému pro uvolňování léčiv ve vaginálním prostředí, dvouletý projekt – končící (SGS-2023-4406)

  • 14:50 Mgr. Lukáš Rubín, Ph.D. (FP/KTV), Sekulární trendy tělesné zdatnosti u mládeže: výročí 100 let od prvního celonárodního testování na území Československa, dvouletý projekt – končící (SGS-2023-4397)

  • 15:10 přestávka

  • 15:20 Mgr. Lenka Knopová, Ph.D. (FP/KTV), Tvorba a ověření intervenčního programu pro komplexní rozvoj motorické kompetence u žáků mladšího školního věku, tříletý projekt – běžící (SGS-2024-4491)

  • 15:40 Mgr. Veronika Bačová, Ph.D. (FP/KPP), Finský model vzdělávání budoucích učitelů, dvouletý projekt – běžící (SGS-2024-4477)

  • 16:00 Ing. Pavlína Konopáčová (FP/KCH), Cyklodextrinové polymery jako sorbenty pro vychytávání perfluorovaných sloučenin z vody, dvouletý projekt – běžící (SGS-2024-4440)

  • 16:20 Mgr. Jan Hnělička (FP/KHI), Každodenní život příslušníků československé zahraniční armády během druhé světové války, tříletý projekt – běžící (SGS-2024-4467)

  • 16:40 Ing. Jaroslav Mikule (FP/KCH), Radiační degradace polymerních nanovlákenných materiálů, tříletý projekt – běžící (SGS-2024-4481)

Cíl studentské grantové soutěže

Cílem studentské grantové soutěže TUL je zvýšit a podpořit vědeckovýzkumné aktivity studentů doktorských a magisterských studijních programů ve spolupráci s akademickými pracovníky, zvýšit kvalitu a efektivnost vědecké, technické a vzdělávací práce, rozvíjet nové, zejména interdisciplinární obory doktorského a magisterského studia a navazovat spolupráci v těchto oborech se zahraničím.

SGS je hrazena z prostředků státního rozpočtu určených na specifický vysokoškolský výzkum, které poskytuje MŠMT na základě výsledků výzkumu a vývoje a počtu studentů v akreditovaných studijních programech. 

SVUČ 2024 (G401)

14:10 Ema Sochová; Adéla Šoborová; Dominik Steiner; Radovan Šnýdl (KHI), Porodnice U Apolináře v 80. letech 20. století ve vzpomínkách zdravotnického personálu

14:25 Jan Lotz; Kristýna Mirská; Lucie Reslová; Jan Rozum (KHI), Dospívání "Husákových dětí" ve vzpomínkách pamětnic a pamětníků

14:40 Adam Svatoslav Rauš; Zuzana Schmidtová; Kristýna Stodolová; Klára Svobodová (KHI), Slast a rozkoš: Sexualita v 80. letech v Československu ve vzpomínkách pamětníků a pamětnic

14:55 Yelyzaveta Hrynchak (KRO), Mezi mýtem a realitou: srovnávací analýza žánrů magického realismu a ukrajinské chimérické prózy

15:10 přestávka

15:20 Natálie Kozáková (KPP), Využití metody nedokončených příběhů (Story Stem) v diagnostice školní zralosti v oblasti sociálního a morálního vývoje

15:35 Daniela Kofrová (KPP), Journaling jako efektivní nástroj sebereflexe pro lepší zvládání stresu

15:50 Veronika Vondráčková (KBE), Sledování změn biodiverzity cévnatých rostlin v recentně uměle vybudovaných tůních a jejich bezprostředním okolí v Dolní Řasnici, Václavicích, Hrádku nad Nisou a Jeřmanicích

16:05 Martina Novotná (KBE), Batrachologický průzkum tůní vytvořených pro zadržení vody v krajině

16:20 Zina Červená (KBE), Rozsivky jako bioindikátory nově vybudovaných retenčních tůní

16:35 Adam Bouška (KTV), Vztah tělesné výšky a vybraných motorických testů u mládeže v současném i historickém kontextu

Pokračovat ve čtení

Pokyny pro závěrečné práce

  • FP

Pokyny pro zpracování bakalářské a diplomové práce

SZZ   18. 8. - 27. 8. 2025 (SZZ pedagogicko psychologický modul 28. 8. - 29. 8. 2025)
  • Termín odevzdání BP/DP

    do 30. 6. 2025 (včetně)

    Po vložení BP/DP v IS STAG pošle student sdělení na email adresu Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript..
    Do předmětu emailu prosím uvádějte Odevzdání závěrečné práce.

    Studenti, kteří mají přerušené studium, se emailem obrátí na paní Kazdovou a požádají o vygenerování úvodních listů. Kompletní práci ve formátu pdf. zašlete na email (Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.). Práce Vám bude nahrána do STAGu.

    Kroky pro vygenerování úvodních listů z IS STAGu:
    - moje studium
    - kvalifikační práce (levý sloupec)
    - doplnit údaje o bakalářské/diplomové práci
    - tisk titulních stránek a zadání kvalifikační práce - tisk v pdf

    Úvodní listy vložte do své práce ve formátu pdf. Nepřevádějte do wordu!


    Po kontrole BP/DP bude studentovi poslán email, že je práce schválena. Kopii emailu obdrží vedoucí práce, vedoucí katedry a sekretariát katedry, na které bude obhajoby probíhat.
    Následně studijní oddělení zapíše do IS STAGu termín odevzdání.

     

  • Termín přihlášení ke SZZ

    webový portál do 30. 6. 2025

    (https://www.fp.tul.cz/student/szz)
    Studenti, kteří mají přerušené studium, se přihlásí ke SZZ přes sekretářku dané katedry.

  • Odevzdání BP/DP

    POUZE ON-LINE formou

    (směrnice děkana FP TUL 1/2021, čl.3)

    - elektronicky v IS STAG potvrdit prohlášení autora závěrečné práce,
    - doplnit v IS STAG název práce v českém a anglickém jazyce, anotaci v českém a anglickém jazyce, klíčová slova v českém a anglickém jazyce, rozsah práce a počet příloh,
    - uložit do IS STAG elektronickou podobu závěrečné práce vytvořenou podle čl. 3 odst. (3)  směrnice rektora TUL č. 5/2018 (viz https://knihovna.tul.cz/document/18),
    - uložit do IS STAG datové přílohy práce komprimované do jednoho souboru ve formátu ZIP s velikostí nepřesahující 50 MB podle čl. 3 odst. (4) směrnice rektora TUL č. 5/2018.

     

  • Zápis zápočtu do IS STAGu za BP/DP

    Zápis zápočtu do IS STAGu provede studijní referentka po schválení elektronické verze.

  • Kontrola plnění studijních povinností před SZZ

    do 13. 8. 2025

  • Informace k promocím

    Prosím sledujte webové stránkyFB fakulty, kde budou informace ke konaní promocí včas zveřejněny.

    Výstupní list je ke stažení na webu FP TUL.

Bakalářské a diplomové práce zadávané a obhajované na FP TUL jsou evidovány v informačním systému STAG. IS STAG využívá student k vyhotování zadání závěrečné práce, vkládání metadat o vyhotovené práci a úplného textu závěrečné práce a k vytvoření titulních stran závěrečné práce.

vzor BP/DP

Pokyny pro zpracování závěrečné práce

V souladu s pravidly Technické univerzity v Liberci je nezbytné používat jednotnou úpravu obálky a titulních listů a znění prohlášení. Titulní stránku, zadání a text prohlášení získá student v IS STAG, sám je nevytváří.

Studenti, kteří mají přerušené studium, se obrátí osobně nebo emailem na studijní oddělení (Petra Kazdová) a úvodní stránky Vám budou vygenerovány.

Pozn.

Podle směrnice děkana FP TUL 1/2021, čl. 3, odst. 6 : „Katedra, na které probíhá obhajoba závěrečné práce, má právo si navíc vyžádat od autora také tištěnou podobu jeho závěrečné práce, a to maximálně ve dvou vyhotoveních, která budou sloužit potřebám oponentů a členů komise při státní závěrečné zkoušce. Tyto výtisky závěrečné práce nemusí  být  svázány v  tvrdých  deskách podle čl. 3 odst. 2 písm. a) směrnice rektora, neboť nemají status oficiálně odevzdané práce ve smyslu směrnice rektora čl. 4 odst. 2. Ostatní náležitosti tištěné podoby závěrečné práce podle č. 3 odst. 2 písm. b) až h) směrnice rektora musí být splněny.“

  • Pro typografickou úpravu prací a pro používání citačního aparátu platí závazná pravidla stanovená pro katedru, na které je práce obhajována, a která jsou uvedena v elektronickém kurzu Průvodce studenta FP tvorbou závěrečné práce (Moodle kurz).

  • V elektronické verzi BP/DP se prohlášení nepodepisuje.

  • Studenti, kteří mají přerušené studium, se obrátí osobně nebo emailem na studijní oddělení (Petra Kazdová) a úvodní stránky Vám budou vygenerovány.

