Úřední deska FP TUL
Úřední deska
nejnovější úřední sdělení a dokumenty
struktura úřední desky
Co studovat na FP?
Bakalářské studium
Absolventky a absolventi bakalářských studijních programů získají znalosti a dovednosti, které mohou po skončení studia hned uplatnit v praxi nebo na ně mohou navázat při studiu magisterských studijních programů na FP TUL i dalších vysokých školách včetně zahraničních. Standardní doba studia je tři roky.
Bakalářské studijní programy jsou ukončeny úspěšným složením státní závěrečné zkoušky, jejíž součástí je obhajoba bakalářské práce. Absolvent/absolventka získá titul bakalář/bakalářka (ve zkratce Bc.) uváděný před jménem.
Bakalářské studijní programy dvouoborové
Pro dosažení kvalifikace učitele 2. stupně základních škol je nezbytné absolvovat bakalářské studium a navazující magisterské studium. Pro zájemce o učitelské povolání nabízíme spektrum bakalářských studijních programů zaměřených na vzdělávání.
Uchazeč vybírá vždy dvojici programů: tzv. program maior a přidružený program minor.
Uchazeč o studium v programech zaměřených na vzdělávání v přihlášce ke studiu uvede, který z dvojice zvolených studijních programů se zaměřením na vzdělávání volí jako hlavní (program maior, student v tomto programu zakončí studium obhajobou závěrečné práce), a který jako přidružený (program minor).
Rozvrh podle standardního studijního plánu je připravován a garantován pro ty z vypsaných kombinací, na které se zapíše minimálně 5 uchazečů.
Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání
Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání
Dějepis se zaměřením na vzdělávání
Fyzika se zaměřením na vzdělávání
Chemie se zaměřením na vzdělávání
Informatika se zaměřením na vzdělávání
Matematika se zaměřením na vzdělávání
Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání
Přírodopis se zaměřením na vzdělávání
Španělský jazyk se zaměřením na vzdělávání
Tělesná výchova se zaměřením na vzdělávání
Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání
Zeměpis se zaměřením na vzdělávání
Bakalářské studijní programy jednooborové
Anglofonní studia (Completus)
Anglofonní studia (Maior)
Anglophone studies (Completus)
Aplikovaná geografie
Bioinženýrství
Česká filologie pro praxi
Historická a muzeologická studia
Matematika
Ochrana přírody a životního prostředí
Pedagogická studia
Sociální práce
Speciální pedagogika
Sport se zaměřením na zdravý životní styl
Učitelství pro mateřské školy
Magisterské studium
Magisterské studijní programy jsou převážně navrženy jako navazující studium pro absolventky a absolventy bakalářských studijních programů, a to ve standardní délce 2 roky (důležitou podmínkou přijetí je úspěšně ukončené Bc studium). Výjimkou je studijní program Učitelství pro 1. stupeň základní školy v délce 5 let (podmínkou přijetí je úspěšně složená maturitní zkouška).
Absolventka či absolvent magisterského studijního programu získá rozšířené znalosti a dovednosti bakalářského programu, které zvyšují možnosti úspěšného uplatnění v praxi. Studijní programy jsou ukončeny úspěšným složením státní závěrečné zkoušky, jejíž součástí je obhajoba diplomové práce. Absolventka/absolvent získá titul magistra/magistr (ve zkratce Mgr.) uváděný před jménem.
Magisterské studijní programy - nenavazující
Učitelství pro 1. stupeň základních škol
Magisterské studijní programy - navazující
Magisterský studijní program Učitelství pro střední školy a 2. stupeň ZŠ umožňuje absolventům dosáhnout kvalifikace učitele, uchazeč si vybírá specializaci tvořenou kombinací dvou oborů. Součástí podmínek přijetí je úspěšně zakončené bakalářské studium.
Garance rozvrhu:
Rozvrh je plně garantován pro ty z vypsaných kombinací programů, na které se zapíše minimálně 5 uchazečů.
Pro obory fyzika, chemie, informatika, matematika jsou možné i nevypsané vzájemné kombinace; rozvrh pro výuku v těchto dalších kombinacích je nutné řešit individuálně, není garantován.
Učitelství pro 2. stupeň základních škol
Učitelství pro střední školy a 2. stupeň základních škol
Aplikovaná geografie a regionální rozvoj
Aplikovaná matematika
Fyzika | obor Aplikovaná fyzika
Bioengineering
Bioinženýrství
Historie
Vychovatelství
Doktorské studium
Doktorské studium je určeno absolventkám a absolventům magisterských programů. Spolupráce s dalšími českými i zahraničními pracovišti a podpora grantových agentur umožňuje studentkám a studentům účastnit se odborných konferencí, případně absolvovat část svého studia v zahraničí. Absolventka či absolvent doktorského studia umí vykonávat samostatnou tvůrčí, výzkumnou a organizační práci v oboru.
