Vyhledat
Option: 1
Option: 1
PRAVIDLA SVUČ
Pravidla SVUČ FP TUL
Studentská vědecko-umělecká činnost (SVUČ) SVUČ FP TUL vyhlašuje Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická Technické univerzity v Liberci. Je určena pro studenty FP TUL, kteří jsou zapsaní zpravidla v bakalářských prezenčních studijních oborech. Obsahem SVUČ je vědecko-odborná nebo umělecká činnost plněná nad rámec studijních povinností plynoucích ze studijního plánu studijního oboru. Cílem SVUČ je motivovat studenty k účasti na řešení výzkumných projektů kateder, popř. k formulování projektů vlastních, pokud mají souvislost s jejich odborným růstem v studovaném oboru. Posouzením odborné úrovně přihlášek projektů SVUČ, jejich výběrem a doporučením k financování je pověřena Komise SVUČ FP TUL (dále komise) jmenovaná děkanem FP TUL. Průběh SVUČ Projekty SVUČ jsou jednoleté s obdobím řešení od začátku letního semestru do konce zimního semestru následujícího akademického roku. Řešení projektů SVUČ se řídí harmonogramem zveřejněným pro daný rok na webové stránce fakulty. Projekty SVUČ jsou zpravidla individuální, řešené jediným studentem. Ve výjimečných případech projektu řešeného dvojicí studentů musí být tento návrh zdůvodněn a obhájen. V takovém případě se předkládá jediná přihláška za celý řešitelský tým projektu. Student po dobu své účasti v SVUČ spolupracuje s konzultantem, který je zpravidla členem některé katedry nebo pracoviště FP TUL. Konzultant určuje pracovní náplň studenta, posuzuje průběžnou a závěrečnou zprávu studenta a doporučuje udělení stipendia. O průběhu řešení projektu SVUČ bude k datu stanoveném harmonogramem předložena průběžná zpráva. Ke konci doby řešení projektu bude předložena závěrečná zpráva. Přihlášení do SVUČ Student se do SVUČ hlásí na základě konkrétního projektu. Témata projektů a jejich stručný popis zveřejňují jednotlivé katedry i se jmény konzultantů vždy k datu vyhlášení nové soutěže. Návrh projektu může podat i student, musí však k němu získat konzultanta. Student vstupuje do SVUČ v 2. a/nebo 4. semestru bakalářského studia nebo dlouhého magisterského studia, příp. v 2. semestru navazujícího magisterského studia, a to vždy k začátku semestru. Konzultant se v daném roce podílí na vedení nejvýše dvou projektů SVUČ. Přihláška projektu obsahuje název projektu, jméno a příjmení studenta, program a obor studia, ročník studia, jméno, příjmení a pracoviště konzultanta, anotaci, cíle, výstupy, rozpočet a zdůvodnění projektu. V případě navazujícího projektu je doplněno zhodnocení předešlého projektu. Podané přihlášky projektů zhodnotí Komise SVUČ FP TUL. Komise vybere projekty k financování a své doporučení předá děkanovi FP, který o financování projektů s konečnou platností rozhodne. Konference vědecké, výzkumné a tvůrčí činnosti FP jedenkrát ročně, zpravidla v první polovině měsíce února, organizuje Konferenci vědecké, výzkumné a tvůrčí činnosti FP TUL (dále konference), na které studenti prezentují dosažené výsledky formou odborné přednášky nebo jiné prezentace spojené s diskusí. Prezentace vychází ze studentem předložené závěrečné zprávy a další dokumentace, kterou schválil konzultant studenta. Konzultant vypracuje posudek na závěrečnou zprávu a nejpozději 3 pracovní dny před konáním konference jej společně se závěrečnou zprávou předá na DFP. Povinnou součástí přednášky studenta je multimediální prezentace. Konference