  • Povinné části závěrečné práce (předloha úvodního listu, zadání a prohlášení)

Bakalářská práce v jednotlivých krocích
  1. Student prokazuje v bakalářské práci (dále jen BP) schopnost aplikovat teoretické a praktické znalosti, dovednosti a kompetence, které získává a rozvíjí v průběhu studia na FP TUL.
  2. Termín zadání BP v rámci studia určují zpravidla katedry FP TUL vlastním oznámením, které je v souladu s opatřením děkana č. 3/2008. Student pracuje na BP zpravidla 3 semestry, minimálně však 2 semestry od zadání BP. Student volí téma BP dle vypsaných okruhů na dané katedře.
  3. Postup zadání BP: řídí se směrnicí děkana 1/2021, čl.2, odst. 1. a 2
  4. BP má následující strukturu:
    • Titulní list s názvem BP (vygeneruje IS STAG)
    • Zadání práce (vygeneruje IS STAG)
    • Prohlášení (vygeneruje IS STAG)
    • Poděkování (nepovinné)
    • Anotace v českém a anglickém jazyce. Pokud není jazykem bakalářské práce čeština nebo angličtina, rovněž anotace v jazyce práce. Pod každou jazykovou verzí uvést klíčová slova
    • Obsah
    • Seznam obrázků, tabulek, případně seznam grafů
    • Seznam použitých zkratek a symbolů (abecedně tříděný)
    • Text vlastní práce členěný do kapitol
    • Seznam literatury, zdrojů dle závazných pravidel katedry, na které je BP řešena (viz e-kurz)
    • Seznam příloh
    • Přílohy
  5. BP má rozsah vlastního textu zpravidla 40 normostran.
  6. Strany BP jsou číslovány od první strany s textem (úvodní vygenerovaný list). Čísla stran se zobrazují od obsahu.
  7. Citační norma je závazně stanovena jednotlivými katedrami FP TUL a je uvedena v e-kurzu na e-learningovém portálu TUL.
  8. Student odevzdává BP pouze v elektronické podobě do IS/STAG.
    Podpora procesu Odevzdání BP/DP je k dispozici v kurzu Průvodce studenta tvorbou odborné (závěrečné) práce na e-learningovém portálu TUL.

Vydáno: 9. 3. 2011
Poslední úprava: 7. 4. 2021

Diplomová práce v jednotlivých krocích
  1. Student prokazuje v diplomové práci (dále jen DP) schopnost syntetizovat a aplikovat znalosti, vědomosti a kompetence získané v průběhu studia na FP TUL.
  2. Termín zadání DP v rámci studia určují zpravidla katedry FP TUL vlastním oznámením, které je v souladu s opatřením děkana č. 3/2008. Student pracuje na DP zpravidla 3 semestry, minimálně však 2 semestry od zadání DP. Student volí téma DP dle vypsaných okruhů na dané katedře.
  3. Postup zadání DP: řídí se směrnicí děkana 1/2021, čl.2, odst. 1. a 2
  4. DP má následující strukturu:
    • Titulní list s názvem DP (vygeneruje IS STAG)
    • Zadání práce (vygeneruje IS STAG)
    • Prohlášení (vygeneruje IS STAG)
    • Poděkování (nepovinné)
    • Anotace v českém a anglickém jazyce. Pokud není jazykem diplomové práce čeština nebo angličtina, rovněž anotace v jazyce práce. Pod každou jazykovou verzí uvést klíčová slova.
    • Obsah
    • Seznam obrázků, tabulek, případně seznam grafů
    • Seznam použitých zkratek a symbolů (abecedně tříděný)
    • Text vlastní práce členěný do kapitol
    • Seznam literatury, zdrojů podle závazných pravidel katedry, na které je práce zadána (viz e-kurz)
    • Seznam příloh
    • Přílohy
  5. DP má rozsah vlastního textu zpravidla 70 normostran.
  6. Strany DP jsou číslovány od první strany s textem (úvodní vygenerovaný list). Čísla stran se zobrazují od obsahu.
  7. Citační norma je závazně stanovena jednotlivými katedrami FP TUL a je uvedena v e-kurzu na e-learningovém portálu TUL.
  8. Student odevzdává BP pouze v elektronické podobě do IS/STAG.
    Podpora procesu Odevzdání BP/DP je k dispozici v kurzu Průvodce studenta tvorbou odborné (závěrečné) práce na e-learningovém portálu TUL.

Vydáno: 9. 3. 2011
Poslední úprava: 7. 4. 2021

Pomůcky

Pokračovat ve čtení

Státní závěrečná zkouška

  • FP

Státní závěrečná zkouška

Bakalářské studium

  • Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání

  • Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání

  • Dějepis se zaměřením na vzdělávání

  • Fyzika se zaměřením na vzdělávání

  • Chemie se zaměřením na vzdělávání

  • Informatika se zaměřením na vzdělávání

  • Matematika se zaměřením na vzdělávání

  • Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání

  • Přírodopis se zaměřením na vzdělávání

  • Španělský jazyk se zaměřením na vzdělávání

  • Tělesná výchova se zaměřením na vzdělávání

  • Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání

  • Zeměpis se zaměřením na vzdělávání

  • Aplikovaná geografie

  • Bioinženýrství

  • Česká filologie pro praxi

  • Historická a muzeologická studia

  • Pedagogická studia

  • Matematika

  • Sociální práce

  • Speciální pedagogika

  • Učitelství pro mateřské školy

  • Sport se zaměřením na zdravý životní styl

Magisterské studium

  • Učitelství pro 1. stupeň základních škol

  • Učitelství pro 2. stupeň základních škol

  • Učitelství pro střední školy a 2. stupeň základních škol

  • Bioinženýrství

  • Aplikovaná matematika (SZZ 2024/2025)

  • Vychovatelství

  • Historie

  • Aplikovaní geografie a regionální rozvoj

Kurzy celoživotního vzdělávání

  • Rozšiřující studium učitelství pro 1. stupeň ZŠ

  • Rozšiřující studium učitelství pro 2. stupeň ZŠ – fyzika

  • Rozšiřující studium učitelství pro střední školy - fyzika

  • Studium v oblasti pedagogických věd - učitel

  • Studium v oblasti pedagogických věd - vychovatelství

  • Studium v oblasti pedagogických věd - speciální pedagogika

  • Rozšiřující studium matematiky pro SŠ (kombinované studium)

  • Rozšiřující studium matematiky pro 2. stupeň ZŠ (kombinované studium)

  • Studium pedagogiky pro vychovatele

  • Studium k rozšíření odborné kvalifikace zaměřené na výuku informatiky

  • Studium k rozšíření odborné kvalifikace zaměřené na speciálně-pedagogickou, výchovnou a vzdělávací činnost ve školách a třídách zřízených pro děti, žáky a studenty se speciálními vzdělávacími potřebami

Doktorské studium

Aplikovaná matematika

Pokračovat ve čtení

Předpisy a dokumenty

  • FP

Předpisy a dokumenty

Předpisy

Legislativní dokumenty vydané MŠMT nebo univerzitou
  • Zákon o vysokých školách (Zákon č. 52/2025 Sb., datum účinnosti 1. 3. 2025)

    https://www.e-sbirka.cz/sb/2025/52?zalozka=text

  • Statut TUL

    images/fakulta/vnitrni_predpisy/statut-technicke-univerzity-v-liberci-platny-a-ucinny-od-22-7-2022.pdf

  • Studijní a zkušební řád TUL (účinný ode dne zahájení akademického roku 2024/2025)

    https://doc.tul.cz/13397

  • Další vnitřní předpisy TUL (nutné přihlášení)

    http://www.tul.cz/intranet-zamestnanci/vnitrni-normy-a-formulare/vnitrni-predpisy