Doktorské studijní programy jsou ukončeny úspěšným vykonáním státní doktorské zkoušky a obhajobou disertační práce. Absolventka/absolvent získá akademický titul doktorka/doktor (ve zkratce Ph.D.) uváděný za jménem.
Doktorské studijní programy
Aplikovaná matematika
Aplikované vědy v inženýrství | Fyzikální inženýrství
Dějiny a společnost v moderní době
Nano a mikrotechnologie
Nano and Microtechnology
Protože naše absolventky a naši absolventi mají dobré uplatnění na trhu práce - výuka jazyků, ICT, komunikačních dovedností i praxe je součástí studia.
Pravidla pro přiznávání stipendií studentům bakalářských, magisterských a doktorských studijních programů uskutečňovaných fakultami TUL obsahuje Stipendijní řád TUL.
Podmínky přiznání prospěchového stipendia stanovuje čl. 4 tohoto řádu. Děkan fakulty vnitřní normou podle odst. 3 (c) stanoví předepsaný počet získaných kreditů a vážený studijní průměr a podle odst. 6 výši prospěchového stipendia na daný akademický rok, a to na základě počtu studentů a finančních možností fakulty.
Pro akademický rok 2023/2024 byly částky prospěchových stipendií stanoveny dle Příkazu č.2/2023 děkana FP TUL.
Studenti, kteří vyhověli podmínkám pro přidělení prospěchového stipendia, byli informováni mailem.
Dle čl. 3, odst. 1(e) tohoto řádu jsou možná přiznání stipendií v případech zvláštního zřetele hodných, přičemž v bodě III upřesňuje případy, v kterých může být přiznáno mimořádné stipendium. Základní podmínky přiznání mimořádného stipendia stanovuje čl. 10 Stipendijního řádu TUL. Děkan fakulty vnitřní normou podle odst. 3 a 4 tohoto článku stanoví další podmínky pro přiznání mimořádného stipendia a jeho výši.
Pravidla pro vyplácení mimořádných stipendií na FP TUL je dáno Směrnicí č.1/2022 děkana FP TUL.
ABSOLVENTI
Studentskou vědecko-uměleckou činností (SVUČ) Fakulty přírodovědně-humanitní a pedagogické Technické univerzity v Liberci se snažíme podporovat studující v odborné práci nad rámec jejich studijních povinností daných studijními plány.
Přihlaste se do SVUČ se svým projektem i vy – získáte cenné zkušenosti a stipendium 12 000 korun.
Do SVUČ se mohou přihlásit všichni studující bakalářských a magisterských (dlouhých i krátkých) studijních programů FP TUL.
SVUČ nemůže být zároveň vaší bakalářskou či diplomovou prací, ale v případě úspěšně řešené SVUČ je vhodné získaná data využít v bakalářské nebo diplomové práci.
SVUČ je jednoletá, začíná se začátkem letního semestru a končí s koncem zimního semestru. Začátek řešení SVUČ si proto naplánujte tak, aby její řešení skončilo ještě v době vašeho studia – ideální je např. druhý ročník bakalářského či první ročník navazujícího magisterského studia.
Základní stipendium v průběhu řešení SVUČ je 6 000 korun za semestr – vyplácí se vždy zpětně na základě průběžné zprávy o stavu řešení projektu (vypracované studentem) a hodnotící zprávy od školitele (potvrzení, že student skutečně zadané téma SVUČ zpracovával a v jeho řešení pokročil).
Vyplacení základního stipendia SVUČ v druhém (tedy posledním) semestru řešení projektu je podmíněno účastní na konferenci SVUČ, která se koná zpravidla na přelomu února a března.
Celkem je tedy základní stipendium 12 000 korun za jednoleté řešení SVUČ.
Je možné také získat mimořádné stipendium SVUČ na úhradu nákladů spojených s aktivní účastí na tuzemské nebo zahraniční konferenci (do výše 5 000 korun za osobu/rok).
Podrobné informace o SVUČ FP TUL obsahují Pravidla studentské vědecko-umělecké činnosti FP TUL (níže na stránce).
Informace o vypsaných tématech SVUČ si vyžádejte u vedoucí/ho své katedry.
Čl. 1 | Studentská vědecko-umělecká činnost (SVUČ)
Čl. 2 | Průběh SVUČ
Čl. 3 | Přihlášení do SVUČ
Čl. 4 | Konference vědecké, výzkumné a tvůrčí činnosti
Čl. 5 | Rozpočet projektu SVUČ
doc. PaedDr. Aleš Suchomel, Ph.D.
děkan FP TUL
Option: 1
Klimatické změny v Libereckém kraji za posledních 20 let
Výzkumná sonda akvizice češtiny nerodilým mluvčím
Českoslovenští emigranti a rezidentura civilní rozvědky v Kanadě v době tzv. studené války
Analýza plnění zdravotních doporučení pro pohybovou aktivitu a spánek u dětí a mládeže
Uplatnitelnost středoškoláků v regionu Libereckého kraje
Podmínky práce učitele
Jazyková (in)tolerance anglicismů v současné španělštině a francouzštině
Syntaktické (morfosyntaktické) vlastnosti slovesa JÍT
„Zakázaná láska“. Trestní postih milostných vztahů u TNK Děčín
Představení historických událostí z vybraných období 20. století Liberecka v netradičním melodramatickém pojetí a její ověření ve školním prostředí.