Vnitřní předpisy FP
  • Statut FP

    soubory/fakulta/vnitrni_predpisy/statut-fp-tul-2018.pdf

  • Disciplinární řád

    soubory/fakulta/vnitrni_predpisy/disciplinarni-rad-fp-tul-2018.pdf

  • Metodika pro habilitační a jmenovací řízení na FP TU v Liberci

    soubory/fakulta/vnitrni_predpisy/metodika.pdf

  • Jednací řád vědecké rady

    images/fakulta/vnitrni_predpisy/jednaci_rad_VR_2019_23_01.pdf

  • Volební řád AS

    images/fakulta/vnitrni_predpisy/Volebni-rad-AS-FP-TUL-rev04.pdf

  • Jednací řád AS

    images/fakulta/vnitrni_predpisy/Jednaci-rad-AS-FP-TUL-rev03.pdf

Směrnice a příkazy děkana

Výroční zprávy

Výroční zprávy o činnosti FP
  • 2023

    images/fakulta/vyrocni_zpravy_FP/vyrocni_zprava_cinnost_FP_2023.pdf

  • 2022

    images/fakulta/vyrocni_zpravy_FP/vyrocni_zprava_cinnost_FP_2022.pdf

  • 2021

    images/fakulta/vyrocni_zpravy_FP/vyrocni_zprava_cinnost_FP_2021.pdf

  • 2020

    images/fakulta/vyrocni_zpravy_FP/vyrocni_zprava_cinnost_FP_2020.pdf

  • 2019

    images/fakulta/vyrocni_zpravy_FP/vyrocni_zprava_cinnost_FP_2019.pdf

  • 2018

    images/fakulta/vyrocni_zpravy_FP/vyrocni_zprava_cinnost_FP_2018.pdf

  • 2017

    soubory/fakulta/vyrocni_zpravy_FP/vyrocni_zprava_FP_2017.pdf

  • 2016

    soubory/fakulta/vyrocni_zpravy_FP/vyrocni_zprava_FP_2016.pdf

  • 2015

    soubory/fakulta/vyrocni_zpravy_FP/vyrocni_zprava_FP_2015.pdf

  • 2014

    soubory/fakulta/vyrocni_zpravy_FP/vyrocni_zprava_FP_2014.pdf

  • 2013

    soubory/fakulta/vyrocni_zpravy_FP/vyrocni_zprava_FP_2013.pdf

  • 2012

    soubory/fakulta/vyrocni_zpravy_FP/vyrocni_zprava_FP_2012.pdf

  • 2011

    soubory/fakulta/vyrocni_zpravy_FP/vyrocni_zprava_FP_2011.pdf

  • 2010

    soubory/fakulta/vyrocni_zpravy_FP/vyrocni_zprava_FP_2010.pdf

  • 2009

    soubory/fakulta/vyrocni_zpravy_FP/vyrocni_zprava_FP_2009.pdf

  • 2009

    soubory/fakulta/vyrocni_zpravy_FP/vyrocni_zprava_FP_2009.pdf

  • 2008

    soubory/fakulta/vyrocni_zpravy_FP/vyrocni_zprava_FP_2008.pdf

  • 2007

    soubory/fakulta/vyrocni_zpravy_FP/vyrocni_zprava_FP_2007.pdf

  • 2006

    soubory/fakulta/vyrocni_zpravy_FP/vyrocni_zprava_FP_2006.pdf

  • 2005

    soubory/fakulta/vyrocni_zpravy_FP/vyrocni_zprava_FP_2005.pdf

  • 2004

    soubory/fakulta/vyrocni_zpravy_FP/vyrocni_zprava_FP_2004.pdf

  • 2003

    soubory/fakulta/vyrocni_zpravy_FP/vyrocni_zprava_FP_2003.pdf

  • 2002

    soubory/fakulta/vyrocni_zpravy_FP/vyrocni_zprava_FP_2002.pdf

  • 2001

    soubory/fakulta/vyrocni_zpravy_FP/vyrocni_zprava_FP_2001.pdf

  • 2000

    soubory/fakulta/vyrocni_zpravy_FP/vyrocni_zprava_FP_2000.pdf

  • 1999

    soubory/fakulta/vyrocni_zpravy_FP/vyrocni_zprava_FP_1999.pdf

Výroční zprávy o hospodaření FP
  • 2024

    images/fakulta/vyrocni_zpravy_FP/Zprava_o_hospodareni_FP_2024.pdf

  • 2023

    images/fakulta/vyrocni_zpravy_FP/Zprava_o_hospodareni_FP_2023.pdf

  • 2022

    images/fakulta/vyrocni_zpravy_FP/Zprava_o_hospodareni_FP_2022.pdf

  • 2021

    images/fakulta/vyrocni_zpravy_FP/hospodareni_2021.pdf

  • 2020

    images/fakulta/vyrocni_zpravy_FP/hospodareni_2020.pdf

  • 2019

    images/fakulta/vyrocni_zpravy_FP/hospodareni_2019.pdf

  • 2018

    soubory/fakulta/vyrocni_zpravy_FP/vyrocni_zprava_FP_2018.pdf

  • 2017

    soubory/fakulta/vyrocni_zpravy_FP/hospodareni_2017.pdf

  • 2016

    soubory/fakulta/vyrocni_zpravy_FP/hospodareni_2016.pdf

  • 2015

    soubory/fakulta/vyrocni_zpravy_FP/hospodareni_2015.pdf

  • 2014

    soubory/fakulta/vyrocni_zpravy_FP/hospodareni_2014.pdf

  • 2013

    soubory/fakulta/vyrocni_zpravy_FP/hospodareni_2013.xls

  • 2012

    soubory/fakulta/vyrocni_zpravy_FP/hospodareni_2012.xls

  • 2011

    soubory/fakulta/vyrocni_zpravy_FP/hospodareni_2011.xls

  • 2010

    soubory/fakulta/vyrocni_zpravy_FP/hospodareni_2010.xls

  • 2009

    soubory/fakulta/vyrocni_zpravy_FP/hospodareni_2009.xls

  • 2008

    soubory/fakulta/vyrocni_zpravy_FP/hospodareni_2008.xls

Strategický záměr (Dlouhodobý záměr)

Koncepční dokument fakulty určující její směřování
  • Strategický záměr

    2021–2030

    images/fakulta/dlouhodoby_zamer/Strategicky_zamer_FP_TUL_2021_2030.pdf

  • Dlouhodobý záměr

    2016–2020

    soubory/fakulta/dlouhodoby_zamer/DLOUHODOBY_ZAMER_FP_TUL_2016-2020.pdf

  • Dlouhodobý záměr

    2011–2015

    soubory/fakulta/dlouhodoby_zamer/DLOUHODOBY_ZAMER_FP_TUL_2011_2015.pdf

  • Dlouhodobý záměr

    2006–2010

    soubory/fakulta/dlouhodoby_zamer/DLOUHODOBY_ZAMER_FP_TUL_2006_2010.pdf

Strategie pro vědeckou, výzkumnou, vývojovou, inovační, uměleckou a další tvůrčí činnost FP TUL
Plán realizace strategického záměru vzdělávání a tvůrčí činnosti

Fond na podporu internacionalizace

Pokračovat ve čtení

Orgány fakulty

  • FP

Orgány fakulty

Akademický senát

Akademický senát (AS) je složen z volených zástupkyň a zástupců akademické obce fakulty. Studentská komora AS představuje vrcholové zastoupení studentek a studentů.

Pravomoce a úkoly

Akademický senát FP je nejvyšším samosprávným orgánem fakulty. Rozhoduje o zřízení, sloučení, rozdělení, přejmenování nebo zrušení pracovišť fakulty. Schvaluje návrh vnitřních předpisů a postupuje je ke schválení Akademickému senátu TUL. Schvaluje rozdělení finančních prostředků fakulty a kontroluje jejich využívání. Usnáší se o návrhu na jmenování děkanky nebo děkana, popřípadě navrhuje jejich odvolání z funkce. Projednává podněty podané členkami a členy akademické obce.

Jednací řád

Zasedání a jednání Akademického senátu FP se řídí Jednacím řádem. Ten upřesňuje svolávání a průběh zasedání a způsob hlasování.

Volby

Členky a členové akademické obce fakulty mají možnost kandidovat a volit své zástupkyně a zástupce jak do Akademického senátu FP, tak i ve svém okrsku do Akademického senátu TUL. Způsob a průběh voleb je pro oba senáty podobný. Volby jsou přímé a tajné, řídí je volební komise a volí se elektronicky ve volební aplikaci. Volby se řídí příslušnými volebními řády.

Členky a členové

Akademický senát FP má celkem 12 členek a členů, z nichž 8 jsou akademické pracovnice a pracovníci a 4 studentky a studenti. Funkční období trvá 3 roky. Kandidovat na pozici ve volbách může kdokoliv z akademické obce. Senát pak zvolí ze svých členek a členů na předem stanovenou dobu předsedkyni nebo předsedu, první a druhou místopředsedkyni nebo místopředsedu.

Zasedání

Zasedání Akademického senátu FP se konají zpravidla každý měsíc v zasedací místnosti děkanátu (4. patro budovy G). Všechna zasedání jsou veřejná. Zasedání se řídí Jednacím řádem a jsou z něj pořizovány zápisy, ve kterých najdete stručný popis průběhu jednání a přijatá usnesení. Návrhy závažných námětů k projednání mohou členky a členové akademické obce podat předsedkyni nebo předsedovi, nejlépe alespoň 9 dní před zasedáním.

Kontaktní osoby

  • PhDr. Klára Kuprová, Ph.D.

    předsedkyně (KP)

    Telefon: +420 485 355 124
    E-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
    Katedra tělesné výchovy a sportu

  • Bc. Marek Mroček

    místopředseda (KS)

  • Mgr. Petra Peldová, Ph. D.

    místopředsedkyně (KP)

    Telefon: +420 48 535 2804
    E-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. 
    Katedra anglického jazyka

  • Mgr. Emil Drápela, Ph.D.

    člen (KP)

    Telefon: +420 485 354 168
    E-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
    Katedra geografie

  • M.A. Anna Habánová, Ph.D.

    člen (KP)

    Telefon: +420 485 354 225
    E-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
    Katedra historie

  • Joel Karásek

    člen (KS)

    E-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

  • PhDr. Magda Nišponská, Ph.D.

    členka (KP)

    Telefon: +420 485 352 915
    E-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
    Katedra pedagogiky a psychologie

  • Ema Sochová

    členka (KS)

    E-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

  • Eva Rusínová

    členka (KS)

    E-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

  • Mgr. Martin Slavík, Ph.D.

    člen (KP)

    Telefon: +420 485 353 579
    E-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
    Katedra chemie

  • Mgr. Jiří Šmída, Ph.D.

    člen (KP)

    Telefon: +420 485 352 814
    E-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
    Katedra geoinformatiky a didaktiky informatiky

  • PhDr. Kateřina Váňová, Ph.D.

    členka (KP)

    Telefon: +420 485 354 252
    E-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
    Katedra českého jazyka a literatury

Aktuální zápisy

  • Zápis AS > č. 273

    2. 6. 2025

    images/fakulta/AS/AS-FP-273-zapis-2025.pdf

  • Zápis AS > č. 272

    12. 05. 2025

    images/fakulta/AS/zapisy/AS-FP-272-zapis-2025.pdf

  • Zápis AS > č. 271

    14. 04. 2025

    images/fakulta/AS/zapisy/AS-FP-271-zapis-2025.pdf

  • Zápis AS > č. 270

    7. 04. 2025

    images/Zapis 270.pdf

  • Zápis AS > č. 269

    17. 02. 2025

    images/fakulta/AS/zapisy/AS-FP-269-zapis-2025.pdf

  • Zápis AS > č. 268

    25. 11. 2024

    images/fakulta/AS/zapisy/AS-FP-268-zapis-2024.pdf

  • Zápis AS > č. 267

    11. 11. 2024

    images/AS-FP-267-zapis-2024.pdf

  • Zápis AS > č. 266

    14. 10. 2024

    images/fakulta/AS/zapisy/AS-FP_266-zapis-2024.pdf

  • Zápis AS > č. 265

    16. 9. 2024

    images/fakulta/AS/zapisy/AS-FP-2024-zapis-265_final.pdf

  • Zápis AS > č. 264

    18. 6. 2024

    images/fakulta/AS/zapisy/AS-FP-2024-zapis-264.pdf

  • Zápis AS > č. 263

    14. 5. 2024

    images/fakulta/AS/zapisy/AS-FP-2024-zapis-263.pdf

  • images/fakulta/AS/AS-FP-273-zapis-2025.pdf

  • Zápis AS > č. 272

    12. 05. 2025

    images/fakulta/AS/zapisy/AS-FP-272-zapis-2025.pdf

  • Zápis AS > č. 271

    14. 04. 2025

    images/fakulta/AS/zapisy/AS-FP-271-zapis-2025.pdf

  • Zápis AS > č. 270

    7. 04. 2025

    images/Zapis 270.pdf

  • Zápis AS > č. 269

    17. 02. 2025

    images/fakulta/AS/zapisy/AS-FP-269-zapis-2025.pdf

  • Zápis AS > č. 268

    25. 11. 2024

    images/fakulta/AS/zapisy/AS-FP-268-zapis-2024.pdf

  • Zápis AS > č. 267

    11. 11. 2024

    images/AS-FP-267-zapis-2024.pdf

  • Zápis AS > č. 266

    14. 10. 2024

    images/fakulta/AS/zapisy/AS-FP_266-zapis-2024.pdf

  • Zápis AS > č. 265

    16. 9. 2024

    images/fakulta/AS/zapisy/AS-FP-2024-zapis-265_final.pdf

  • Zápis AS > č. 264

    18. 6. 2024

    images/fakulta/AS/zapisy/AS-FP-2024-zapis-264.pdf

  • Zápis AS > č. 263

    14. 5. 2024

    images/fakulta/AS/zapisy/AS-FP-2024-zapis-263.pdf

  • Zápis AS > č. 272

    12. 05. 2025

    images/fakulta/AS/zapisy/AS-FP-272-zapis-2025.pdf

  • Zápis AS > č. 271

    14. 04. 2025

    images/fakulta/AS/zapisy/AS-FP-271-zapis-2025.pdf

  • Zápis AS > č. 270

    7. 04. 2025

    images/Zapis 270.pdf

  • Zápis AS > č. 269

    17. 02. 2025

    images/fakulta/AS/zapisy/AS-FP-269-zapis-2025.pdf

  • Zápis AS > č. 268

    25. 11. 2024

    images/fakulta/AS/zapisy/AS-FP-268-zapis-2024.pdf

  • Zápis AS > č. 267

    11. 11. 2024

    images/AS-FP-267-zapis-2024.pdf

  • Zápis AS > č. 266

    14. 10. 2024

    images/fakulta/AS/zapisy/AS-FP_266-zapis-2024.pdf

  • Zápis AS > č. 265

    16. 9. 2024

    images/fakulta/AS/zapisy/AS-FP-2024-zapis-265_final.pdf

  • Zápis AS > č. 264

    18. 6. 2024

    images/fakulta/AS/zapisy/AS-FP-2024-zapis-264.pdf

  • Zápis AS > č. 263

    14. 5. 2024

    images/fakulta/AS/zapisy/AS-FP-2024-zapis-263.pdf

Archiv

  • č. 230 až č. 263

    2020-2024

    images/fakulta/AS/zapisy/AS-FP-zapisy-2020-2024_c230-c263.zip

  • č. 165 až č. 229

    2010–2019

    soubory/fakulta/AS/zapisy/AS-FP-zapisy-2010-2019.zip

  • č. 81 až č. 164

    2000–2009

    soubory/fakulta/AS/zapisy/AS-FP-zapisy-2000-2009.zip

  • č. 1 až č. 80

    1991–1999

    soubory/fakulta/AS/zapisy/AS-FP-zapisy-1991-1999.zip

Historie

  • XIII. (18. 6. 2024 až )

    předsedkyně

    PhDr. Klára Kuprová, Ph.D.

    místopředseda – KS

    Bc. Marek Mroček

    místopředseda – KP

    Mgr. Jan Berki, Ph.D. (do 12. 5. 2025)

    tajemnice

    Mgr. Ilona Sovová

    členové a členky – KS

    Joel Karásek

    Ema Sochová

    Eva Rusínová

    členové a členky – KP

    M.A. Anna Habánová, Ph.D.

    PhDr. Magda Nišponská, Ph.D.

    Mgr. Petra Peldová, Ph.D.

    Mgr. Martin Slavík, Ph.D.

    Mgr. Jiří Šmída, Ph.D.

    PhDr. Kateřina Váňová, Ph.D.

  • XII. (1. 6. 2021 až 31. 5. 2024)

    předseda

    Mgr. Martin Slavík, Ph.D.

    místopředseda – KS

    Bc. Vojtěch Konopa  (od 1. 6. 2021 do 31. 8. 2022), Jana Heřmanová (od 23. 11. 2022 do 16. 6. 2023), Jan Kordík (1. místopředseda od 17. 10. 2023)

    místopředsedkyně – KP

    PhDr. Kateřina Váňová, Ph.D.

    tajemnice

    Mgr. Ilona Sovová (tajemnice AS od 7. 12. 2022)

    členové – KS

    Jana Heřmanová (od 1. 6. 2021 do 16. 6. 2023), Miroslav Horák (od 17. 6. 2023)

    Bc. Michaela Malá (od 1. 6. 2021 do 2. 2. 2022)

    Bc. David Zlesák (od 1. 6. 2021 do  29. 8. 2022, 25. 4. 2023 zjištěna ztráta mandátu, který skončil k 29. 8. 2022), David Váňa (od 25. 4. 2023)

    Jan Kordík (od 20. 10. 2022)

    Bc. Šárka Petrovičová (od 20. 10. 2022)

    členové – KP

    Mgr. Jan Berki, Ph.D. (dočasný tajemník do 6. 12. 2022)

    doc. Mgr. Hynek Böhm, Ph.D. (člen do 22. 11. 2023)

    PhDr. Jana Johnová, Ph.D.

    PhDr. Klára Kuprová, Ph.D. (členka od 27. 11. 2023)

    Mgr. Petra Peldová, Ph.D.

    PaedDr. ICLic. Michal Podzimek, Ph.D., Th.D.

    doc. RNDr. Kamil Zágoršek, Ph.D.