Vybrané metody měření kvality života
Liberecká specifika výsledků voleb do PSP ČR v roce 2017
Vliv španělských spisovatelů na ruskou literaturu / La influencia de los escritores españoles en la literatura rusa
Analýza konfliktu mezi kmeny Hutu a Tutsi se zaměřením na aktuální situace
Jan Harus – komunistický politik
Tzv. konečné řešení židovské otázky - případ rodiny Perlmann
Kvalita rurálního života
Politické procesy 50. let – kauza bratři Červenkovi
Rozdíly v kultuře, mentalitě a identitě mezi Švýcarskem a Českou republikou (komparace české a švýcarské identity a mentality)
Využití GIS pro prostorové rozložení zátěže obyvatelstva z venkovního ovzduší
Politické procesy 50. let - kauza Jaromír Kopecký
Politická vězeňkyně Jiřina Štěpničková
Diferenciace depresivních onemocnění v české republice jako následků nízké kvality života
Postoj studentů vysoké školy k migraci v České republice
Johann Ableitlinger- Spolupracovník československé rozvědky
Využití literárních textů při výuce španělštiny na středních školách
Geografie poutních míst v Libereckém kraji
Politické procesy 50. let – kauza Františka Votavy
Tzv. konečné řešení židovské otázky – osud rodiny Emila Deutsche
V souvislosti se zvrácenou rasovou politikou německého nacionálního socialismu byla nucena opustit své domovy v Liberci řada obyvatel. Nejen demografické proměny města a změna politického systému roku 1938, vedly k tomu, že ti, které Norimberské zákony označily za Židy, zmizeli většinou cíleně z „paměti“ města. Kvůli extrémnímu vyústění v podobě tzv. konečného řešení židovské otázky, kterým se mělo stát kompletní vyvraždění všech takto označených osob, výrazná část druhou světovou válku nepřežila. Mezi ně patřila i rodina Emila Deutsche. Rekonstrukci jejího životního příběhu se zabývá tento projekt. Na tomto konkrétním případu jedné z mnoha takových rodin tak popíši dopady tehdejší politické situace na život perzekuovaného jedince.
Změna pylové zátěže vybraných oblastí Libereckého kraje za posledních pět let.
Srovnání distribuce pylů během roku ve vybraných oblastech Libereckého kraje za posledních pět let. Vysvětlení změny druhového složení pylů v návaznosti na klimatické podmínky v jednotlivých letech. Vytvoření map rozšíření pylů v jednotlivých letech a interpretace změny distribuce pylů za posledních pět let.
Pohybová aktivita a tělesné složení u dětí a mládeže v kontextu stravovacích zvyklostí
V odborných studiích je prokázán pozitivní vliv pravidelné pohybové aktivity a optimálního tělesného složení na lidské zdraví (fyzické, psychické i sociální). Z hlediska našich informací a rešerše literatury však nebyla do současné doby zpracována studie, která by analyzovala vztah mezi rozdílnými stravovacími zvyklostmi a objektivně změřenou pohybovou aktivitu a současně i tělesným složením u současné české populace dětí a mládeže. Z toho důvodu je hlavním cílem projektu analyzovat pohybovou aktivitu a tělesné složení u 7–17letých jedinců s ohledem na jejich rozdílné stravovací zvyklosti. Pohybová aktivita je monitorována objektivně pomocí akcelerometru ActiGraph GT9X a tělesné složení je měřeno prostřednictvím tělesného analyzátoru InBody 720 (verifikována dobrá validita i reliabilita přístrojů). Stravovací zvyklosti jsou zjišťovány standardizovaným dotazníkovým šetřením. Projekt bude příspěvkem k podpoře zdravého životního stylu mladé generace.
Návrh pohybové intervence u dětí se sníženou motorickou kompetencí
Motorická kompetence je způsobilost vykonávat pohyb (pohybový akt) adekvátním způsobem. Motorická kompetence hraje důležitou roli během ontogeneze jedince a zabývají se jí různé disciplíny: vývojová psychologie, psychologie práce, medicínské disciplíny a kinantropologie. Úroveň motorické kompetence u dítěte neovlivňuje pouze pohybový vývoj, ale má vliv také na vývoj řeči, schopnost učení, hybnost ruky (jemná motorika) a souvisí s úspěchem dítěte na prvním stupni ZŠ. Nízká úroveň motorické kompetence se nezvyšuje samovolně vývojem, je třeba intervenční zásah. Je důležité, aby se jejím rozvojem zabývali už i pedagogičtí pracovníci na základních školách. Proto vytváříme intervenční pohybový program pro pedagogy 1. stupně ZŠ, který uvede pedagogy do práce s dětmi se sníženou motorickou kompetencí, tj. dětí projevujících se jako nešikovné, nemotorné. Program budou moci pedagogové využít při hodinách tělesné výchovy, výtvarné výchovy, anglického jazyka, českého jazyka a matematiky.