  • XI. (13. 6. 2019 až 22. 5. 2021)

    předseda
    Mgr. Jan Berki, Ph.D.
    1. místopředseda (KS)
    Bc. Zuzana Jelínková (členka od 4. 9. 2019, 1. místopředsedkyně od 9. 3. 2020, do 29. 6. 2020)
    místopředsedkyně (KP)
    PhDr. Kateřina Váňová, Ph.D.
    tajemnice
    RNDr. Martina Šimůnková, Ph.D.
    členové – KS
    Anna Kvapilová, Andrea Vlachová (od 10. 7. 2020), Kristýna Pelíšková (od 19. 3. 2021)
    Bc. Helena Lánská (do 29. 8. 2019), Vojtěch Konopa (od 9. 3. 2020, místopředseda od 27. 11. 2020)
    Daniel Němec (do 20. 12. 2020), David Zlesák (místopředseda od 4. 9. 2019, do 30. 1. 2020)
    členové – KP
    Mgr. Hynek Böhm, Ph.D.
    PhDr. Jana Johnová, Ph.D.
    PhDr. Jitka Novotová, Ph.D.
    PaedDr. ICLic. Michal Podzimek, Ph.D., Th.D.
    Mgr. Martin Slavík, Ph.D.

  • X. (6. 6. 2016 až 5. 6. 2019)

    předseda
    Mgr. Jan Berki, Ph.D.
    místopředseda – KS
    Bc. Ondřej Vraštil (do 1. 9. 2017), Ondřej Tavoda (od 10. 11. 2017 do 18. 6. 2018), Anežka Ditrichová (od 30. 10. 2018 do 12. 5. 2019)
    místopředseda – KP
    Mgr. Kateřina Váňová
    tajemník
    PhDr. Jitka Novotová, Ph.D. (tajemnice od 7. 9. 2018)
    členové – KS
    Bc. Ondřej Splítek (do 1. 9. 2017), Renáta Sluková (od 4. 9. 2017 do 5. 11. 2017), Štěpán Šindelář (do 5. 11. 2017), Bc. Helena Lánská (od 10. 11. 2017)
    Bc. Barbora Urbancová (od 4. 9. 2017 do 5. 11. 2017), Lucie Podhorecká (od 10. 11. 2017 do 7. 9. 2018), Anna Kvapilová (od 30. 10. 2018)
    Martin Vaněk (do 5. 11. 2017), Tereza Turková (od 10. 11. 2017 do 7. 9. 2018), David Zlesák (od 30. 10. 2018)
    členové – KP
    PhDr. Jana Johnová, Ph.D.
    doc. RNDr. Miroslav Koucký, CSc. (tajemník do 14. 5. 2018)
    PaedDr. ICLic. Michal Podzimek, Ph.D., Th.D.
    Mgr. Martin Slavík, Ph.D.
    Mgr. Renata Šimůnková, Ph.D.

     

  • IX. (23. 5. 2013 až 3. 6. 2016)

    předseda
    doc. RNDr. Miroslav Koucký, CSc.
    místopředseda – KS
    Bc. Jan Brzobohatý (do 23. 5. 2015), Bc. Ondřej Vraštil (od 6. 11. 2015)
    místopředseda – KP
    Mgr. Kateřina Váňová
    tajemník
    Mgr. Jan Berki
    členové – KS
    Adéla Holcová (do 23. 5. 2015), Bc. Ondřej Splítek (od 6. 11. 2015)
    Simona Plamínková (do 22. 5. 2015), Štěpán Šindelář (od 6. 11. 2015)
    Aleš Splítek (do 23. 5. 2015), Martin Vaněk (od 6. 11. 2015)
    členové – KP
    Ing. Zuzana Palounková, Ph.D.
    RNDr. Petr Salač, CSc.
    Mgr. Martin Slavík, Ph.D.
    Mgr. Renata Šimůnková, Ph.D.
    doc. Mgr. Miroslav Valeš, Ph.D. (do 13. 1. 2016), PhDr. Jana Johnová, Ph.D. (od 15. 1. 2016)

     

  • VIII. (2. 6. 2010 až 23. 5. 2013)

    předseda
    doc. RNDr. Jan Picek, CSc.
    místopředseda – KS
    Ondřej Sýkora (do 7. 12. 2010), Bc. Lukáš Rubín (od 4. 10. 2011 do 5. 6. 2012)
    místopředseda – KZ
    Mgr. Kateřina Váňová
    tajemník
    PaedDr. Zuzana Šaffková, CSc., M.A.
    členové – KS
    Pavel Bakeš (do 17. 5. 2011), Tereza Hotová (od 4. 10. 2011)
    Jakub Kahánek (do 17. 5. 2011), Jaroslav Nauč (od 4. 10. 2011 do 15. 5. 2012), Helena Wágnerová (od 5. 6. 2012)
    Petr Lamač (do 17. 5. 2011), Jana Švehlová (od 4. 10. 2011, místopředsedkyní od 13. 11. 2012)
    členové – KZ
    Mgr. at MgA. Zuzana Bubeníčková
    PaedDr. Jitka Jursová, PhD. (do 8. 11. 2011), Ing. Zuzana Palounková, Ph.D. (od 13. 3. 2012)
    doc. RNDr. Miroslav Koucký, CSc.
    Mgr. Martin Slavík, Ph.D.
    prof. Ing. Karel Vokurka, DrSc.

  • VII. (28. 6. 2007 až 1. 6. 2010)

    předseda
    doc. RNDr. Jan Picek, CSc.
    místopředseda – KS
    Veronika Ondrušová (do 2. 6. 2009), Ondřej Sýkora (od 21. 9. 2009)
    místopředseda – KZ
    Mgr. Kateřina Váňová
    tajemník
    PaedDr. Zuzana Šaffková, CSc., M.A.
    členové – KS
    Klára Antlová (do 2. 6. 2009), Pavel Bakeš (od 21. 9. 2009)
    Jan Lukeš (do 2. 6. 2009), Jakub Kahánek (od 21. 9. 2009)
    Zbyněk Prokop (do 2. 6. 2009), Petr Lamač (od 21. 9. 2009)
    členové – KZ
    doc. RNDr. Miroslav Koucký, CSc.
    PaedDr. Jindřich Martinec
    RNDr. Pavel Pešat, Ph.D.
    Mgr. Martin Slavík, Ph.D.
    Mgr. Jiří Šmída, Ph.D. (do 23. 1. 2008), Mgr. Zuzana Bubeníčková, (od 13. 3. 2008)

  • VI. (15. 6. 2004 až 27. 6. 2007)

    předseda
    doc. PaedDr. Petr Urbánek, Dr.
    místopředseda – KS
    Ivan Bernátek
    místopředseda – KZ
    doc. RNDr. Miroslav Koucký, CSc.
    tajemník
    RNDr. Daniela Bittnerová, CSc. (tajemnicí od 25. 1. 2005)
    členové – KS
    Anna Mikšíková (od 21. 6. 2006)
    Jiří Sehnal (do 17. 5. 2005), Lucie Myšková (od 21. 6. 2005 do 27. 6. 2006), Karel Bůžek (od 25. 8. 2006)
    Dagmar Beranová (do 17. 5. 2005), Radek Smuda (od 21. 6. 2005 do 27. 6. 2006), Michaela Tomková (od 25. 8. 2006)
    členové – KZ
    RNDr. Alena Kopáčková, Ph.D. (tajemnicí i členkou do 25. 1. 2005), RNDr. Pavel Pešat, Ph.D. (od 1. 3. 2005)
    doc. RNDr. Antonín Kopal, CSc. (do 2. 11. 2004), doc. PhDr. Bohumil Nuska, CSc. (od 7. 12. 2004 do 15. 3. 2006)
    PhDr. Miloslava Melanová
    doc. RNDr. Jan Picek, CSc. (od 11. 6. 2006)
    prof. RNDr. Jana Přívratská, CSc.
    doc. Ing. Hana Schejbalová, CSc.

  • V. (22. 5. 2001 až 14. 6. 2004)

    předseda
    RNDr. Alena Kopáčková, Ph.D. (předsedkyní od 12. 11. 2002)
    místopředseda – KS
    Petr Kolář (do 21. 5. 2003)
    místopředseda – KZ
    doc. PaedDr. Josef Horák, CSc. (do 28. 1. 2003)
    tajemník
    RNDr. Daniela Bittnerová, CSc.
    členové – KS
    Ondřej Lochaman (do 21. 5. 2003), Ivan Bernátek (od 17. 6. 2003)
    Radka Trnková (do 21. 5. 2003), Jiří Sehnal (od 17. 6. 2003)
    Monika Zahálková (do 21. 5. 2003), David Záhora (od 17. 6. 2003 do 17. 2. 2004), Dagmar Beranová (od 30. 3. 2004)
    Jiří Zahradník (od 17. 6. 2003)
    členové – KZ
    doc. RNDr. Antonín Kopal, CSc.
    doc. PhDr. Bohumil Nuska, CSc.
    RNDr. Pavel Pešat, Ph.D. (od 18. 3. 2003)
    prof. RNDr. Jana Přívratská, CSc.
    doc. Ing. Hana Schejbalová, CSc. (předsedkyní do 1. 10. 2002)
    Mgr. Alena Suchardová (místopředsedkyní od 18. 3. 2003)

  • IV. (26. 5. 1998 až 21. 5. 2001)

    předseda
    doc. RNDr. Antonín Kopal, CSc.
    místopředseda – KS
    Milan Šádek (do 30. 3. 1999)
    místopředseda – KZ
    PaedDr. et Dr. Petr Urbánek
    tajemník
    RNDr. Daniela Bittnerová, CSc.
    členové – KS
    Ilona Exnerová (do 7. 3. 2000), Michaela Mráčková (od 4. 4. 2000)
    Petr Hamáček (do 7. 3. 2000), Jana Soběhrdová (od 4. 4. 2000)
    Milena Kubálková (do 26. 5. 1998), Petra Handlířová (od 3. 11. 1998)
    Pavla Vaníčková (od 4. 5. 1999 do 7. 3. 2000), Luboš Rokos (od 4. 4. 2000)
    členové – KZ
    MgA. Zuzana Bubeníčková
    PhDr. Miloslava Melanová
    PhDr. Ivana Pekařová
    Ing. Antonín Schauer (do 1. 6. 1999), prof. Ing. Karel Vokurka, DrSc. (od 29. 6. 1999)
    Mgr. Alena Suchardová

  • III. (6. 6. 1995 až 25. 5. 1998)

    předseda
    doc. Ing. Hana Schejbalová, CSc.
    místopředseda – KS
    Marek Skála (do 6. 6. 1995), Čeněk Stránský (členem od 2. 4. 1996, místopředsedou od 28. 5. 1996 do 4. 3. 1997)
    David Pravec (členem od 2. 4. 1996, místopředsedou od 15. 4. 1997)
    místopředseda – KZ
    PaedDr. Petr Urbánek
    tajemník
    RNDr. Jana Přívratská, CSc. (od 19. 9. 1995)
    členové – KS
    Michal Haller (do 6. 3. 1996), Petr Dluhoš (od 2. 4. 1996 do 4. 3. 1997), Milan Šádek (od 1. 4. 1997)
    Radek Hanuš (do 20. 6. 1996), Aleš Novák (od 8. 10. 1996 do 4. 3. 1997), Ilona Exnerová (od 7. 4. 1998)
    Marek Hejzlar (do 6. 3. 1996), Martin Mikule (od 1. 4. 1997 do 3. 3. 1998), Petr Hamáček (od 7. 4. 1998)
    Miloš Sotona (od 3. 10. 1995 do 6. 3. 1996), Ondřej Juřík (od 1. 4. 1997 do 3. 3. 1998), Milena Kubálková (od 7. 4. 1998)
    členové – KZ
    MgA. Zuzana Bubeníčková
    Mgr. Eva Koudelková (tajemnicí do 19. 9. 1995)
    PhDr. Miloslava Melanová
    doc. PeadDr. Olga Roztočilová, CSc. (do 9. 1. 1996), PeadDr. Aleš Suchomel (od 6. 3. 1996)
    Ing. Antonín Schauer

  • II. (14. 4. 1992 až 5. 6. 1995)

    předseda
    doc. RNDr. Antonín Kopal, CSc.
    místopředseda – KS (od 12. 5. 1992)
    Roman Vyšohlíd (do 24. 11. 1992), Marek Skála (členem od 24. 11 1992, místopředsedou od 12. 5. 1993)
    místopředseda – KZ
    Mgr. Marie Janecká (členka od 22. 9. 1992, místopředsedkyní od 22. 10. 1992 do 11. 5. 1993)
    RNDr. Václav Kazda, CSc. (členem od 14. 4. 1992, místopředsedou od 16. 11. 1993)
    tajemník
    RNDr. Alena Kopáčková
    členové – KS (od 12. 5. 1992)
    Jitka Bubáková (do 16. 11. 1993), Filip Kotrányi (od 14. 12. 1993 do 22. 11. 1994), Radek Hanuš (od 10. 1. 1995)
    Jiří Chocholoušek (do 2. 3. 1993), Monika Kollertová (od 13. 4. 1993 do 16. 11. 1993), Marek Hejzlar (od 14. 12. 1993)
    Klára Sopouchová (do 22. 10. 1992), Stanislava Löfflerová (od 2. 3. 1993 do 28. 6. 1994), Michal Haller (od 10. 1. 1995)
    členové – KZ
    doc. RNDr. Petr Golka (do 19. 10. 1993), doc. Ing. Hana Schejbalová, CSc. (od 16. 11. 1993)
    doc. RNDr. Milan Krebs, CSc.
    RNDr. Jana Přívratská, CSc.
    PaedDr. Aleš Suchomel
    Mgr. Hana Stárová (členkou i místopředsedkyní do 9. 6. 1992), prof. RNDr. Bohdan Zelinka, DrSc. (od 16. 11. 1993)

  • I. (29. 5. 1991 až 13. 4. 1992)

    předseda
    doc. RNDr. Ing. Karel Mačák, CSc.
    místopředseda – KS
    Pavel Cobl
    místopředseda – KZ
    doc. RNDr. Antonín Kopal, CSc.
    tajemník
    RNDr. Alena Kopáčková
    členové – KS
    Dalibor Jandík
    Gabriela Kafková
    Roman Vyšohlíd
    členové – KZ
    RNDr. Václav Kazda
    Mgr. Šárka Prokešová
    Jan Staněk, prom. fyz.
    Mgr. Hana Stárová
    PhDr. Karel Veselý

Zastoupení

Zastoupení v Radě VŠ

  •  doc. Dr. RNDr. Kamil Zágoršek

Zastoupení FP v AS TUL

  • KS: Ing. Ondřej Michal (1. místopředseda), Mgr. David Zlesák
  • KP: Mgr. Jan Berki, Ph.D. (2. místopředseda), doc. Mgr. Hynek Böhm, Ph.D.

Děkan

doc. PaedDr. Aleš Suchomel, Ph.D.

děkan má tyto základní kompetence:

  • Garantuje fakultní rozvoj, vnitřní hodnocení, tvůrčí činnost a kvalitu vzdělávání.
  • Rozhoduje v personálních otázkách fakulty, jmenuje a odvolává proděkany, tajemníka, vedoucí kateder a vedoucí oddělení.
  • Zodpovídá za dodržování práv studentů a akademických svobod na fakultě, řeší zásadní problémy studentů.
  • Garantuje čerpání fakultního rozpočtu.
  • Zodpovídá za dlouhodobý rozvoj infrastruktury fakulty.
  • Řídí členy vedení fakulty.
  • Kontroluje činnost centra pedagogické praxe, centra celoživotního vzdělávání a studijního oddělení.
  • Řídí a koordinuje činnost:
    • administrativní pracovnice děkanátu – Romana Krušková,
    • správce a koordinátora bezpečnosti IT – Jaroslav Mazánek, DiS.

Vědecká rada

Vědecká rada je základní orgán fakulty, který se vyjadřuje k vědecké činnosti: schvaluje studijní programy a působí v řízení ke jmenování profesorkou či profesorem a v habilitačním řízení. Členkami a členy vědecké rady jsou významné představitelkyně a významní představitelé oborů, v nichž FP TUL uskutečňuje vzdělávací a vědeckou, výzkumnou, vývojovou, uměleckou a další tvůrčí činnost.

Členky a členové

  • doc. PhDr. Lucie BETÁKOVÁ, M.A., Ph.D.
  • doc. Mgr. Hynek BÖHM, Ph.D.
  • doc. RNDr. Miroslav BRZEZINA,CSc., dr.h.c.
  • prof. Mgr. Jiří ERHART, Ph.D.
  • doc. PhDr. Ilona GILLERNOVÁ, CSc.
  • prof. PhDr. Tomáš KASPER, Ph.D.
  • doc. PhDr. Dana KASPEROVÁ, Ph.D.
  • prof. PhDr. Jiří KOCIAN, CSc.
  • doc. RNDr. Helena KOLDOVÁ, Ph.D.
  • prof. RNDr. David LUKÁŠ, CSc.
  • doc. PhDr. Monika MUŽÁKOVÁ, Ph.D.
  • doc. PhDr. Jiří NĚMEC, Ph.D.
  • prof. Dr. Ing. Vilém PAVLŮ
  • prof. RNDr. Jan PICEK, CSc.
  • doc. Ing. Martin PLEŠINGER, Ph.D.
  • prof. PhDr. Karel RÝDL, CSc.
  • prof. PhDr. Jan RYCHLÍK, DrSc.
  • prof. PhDr. Vladimíra SPILKOVÁ, CSc.
  • doc. PaedDr. Aleš SUCHOMEL, Ph.D.
  • prof. Ing. Josef ŠEDLBAUER, Ph.D.
  • prof. PhDr. Stanislav ŠTECH, CSc.
  • doc. Dr. PaedDr. Petr URBÁNEK
  • doc. PhDr. David VÁCLAVÍK, Ph.D.
  • doc. Mgr. Miroslav VALEŠ, Ph.D.
  • doc. PaedDr. Jiří VANÍČEK, Ph.D.