Podmínky práce učitele v Libereckém kraji
Profese učitele pošla u nás za několik posledních desetiletí významnými změnami např: kurikulární reformy, koncept inkluze) s dopady na učitele. Týkají se zvýšené pracovní zátěže a profesních nároků na učitele i na fungování samotné školy. Práce se zabžvá zjišťováním názorů učitelů druhého stupně ZŠ v Libereckém kraji na jejeich profesní podmínky vytvářené školou a společností. Využit bude kvalitativní a kvantitativní výzkumný přístup. Kvalitativní výzkum využije metody rozhovoru, kvatitativní výzkum metodu dotazníku. Využita budou také data ze závěrečné práce "Podmínky práce učitele" (SVUČ 2019). Následně získaná data budou analyzována a interpretována.
Andaluský dialekt: Granada
Tato práce se zaměřuje na variantu andaluské španělštiny mluvenou ve městě Granada, které se nachází ve východní části regionu Andalusie. Na základě teoretické informací, ziskaných z různých publikací o andaluské španělštiny je analizovaná řeč 12 účastníků různého pohlaví, věku a vzdělání. Každý z nich se zučastnil v kratkém rozhovoru, které byl zaznamenaný prostřednictvím audio náhravek, vytvořených mobilním telefonem. Rozhovory účastníků představují řeč mluvenou v Granadě, která je podrobně prozkoumaná z pohledu fonetického, morfosintaktického a lexikálního.
Klima učitelského sboru ZŠ: longitudinální šetření
Projekt se zabývá výzkumem šetření klimatu učitelských sborů ve vybraných základních školách. V dané problematice budeme analyzovat, pomocí dat z minulých let, posun charakteristik zjištěného klimatu. Sběr dat byl analyzován již v roce 2016 a 2018. Otevřena bude diskuze ke stabilitě klimatu, případně k možným příčinám jeho proměn. Cílem projektu je zjistit a zhodnotit posun v charakteristikách klimatu učitelských sborů u vybraných základních škol.
Geografická analýza pocitu strachu z kriminality ve městě Semily
Komplexní pohled na perlu Jablonce – přehrada Mšeno, její okolí a nedostatky
Pandemie COVID-19 a pohybová aktivita dětí školního věku
Ztracená starobylá města a civilizace v Amazonii
Případy příslušníků SD souzených Mimořádným lidovým soudem v Mostě v tzv. prvním retribučním období
Bydlení ve městě a na vesnici v kontextu roztroušenosti sídel v České republice
Tato práce se zabývá historií a aktuální situací českých sídel z pohledu bydlení, preferencích pro výběr typu bydlení a o argumentech pro výběr bydlení samotného. Jednotlivé aspekty jsou vnímány samostatně a propojovány s ostatními faktory. Z analýzy jednotlivých prvků vyvstanou
pozitivní a negativní stránky, stereotypy nebo představy jednotlivců i společnosti.
Využití GIS v celoročním programu oddílu vodních skautů
Hlavní myšlenkou skautingu je všestranný rozvoj osobnosti. Konkrétní činnosti, pomocí kterých by k tomuto všestrannému rozvoji mělo docházet, jsou pak definovány ve skautské výchovné metodě. Ta mimo jiné zahrnuje, či v budoucnu bude zahrnovat, tyto body: učení se aktivní činností, příroda jako objekt zájmu a pobyt v ní, zapojení se do společnosti ve smyslu aktivního občanství. K všestrannému rozvoji osobnosti patří i digitální gramotnost, která je vyžadována při každodenních činnostech. GIS, jakožto systém umožňující ukládat, spravovat a analyzovat prostorová data, tedy data reprezentující reálné jevy a objekty, je využitelný při činnostech vycházejících ze skautské výchovné metody a zároveň reaguje na jeden z fenoménů současnosti – digitální gramotnost.
Alternativní vzdělávání v Libereckém kraji, na Jičínsku a Mladoboleslavsku
Práce se zabývá alternativním vzděláváním a snaží se přiblížit jejich instituce v Libereckém kraji, na Jičínsku a Mladoboleslavsku veřejnosti. Tyto instituce využívají odlišné metody a organizace výuky, kterými se snaží přiblížit vědomosti a dovednosti dětem a mladistvým. V tuto chvíli neexistuje seznam těchto institucí, který by napomohl ke snadnějšímu navázání kontaktu veřejnosti s nimi. Teoretická část práce vymezí základní informace o institucích alternativního vzdělávání a konkrétně se zaměří na Waldorfskou a Montessori pedagogiku. Výsledkem praktické části je vytvoření databáze alternativních institucí ve zmíněných lokalitách a následně tvorba interaktivní mapy.