Zápisy

  • Zápis VR > č.3

    13. února 2025

    images/fakulta/VR/zapisy/Zapis_VR_3-2025.pdf

  • Zápis VR > č.2

    17. října 2024

    images/fakulta/VR/zapisy/Zapis_VR_2-2024.pdf

  • Zápis VR > č.1

    16. května 2024

    images/fakulta/VR/zapisy/VR_2024_5_16.pdf


  • Zápis VR > č.6

    30. listopadu 2023

    images/fakulta/VR/zapisy/VR_2023_11_30.pdf

  • Zápis VR > č.5

    1. června 2023

    images/fakulta/VR/zapisy/VR_2023_6_1.pdf

  • Zápis VR > č.4

    1. prosince 2022

    images/fakulta/VR/zapisy/VR_2022_12_01.pdf

  • Zápis VR > č.3

    24. května 2022

    images/fakulta/VR/zapisy/VR_2022_05_24.pdf

    příloha č.1

  • Zápis VR > č.2

    11. listopadu 2021

    images/fakulta/VR/zapisy/VR_2021_11_11.pdf

  • Zápis VR > č.1

    24. června 2021

    images/fakulta/VR/zapisy/VR_2021_06_24.pdf


  • Zápis VR > č.8

    12. prosince 2019

    images/fakulta/VR/zapisy/VR_2019_12_12.pdf

  • Zápis VR > č.7

    16. května 2019

    images/fakulta/VR/zapisy/VR_2019_05_16.pdf

  • Zápis VR > č.6

    1. listopadu 2018

    soubory/fakulta/VR/zapisy/VR_2018_11_01.pdf

  • Zápis VR > č.5

    24. května 2018

    soubory/fakulta/VR/zapisy/VR_2018_05_24.pdf

  • Zápis VR > č.4

    2. února 2018

    soubory/fakulta/VR/zapisy/VR_2018_02_08.pdf

  • Zápis VR > č.3

    1. června 2017

    soubory/fakulta/VR/zapisy/VR_2017_06_01.pdf

  • Zápis VR > č.2

    1. prosince 2016

    soubory/fakulta/VR/zapisy/VR_2016_12_1.pdf

  • Zápis VR > č.1

    12. května 2016

    soubory/fakulta/VR/zapisy/VR_2016_05_12.pdf


  • Zápis VR > č.15

    19. listopadu 2015

    soubory/fakulta/VR/zapisy/VR_2015_11_09.pdf

  • Zápis VR > č.14

    4. prosince 2014

    soubory/fakulta/VR/zapisy/VR_2014_12_04.pdf

  • Zápis VR > č.13

    20. března 2014

    soubory/fakulta/VR/zapisy/VR_2014_20_03.pdf

  • Zápis VR > č.12

    7. listopadu 2013

    soubory/fakulta/VR/zapisy/VR_2013_07_11.pdf.pdf

  • Zápis VR > č.11

    2. května 2013

    soubory/fakulta/VR/zapisy/VR_2013_05_02.pdf

  • Zápis VR > č.10

    15. listopadu 2012

    soubory/fakulta/VR/zapisy/VR_2012_11_15.pdf

  • Zápis VR > č.9

    7. června 2012

    soubory/fakulta/VR/zapisy/VR_2012_06_07.pdf

  • Zápis VR

    2008 - 2011

    soubory/fakulta/VR/zapisy/Zapisy_VR_2008-2011.zip

  • Zápis VR

    1991 - 2007

    soubory/fakulta/VR/zapisy/Zapisy_VR_1991-2007.zip

Disciplinární komise

Členky a členové

  • Mgr. Klára Severýnová Popková, Ph.D.

    předsedkyně

    Telefon: +420 485 352 882
    Email: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

  • Mgr. Jan Jihlavec, DiS.

    člen

    Telefon: +420 485 354 126
    Email: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

  • Bc. Eliška Šebestová

    členka

    studentka FP

  • Bc. Jan Kordík

    člen

    student FP

Zápisy

Tajemnice fakulty

Ing. Ivana Cvrčková, Ph.D.

Telefon: +420 485 352 801
Mobil: +420 734 518 427 
E-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. 

Ing. Ivana Cvrčková, Ph.D.

tajemnice má tyto základní kompetence:

  • Připravuje a kontroluje čerpání fakultního rozpočtu.
  • Schvaluje výdaje v souladu s rozpočtovými pravidly.
  • Rozhoduje v operativních záležitostech týkajících se administrativních a provozních

činností fakulty.

  • Metodicky řídí administrativní pracovníky/pracovnice fakulty.
  • Zajišťuje správu a reprodukci majetku.
  • Koordinuje přípravu finanční stránky fakultních projektů.
  • Provádí aktualizaci údajů v informačních systémech.
  • Připravuje výroční zprávu o hospodaření fakulty.
  • Řídí a koordinuje činnost:
    • odborné referentky pro projekty a GAP – Mgr. Adriana Trešlová,
    • odborné referentky pro projekty, e-shop a dětský koutek – Mgr. Ilona Sovová,
    • odborné referentky pro projekty – Ing. Lucie Pavlištíková.

Pokračovat ve čtení

Katedry a pracoviště

  • FP

Katedry a pracoviště

Kde sídlíme

Budova G, Univerzitní náměstí 1410/1, Liberec, 461 17

Budova G

  • DFP – Děkanát FP

    Budova G: 4. patro
    Sekretariát: Romana Krušková
    Telefon: +420 48 535 2815
    Mobil: +420 734 518 388
    Email: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

  • DFP – Tajemnice fakulty

    Budova G: 4. patro
    Ing. Ivana Cvrčková, Ph.D.
    Telefon: +420 48 535 2801
    Mobil: +420 734 518 427
    Email: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

  • DFP – Studijní oddělení

    Budova G: 4. patro
    Vedoucí: Miroslava Kretschmerová
    Telefon: +420 48 535 2 866
    Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

    web

  • KMA – Katedra matematiky

    Budova G: 4. patro
    Sekretariát: Miroslava Sudková
    Telefon: +420 48 535 2833
    Email: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

    web

  • KGD – Katedra geoinformatiky a didaktiky informatiky

    Budova G: 4. patro
    Sekretariát: Ing. Tomáš Hurt
    Telefon: +420 732 374 573
    Email: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

    web

  • KPP – Katedra pedagogiky a psychologie

    Budova G: 4. patro
    Sekretariát: Ing. Aneta Škodová
    Telefon: +420 48 535 2831
    Email: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

    web

  • CPP – Centrum pedagogické praxe

    Budova G: 4. patro
    Sekretariát: Ilona Jelínková
    Telefon: +420 48 535 2855
    Email: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

    web

  • CCV – Centrum celoživotního vzdělávání

    Budova G: 2. patro
    Kontakt: Ing. et Mgr. Kateřina Majdiaková, Ph.D.
    Telefon: +420 485 352 610
    Email: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

    web

50.7735,15.0762

Budova G

Univerzitní náměstí 1410/1, Liberec, 461 17
Kde nás také najdete

Budova P, Komenského 314/2, Liberec V-Kristiánov, 460 01

Katedry na budově P

  • KAJ – Katedra anglického jazyka

    Budova P: 4. patro
    Sekretariát: Lada Vondrušková
    Telefon: +420 48 535 4270
    Email: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

    web

  • KCL – Katedra českého jazyka a literatury

    Budova P: 4. patro
    Sekretariát: Zuzana Černá
    Telefon: +420 48 535 4243
    Email: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

    web

  • KSH – Katedra společenských a humanitních věd

    Budova P: 3. patro
    Sekretariát: Ing. Ivana Lehká
    Telefon: +420 48 535 4201
    Email: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

    web

  • KNJ – Katedra německého jazyka

    Budova P: 4. patro
    Sekretariát: Zuzana Černá
    Telefon: +420 48 535 4243
    Email: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

    web

  • KGE – Katedra geografie

    Budova P: 2. patro
    Sekretariát: Lenka Němcová
    Telefon: +420 48 535 4113
    Email: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

    web

  • KHI – Katedra historie

    Budova P: 2. patro
    Sekretariát: Lada Vondrušková
    Telefon: +420 48 535 4224
    Email: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

    web

  • KPV – Katedra primární a preprimární pedagogiky

    Budova P: přízemí
    Sekretariát: Markéta Tománková
    Telefon: +420 48 535 4135
    Email: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

    web

  • KRO – Katedra románských jazyků

    Budova P: 4. patro
    Sekretariát: Liana Hotařová
    Telefon: +420 48 535 4285
    Email: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

    web

  • KSS – Katedra sociální práce a speciální pedagogiky

    Budova P: 1. patro
    Sekretariát: Radmila Bjørke
    Telefon: +420 48 535 4210
    Email: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

    web

50.7682,15.0632

Budova P

Komenského 314/2, Liberec V-Kristiánov, 460 01

Budova C

Budova C, Studentská 5, Liberec 1, 460 01

  • KCH – Katedra chemie

    Budova C: přízemí + suterén
    Sekretariát: Marcela Krejčíková
    Telefon: +420 48 535 3437
    Email: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

    web

  • KFY – Katedra fyziky

    Budova C: 3. patro
    Sekretariát: Bc. Zuzana Škarvadová
    Telefon: +420 48 535 3419
    Email: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

    web

50.7733,15.0737

Budova C

Studentská 5, Liberec 1, 460 01

Budova KTV

Na Bohdalci 715, Liberec 15, 460 15

KTV – Katedra tělesné výchovy a sportu

Sekretariát: Soňa Hořínková
Telefon: +420 48 535 5121
Email: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

web

50.7692,15.0871

Harcov

Na Bohdalci 715, Liberec 15, 460 15

Budova T

Třebízského 1244, Liberec 1, 46001

BIO – Oddělení bioinženýrství

Sekretariát: Jana Klapková
Telefon: +420 48535 4001
Email: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

web

KBE – Katedra biologie a ekologie

Sekretariát: Soňa Rothová
Telefon: +420 48535 4009
Email: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. 

web

50.7743,15.0819

Bioinženýrství

Třebízského 1244, 46001 Liberec

Pokračovat ve čtení

Studijní oddělení

  • FP

Studijní oddělení na FP TUL

Referentky

  • Miroslava Kretschmerová

    Miroslava Kretschmerová

    vedoucí studijního oddělení

    Telefon: +420 48 535 2866
    Email: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.    