Korespondence členek CWSA se sufražetkami dalších států Unie a spřátelených britských organizací
Rok 1920 se stal pro kulturu Spojených států jistě všeobecně známým. Ptáte-li se proč, odpověď je snadná. Právě v tomto roce byl ratifikován 19. dodatek, který přinesl americkým ženám volební právo. Ovšem takovému výsledku, který je dnes vcelku všední a jasný, předcházel ohromný boj žen i mužů, kteří se nebáli vystoupit z davu, aby získali to, co by mělo být v moderním světě a civilizované společnosti samozřejmé, tedy hlasovací právo pro všechny. Nejen pro muže, nejen pro bílé, ale pro celý národ.
Jako ostatně i dnes, každý konflikt či spor vytváří spojenectví, díky němuž vzniká síť kontaktů, jež napomáhají dosáhnout vysněných cílů. V tomto ohledu nebyly boje za hlasovací práva žen výjimkou. Korespondence mezi sufražetkami jednotlivých hnutí a organizací byla jedním z nejdůležitějších aspektů této "války". Sdílely v ní své taktiky, názory, postupy, ale také se domlouvaly na různých setkáních, jež mohla vést ke kolektivním debatám, přednáškám, ale především častým demonstracím, v tomto ohledu známým spíše jako Women's March. Takové průvody pak vedly k větší informovanosti a obeznámenosti s problémem v široké veřejnosti.
Na počátku 20. století, kdy uplynulo téměř osmdesát let od prvních pokusů získat volební právo a prvního oficiálního setkání v New Yorku v Seneca Falls, se nasazení žen první vlny feminismu stupňovalo. Řady spolků se rozšiřovaly, hnutí se stále více sjednovacala a sympatie amerických občanů rostly. Samozřejmě tu ale byli také odpůrci, kteří se pokoušeli zmařit první krůčky k politické rovnoprávnosti. Chtěla bych upozornit, že jednu z klíčových rolí hrála právě korespondence, která sufražetky doprovázela po celou dlouhou trnitou cestu až na samý konec. Tyto hrdinky se svého hlasovacího práva dočkaly dne 21. září 1920.
Výročí 100 let od prvního celonárodního testování tělesné zdatnosti u mládeže — pilotní studie
V roce 2023 uplyne přesně 100 let od prvního celoplošného národního testování úrovně tělesné zdatnosti u mládeže na území Československa. Z hlediska metodické náročnosti pro potenciální novodobé opakování výzkumu (zejména na dnešní dobu zastaralý výběr testů, neúplný popis provedení, nutnost zajistit nestandardní vybavení atp.) je žádoucí uskutečnit pilotní studii před samotnou realizací plošného testování. Z tohoto důvodu je hlavním cílem projektu připravit, uskutečnit a vyhodnotit pilotní studii testování úrovně tělesné zdatnosti pomocí původní historické metodiky na vybrané škole. Pilotní průřezová studie bude zahrnovat vždy 1 vyučovací třídu tělesné výchovy u děvčat i u chlapců v rámci věkového rozmezí participantů 10–19 let. Zjištěné výsledné hodnoty budou komparovány s původní historickou studií. Projekt bude významným příspěvkem pro možnou realizaci opakovaného plošného celostátního testování po 100 letech.
Porovnání mikroflóry trávící trubice vybraných zástupců čeledi Blaberidae se zaměřením na výskyt symbiotických a parazitických druhů a jejich klasifikaci v taxonomickém systému
Většina zástupců z řádu švábů (Blattodea) je řazena mezi polyfágní živočichy, kteří jsou nedílnou součástí potravních řetězců, a to především díky rozkladu organické hmoty, ke kterému jim napomáhají symbiotické organismy, vyskytující se převážně v dutinách zadní části jejich trávicí trubice. Osídlení trávicí soustavy švábu je však druhově bohatě osídleno nejen symbiotickými prvoky, ale také monoxenními parazity např. řádem Eugregarinida z třídy Gregarinea a zástupci druhů entomopatogenních a entomoparazitických hlístic a různými druhy bakterií. Nejvíce probádaným nižším taxonem z řádu Blattodea jsou Termiti (Isoptera), též známí jako všekazi. U zbývajících šesti nižších taxonů, tak vzniká prostor pro hlubší bádání. Pro účely této práce byla proto vybraná čeleď Blaberidae, v jejichž trávicí trubici se rovněž nachází různé druhy prvoků, bakterií a hlístic typických pro jejich daný biotop.
Život v pramenech, studánkách a jejich okolí v Libereckém kraji
V Liberci a jeho okolí se nachází velké množství přírodních pramenů a studánek (přírodní prameny upravené člověkem) s různou kvalitou vody a s odlišným bezprostředním okolím. Navrhovaný projekt se zaměřuje na zmapování vybraných pramenů a provedení jejich botanického a hydrobiologického průzkumu. Během monitoringu bude provedeno vyhodnocení řasového a sinicového oživení vody včetně botanického průzkumu stanoviště. U vybraných studánek pomocí laboratorního rozboru zjistíme, zda je voda pitná. Na nárostové řasy a sinice (takzvaný fytobentos; fototrofní organismy s dominancí rozsivek) a rostliny budeme pohlížet přes jejich vztahy k prostředí na stanovišti (vliv ekologických faktorů), dále se zaměříme na sezónní aspekt výskytu různých druhů během roku.
Projekt je předkládán pro dvě řešitelky, protože spojením botanického a hydrobiologického průzkumu budeme moci vybrané lokality lépe prozkoumat. Data z obou vědeckých pohledů (ekologické botaniky a ekologie vody) pomohou získat ucelenější pohled na prameniště. Týmový způsob práce lze využít i k rozvíjení spolupráce mezi studenty a k propojení různých oborů. Markéta Šedivá bude mít na starosti botanický průzkum. Během monitoringu bude na prameništích určovat rostlinné druhy, vyhodnocovat jejich ekologické požadavky a druhy fotodokumentovat. Bude si všímat druhů jedlých, léčivých, případně jedovatých. Součástí její práce bude také pořízení fotografií rozsivek a rostlinných povrchů pomocí elektronové mikroskopie. Karolína Galáčová se bude věnovat hydrobiologii stanovišť. Provede průzkum, jaké druhy řas a sinic se ve vybraných pramenech a studánkách vyskytují. Bude pořizovat mikrofotografie jednotlivých druhů řas a sinic pod světelným mikroskopem. Pomocí specializovaného softwaru OMNIDIA následně vyhodnotí kvalitu vody prostřednictvím přítomných druhů rozsivek. Ze získaných dat budou studentky společně tvořit informační brožuru pro veřejnost o monitorovaných pramenech z pohledu botanického a hydrobiologického, dále se brožura bude okrajově zabývat i geologií, pedologií, klimatologií a geografií. Pro větší poutavost bude brožura doplněna o snímky rozsivek a o několik vybraných rostlinných povrchů pořízených na elektronovém mikroskopu. V brožuře budou informace o případném výskytu invazních druhů rostlin. Dále budou diskutovány i jedlé, léčivé a jedovaté druhy rostlin, pokud se na lokalitách budou vyskytovat.
Option: 1
Option: 1
Option: 1
Option: 1
Option: 1
Option: 1
Typ studia | Standardní délka (v letech) | Počet kreditů |
---|---|---|
Bakalářské | 3 | 180 |
Magisterské (1.st.ZŠ) | 5 | 300 |
Magisterské (navazující) | 2 | 120 |
Obsah studia oboru je dán studijním plánem. Předměty v něm uvedené se dělí na:
Studující je povinen získat stanovený minimální počet kreditů za každý akademický rok i za celé studium. Svůj postup studiem si může volit do jisté míry individuálně, protože předměty nejsou jednoznačně přiřazeny k určitému ročníku. Ve studijním plánu je pouze doporučen rok a semestr jejich absolvování; jedná se o tzv. standardní studijní plán, který je studentovi zabezpečován rozvrhově.
Předzápis na příští školní rok se koná koncem letního semestru. Student zapisuje předměty povinné, povinně volitelné i volitelné tak, aby jejich absolvováním mohl získat minimálně určený počet kreditů (35) za školní rok. V případě, že se studentovi nepodařilo některý předmět absolvovat a získat za něj kredity, může si tento předmět zapsat ještě jednou (celkem tedy nejvýše dvakrát). U některých předmětů může být stanoveno absolvování nějakého z předcházejících předmětů jako podmínka jejich zápisu.
Konference s příspěvky hlavních řešitelů projektů SGS za rok 2024 se koná ve úterý 25.2.2025 v zasedací místnosti proti děkanátu FP TUL (v budově G, 4. patro).