    Jednoobor:
    Učitelství pro 1. stupeň ZŠ (akademický) - Mgr. dobíhající studium.

    Dvouobory:
    Bakalářské studijní programy se zaměřením na vzdělávání

    Poplatky za překročenou standardní dobu studia, stipendia - ubytovací, sociální, doktorská, prospěchová, motivační a mimořádná.

    Koordinátor IS STAG.

  • Marika Berkyová

    Telefon: +420 48 535 2890
    Email: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

    Jednoobory: 
    Anglofonní studia (Bc.)
    Bioinženýrství (Bc.)
    Sociální práce (Bc.) 
    Speciální pedagogika (Bc.)
    Sport se zaměřením na zdravý životní styl (Bc.)

    Bioinženýrství (NMgr.)

  • Júlia Jandejsková

    Júlia Jandejsková

    Telefon: +420 48 535 2876
    Mobil: + 420608 247 530
    Email: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.  

    Programy v anglickém jazyce.

    Fakultní koordinátor ERASMUS+

    Faculty Coordinator for Student mobility

    🇬🇧  🇫🇷 

    Doktorské studium:
    Aplikovaná matematika
    Dějiny a společnost v moderní době 
    Nano a mikrotechnologie 

  • Adriana Konečná

    Adriana Konečná
    nepřítomnost na pracovišti - pracovní neschopnost

    Telefon: +420 48 535 2846
    Email: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.  

    Jednoobory:
    Anglofonní studia (Bc.)
    Aplikovaná geografie (Bc.)
    Česká filologie pro praxi (Bc.)
    Historická a muzeologická studia (Bc.)
    Ochrana přírody a životního prostředí (Bc.)
    Matematika (Bc.)
    Pedagogická studia (Bc.)
    Učitelství pro mateřské školy (Bc.)

    Učitelství pro 1. stupeň ZŠ (profesní) - Mgr.

    Aplikovaná geografie a regionální rozvoj (NMgr.)
    Aplikovaná matematika (NMgr.)
    Historie (NMgr.)

    Dvouobory:
    Učitelství pro 2. stupeň ZŠ
    Učitelství pro 2. stupeň ZŠ a SŠ

Úřední hodiny   prázdninový režim    sledujte aktuality !

Pondělí

10:00 - 12:00

Úterý

zavřeno

Středa

zavřeno 

Čtvrtek zavřeno
Pátek

zavřeno  


Kontakt

Korespondenční adresa:
Technická univerzita v Liberci - FP
Studentská 1402/2, 461 17, Liberec 1


Zprávy ze studijního oddělení

Pokračovat ve čtení

O fakultě

  • FP

Představujeme fakultu

Jsme živou fakultou

Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická je největší ze sedmi fakult Technické univerzity v Liberci. V současnosti u nás studuje více jak 2 tisíce studentek a studentů ve 31 studijních programech. Naše absolventky a naši absolventi mají bakalářské, magisterské i doktorské tituly, učí v mateřských, základních i středních školách nebo jsou odbornicemi a odborníky v dalších pedagogických, humanitních a přírodovědných oborech.

Nabídku studijních oborů, jejich skladbu i obsah předmětů stále modernizujeme. Ve výuce využíváme exkurze, hry, dramatizaci. Většina předmětů je doplněna elektronickými studijními materiály. Studentky a studenti mohou absolvovat část studia v zahraničí. Zakládáme si na vysoké úrovni výuky, propojení na praxi a spolupráci se školami, úřady i průmyslovými firmami, které jsou potenciálními zaměstnanci našich absolventek a absolventů. Závěrečné práce  jsou prakticky orientované a získaly množství cen.

Staráme se o pohodu u nás studujících i zaměstnaných. Máme vlastní dětský koutek, který pohlídá předškolní děti. V areálu Husova je menza, studentský klub a mateřská školka ŠkaTULka, která podporuje dětskou zvídavost pomocí Montessori pedagogiky.

Současný počet studujících je více než 2 100. Vzdělávají se v bakalářských, magisterských a doktorských studijních programech členěných do více než čtyřiceti studijních oborů a v programech celoživotního vzdělávání.

S námi se neztratíte v životě ani na fakultě

Řešíme řadu výzkumných projektů týkajících se efektivního vzdělávání, chytrých materiálů, udržitelných technologií, bezpečného života a zdraví. Studentky a studenti se v rámci soutěží přímo účastní výzkumu. V roce 2021 jsme řešili 17 projektů studentské grantové soutěže a soutěže vědecké a umělecké činnosti podpořené více naž 2 300 000 korun.

Stejně jako George Lucas jsme přesvědčení, že: „učitelství je nejdůležitější lidské povolání.“

Fakulta v číslech

Studuje u nás více jak 2 tisíce lidí, 1 600 v bakalářských, 550 v magisterských a 6 v doktorských studijních programech. Není to moc, ani málo, zkrátka akorát na to, abyste se u nás naztratili.

Vyučujeme 2 577 předmětů od akademického psaní, archivnictví, astronomie, bridže, deskových her, GIS, go, jógy, kurzu jachtingu, malby, latiny, po výživu člověka a zimní výcvikový kurz. Určitě si vyberete.

Na 16 katedrách pracuje 210 lidí, 7 profesorek/profesorů, 33 docentek/docentů, 119 odborných asistentů/odborných asistentek a 17 asistentek/asistentů a 15 lektorek/lektorů, kteří se starají o to, aby si naši studující odnesli něco do života.

Podívejte se na naši nabídku studia učitelských i neučitelských oborů.

++++ studia na FP TUL

ubytování na moderních kolejích, které je zpravidla možno nabídnout všem zájemcům 

kompaktnost univerzitního areálu - dobrá dostupnost mezi jednotlivými součástmi jako jsou: budovy FP, koleje, menzy, Univerzitní a Krajská vědecká knihovna

nadstandardně vybavené sportoviště přístupné nejen studentům tělesné výchovy

prostředí, které ocení jak ti, kdo milují přírodu a sport, tak i příznivkyně a příznivci kultury

Učebny, laboratoře a zázemí pro studenty

Sídlíme v jedné nové a dvou nedávno rekonstruovaných budovách. Studující využívají moderně vybavené přednáškové sály, jazykové učebny, hudební a výtvarné ateliéry i počítačové laboratoře. Máme specializované laboratoře pro výzkum nanomateriálů, piezoelektřiny, optických vlastností i sportovního výkonu. Všechny veřejné prostory a velké učebny mají WiFi pokrytí.
V areálu je menza a studentský klub. Naše koleje jsou vyhlášené. Získaly titul Excelent kolej roku: 2011, 2013 a 2014, pokoje mají Internet, v areálu jsou kluby, kulečník, posilovna, sauna, stadion, tělocvičny. Přírodu Jizerských hor máte na dosah.

Jsme fakulta bohaté současnosti, ale i úctyhodné historie

Vzdělávání učitelek a učitelů v Liberci má více než dvousetletou tradici. Učitelky a učitelé se zde systematicky připravovali již od roku 1779 v tzv. preparandách a 16. září 1892 byl ve škole na Keilově vrchu slavnostně otevřen první ročník Učitelského ústavu. Po válce bylo zřízeno nejprve Pedagogické gymnázium, pak Pedagogická škola a v roce 1959 Pedagogický institut, který byl ale záhy zrušen poté, co Pedagogický institut v Ústí nad Labem dosáhl přeměny na Pedagogickou fakultu. Poslední promoce absolvujících se konaly v divadle 26. června 1966. Založením Fakulty pedagogické jako součásti Technické univerzity v Liberci (původně VŠST) v roce 1990 se tradice vzdělávání učitelek a učitelů v Liberci obnovila a navíc se v naší republice netradičně, ale velice účinně skloubily univerzitní formy a obsah vzdělávání s technickými studijními obory a vyučovacími postupy.

Pokračovat ve čtení