Prezentace max. 15 minut + diskuse 5 minut
14:10 Ing. Šárka Hauzerová (FP/KCH), Studium buněčné interakce s polymerním vlákenným materiálem, tříletý projekt – končící (SGS-2022-4090)
14:30 Ing. Mgr. Bc. Karolína Morávková (FP/KCH), Vývoj nanovlákenného systému pro uvolňování léčiv ve vaginálním prostředí, dvouletý projekt – končící (SGS-2023-4406)
14:50 Mgr. Lukáš Rubín, Ph.D. (FP/KTV), Sekulární trendy tělesné zdatnosti u mládeže: výročí 100 let od prvního celonárodního testování na území Československa, dvouletý projekt – končící (SGS-2023-4397)
15:10 přestávka
15:20 Mgr. Lenka Knopová, Ph.D. (FP/KTV), Tvorba a ověření intervenčního programu pro komplexní rozvoj motorické kompetence u žáků mladšího školního věku, tříletý projekt – běžící (SGS-2024-4491)
15:40 Mgr. Veronika Bačová, Ph.D. (FP/KPP), Finský model vzdělávání budoucích učitelů, dvouletý projekt – běžící (SGS-2024-4477)
16:00 Ing. Pavlína Konopáčová (FP/KCH), Cyklodextrinové polymery jako sorbenty pro vychytávání perfluorovaných sloučenin z vody, dvouletý projekt – běžící (SGS-2024-4440)
16:20 Mgr. Jan Hnělička (FP/KHI), Každodenní život příslušníků československé zahraniční armády během druhé světové války, tříletý projekt – běžící (SGS-2024-4467)
16:40 Ing. Jaroslav Mikule (FP/KCH), Radiační degradace polymerních nanovlákenných materiálů, tříletý projekt – běžící (SGS-2024-4481)
Cílem studentské grantové soutěže TUL je zvýšit a podpořit vědeckovýzkumné aktivity studentů doktorských a magisterských studijních programů ve spolupráci s akademickými pracovníky, zvýšit kvalitu a efektivnost vědecké, technické a vzdělávací práce, rozvíjet nové, zejména interdisciplinární obory doktorského a magisterského studia a navazovat spolupráci v těchto oborech se zahraničím.
SGS je hrazena z prostředků státního rozpočtu určených na specifický vysokoškolský výzkum, které poskytuje MŠMT na základě výsledků výzkumu a vývoje a počtu studentů v akreditovaných studijních programech.
14:10 Ema Sochová; Adéla Šoborová; Dominik Steiner; Radovan Šnýdl (KHI), Porodnice U Apolináře v 80. letech 20. století ve vzpomínkách zdravotnického personálu
14:25 Jan Lotz; Kristýna Mirská; Lucie Reslová; Jan Rozum (KHI), Dospívání "Husákových dětí" ve vzpomínkách pamětnic a pamětníků
14:40 Adam Svatoslav Rauš; Zuzana Schmidtová; Kristýna Stodolová; Klára Svobodová (KHI), Slast a rozkoš: Sexualita v 80. letech v Československu ve vzpomínkách pamětníků a pamětnic
14:55 Yelyzaveta Hrynchak (KRO), Mezi mýtem a realitou: srovnávací analýza žánrů magického realismu a ukrajinské chimérické prózy
15:10 přestávka
15:20 Natálie Kozáková (KPP), Využití metody nedokončených příběhů (Story Stem) v diagnostice školní zralosti v oblasti sociálního a morálního vývoje
15:35 Daniela Kofrová (KPP), Journaling jako efektivní nástroj sebereflexe pro lepší zvládání stresu
15:50 Veronika Vondráčková (KBE), Sledování změn biodiverzity cévnatých rostlin v recentně uměle vybudovaných tůních a jejich bezprostředním okolí v Dolní Řasnici, Václavicích, Hrádku nad Nisou a Jeřmanicích
16:05 Martina Novotná (KBE), Batrachologický průzkum tůní vytvořených pro zadržení vody v krajině
16:20 Zina Červená (KBE), Rozsivky jako bioindikátory nově vybudovaných retenčních tůní
16:35 Adam Bouška (KTV), Vztah tělesné výšky a vybraných motorických testů u mládeže v současném i historickém kontextu
do 23. 4. 2025 (včetně)
Po vložení BP/DP v IS STAG pošle student sdělení na email adresu
Do předmětu emailu prosím uvádějte Odevzdání závěrečné práce.
Studenti, kteří mají přerušené studium, se emailem obrátí na paní Kazdovou a požádají o vygenerování úvodních listů. Kompletní práci ve formátu pdf. zašlete na email (
Kroky pro vygenerování úvodních listů z IS STAGu:
- moje studium
- kvalifikační práce (levý sloupec)
- doplnit údaje o bakalářské/diplomové práci
- tisk titulních stránek a zadání kvalifikační práce - tisk v pdf
Úvodní listy vložte do své práce ve formátu pdf. Nepřevádějte do wordu!
Po kontrole BP/DP bude studentovi poslán email, že je práce schválena. Kopii emailu obdrží vedoucí práce, vedoucí katedry a sekretariát katedry, na které bude obhajoby probíhat.
Následně studijní oddělení zapíše do IS STAGu termín odevzdání.
webový portál do 23. 4. 2025
(https://www.fp.tul.cz/student/szz)
Studenti, kteří mají přerušené studium, se přihlásí ke SZZ přes sekretářku dané katedry.
POUZE ON-LINE formou
(směrnice děkana FP TUL 1/2021, čl.3)
- elektronicky v IS STAG potvrdit prohlášení autora závěrečné práce,
- doplnit v IS STAG název práce v českém a anglickém jazyce, anotaci v českém a anglickém jazyce, klíčová slova v českém a anglickém jazyce, rozsah práce a počet příloh,
- uložit do IS STAG elektronickou podobu závěrečné práce vytvořenou podle čl. 3 odst. (3) směrnice rektora TUL č. 5/2018 (viz https://knihovna.tul.cz/document/18),
- uložit do IS STAG datové přílohy práce komprimované do jednoho souboru ve formátu ZIP s velikostí nepřesahující 50 MB podle čl. 3 odst. (4) směrnice rektora TUL č. 5/2018.
Zápis zápočtu do IS STAGu provede studijní referentka po schválení elektronické verze.
do 21. 5. 2025
Prosím sledujte webové stránky a FB fakulty, kde budou informace ke konaní promocí včas zveřejněny.
Výstupní list je ke stažení na webu FP TUL.
V souladu s pravidly Technické univerzity v Liberci je nezbytné používat jednotnou úpravu obálky a titulních listů a znění prohlášení. Titulní stránku, zadání a text prohlášení získá student v IS STAG, sám je nevytváří.
Studenti, kteří mají přerušené studium, se obrátí osobně nebo emailem na studijní oddělení (Petra Kazdová) a úvodní stránky Vám budou vygenerovány.
Pozn.
Podle směrnice děkana FP TUL 1/2021, čl. 3, odst. 6 : „Katedra, na které probíhá obhajoba závěrečné práce, má právo si navíc vyžádat od autora také tištěnou podobu jeho závěrečné práce, a to maximálně ve dvou vyhotoveních, která budou sloužit potřebám oponentů a členů komise při státní závěrečné zkoušce. Tyto výtisky závěrečné práce nemusí být svázány v tvrdých deskách podle čl. 3 odst. 2 písm. a) směrnice rektora, neboť nemají status oficiálně odevzdané práce ve smyslu směrnice rektora čl. 4 odst. 2. Ostatní náležitosti tištěné podoby závěrečné práce podle č. 3 odst. 2 písm. b) až h) směrnice rektora musí být splněny.“
Pro typografickou úpravu prací a pro používání citačního aparátu platí závazná pravidla stanovená pro katedru, na které je práce obhajována, a která jsou uvedena v elektronickém kurzu Průvodce studenta FP tvorbou závěrečné práce (Moodle kurz).
V elektronické verzi BP/DP se prohlášení nepodepisuje.
Studenti, kteří mají přerušené studium, se obrátí osobně nebo emailem na studijní oddělení (Petra Kazdová) a úvodní stránky Vám budou vygenerovány.
Povinné části závěrečné práce (předloha úvodního listu, zadání a prohlášení)
Vydáno: 9. 3. 2011
Poslední úprava: 7. 4. 2021
Vydáno: 9. 3. 2011
Poslední úprava: 7. 4. 2021
Nevíte si rady se spojováním souborů v pdf a mazáním stránek v souboru pdf?
Doporučujeme:
Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání
Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání
Dějepis se zaměřením na vzdělávání
Fyzika se zaměřením na vzdělávání
Chemie se zaměřením na vzdělávání
Informatika se zaměřením na vzdělávání
Matematika se zaměřením na vzdělávání
Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání
Přírodopis se zaměřením na vzdělávání
Španělský jazyk se zaměřením na vzdělávání
Tělesná výchova se zaměřením na vzdělávání
Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání
Zeměpis se zaměřením na vzdělávání
Aplikovaná geografie
Bioinženýrství
Česká filologie pro praxi
Historická a muzeologická studia
Pedagogická studia
Matematika
Sociální práce
Speciální pedagogika
Učitelství pro mateřské školy
Sport se zaměřením na zdravý životní styl
Učitelství pro 1. stupeň základních škol
Učitelství pro 2. stupeň základních škol
Učitelství pro střední školy a 2. stupeň základních škol
Bioinženýrství
Aplikovaná matematika (SZZ 2024/2025)
Vychovatelství
Historie
Aplikovaní geografie a regionální rozvoj
Rozšiřující studium učitelství pro 1. stupeň ZŠ
Rozšiřující studium učitelství pro 2. stupeň ZŠ – fyzika
Rozšiřující studium učitelství pro střední školy - fyzika
Studium v oblasti pedagogických věd - učitel
Studium v oblasti pedagogických věd - vychovatelství
Studium v oblasti pedagogických věd - speciální pedagogika
Rozšiřující studium matematiky pro SŠ (kombinované studium)
Rozšiřující studium matematiky pro 2. stupeň ZŠ (kombinované studium)
Studium pedagogiky pro vychovatele
Studium k rozšíření odborné kvalifikace zaměřené na speciálně-pedagogickou, výchovnou a vzdělávací činnost ve školách a třídách zřízených pro děti, žáky a studenty se speciálními vzdělávacími potřebami
Aplikovaná matematika