může být v závislosti na počtu přihlášených rozdělena do sekcí. Pro každou sekci je jmenována komise z řad pedagogů FP nebo externích odborníků. Student – řešitel projektu oceněného na závěrečné konferenci prvním až třetím místem, si může požádat o financování jednoletého navazujícího projektu za současného splnění podmínky, že navazující projekt bude ukončen v řádné délce studia. Žádost o financování navazujícího projektu bude posouzena Komisí SVUČ FP TUL, která rozhodne, zda ji vyhoví a financování doporučí. Rozpočet projektu SVUČ Rozpočet projektu SVUČ se skládá z těchto položek: stipendijní prostředky, mzdy, odvody na sociální a zdravotní pojištění. Položka stipendijní prostředky se dále dělí na stipendium odpovídající pevné částce 12 tis. Kč na osobu a rok, a na mimořádné stipendium do max. výše 5 tis. Kč (na osobu a rok) určené na úhradu mimořádných nákladů spojených s aktivní účastí studenta na vybrané tuzemské nebo zahraniční odborné konferenci. Požadavek na mimořádné stipendium musí být v komentáři k rozpočtu zdůvodněn především názvem konference, předpokládaným termínem konání, formou aktivní účasti studenta (příspěvek) a předpokládanými náklady. Položka mzdy je pevně stanovena ve výši 1600 Kč a je určena na vyplacení jednorázové mimořádné odměny konzultantovi úspěšně zakončeného projektu SVUČ. Položka odvody na sociální a zdravotní pojištění zahrnuje povinné odvody zaměstnavatele a je stanovena dle platných zákonných norem z výše položky mzdy. Základní stipendium SVUČ se vyplácí vždy zpětně za uplynulý semestr na základě hodnotící zprávy od konzultanta. Konzultant má právo na základě posouzení výsledků a průběhu řešení projektu navrhnout krácení stipendia. Prof. RNDr. Jan Picek, CSc.děkan FP TUL
Přijímací řízení
pro akademický rok 2026/2027
Přijetí ke studiu k danému studijnímu programu jsou k dispozici na ÚŘEDNÍ DESCE FP
na přelomu listopadu/prosince 2025
Podmínky přijímacího řízení pro akademický rok 2026/2027 jsou v přípravě.
Budou zveřejněny na přelomu listopadu/prosince 2025.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Option: 1
Poplatek za přijímací řízení činí 700 Kč pro studium v českém jazyce,
Poplatek za přijímací řízení činí 2 000 Kč (resp. 100 USD) pro studium v anglickém jazyce.
Přihláška se vyplňuje VÝHRADNĚ elektronicky na adrese: http://www.tul.cz nebo https://stag.tul.cz/portal/studium/uchazec.
Výhradně bankovním převodem.
Studijní programy v českém jazyce:
Č. ú.: 305806603/0300,
Variabilní symbol: 649133 (uvést v poznámce k převodu).
Studijní program v anglickém jazyce (NMgr. Bioengineering):
IBAN: CZ16 0300 0000 0006 8164 1013
SWIFT CODE: CEKO CZ PP
Variabilní symbol: 649133 (uvést v poznámce k převodu).
Informační systém studijní agendy (IS STAG)
Matematika
Tělesná výchova
Společný základ (PedPSych)
| přihlášky | přijato | zapsáno | ||||||||
| Studijní program | Typ | P | K | P+K | P | K | P+K | P | K | P+K |
| Aplikovaná geografie | bc. | 65 | 65 | 41 | 41 | 29 | 29 | |||
| Bioinženýrství | bc. | 22 | 22 | 11 | 11 | 8 | 8 | |||
| Česká filologie pro praxi | bc. | 46 | 46 | 26 | 26 | 13 | 13 | |||
| Historická a muzeologická studia | bc. | 44 | 44 | 24 | 24 | 10 | 10 | |||
| Matematika | bc. | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||
| Ochrana přírody a životního prostředí | bc. | 59 | 59 | 36 | 36 | 19 | 19 | |||
| Pedagogická studia | bc. | 103 | 84 | 187 | 41 | 37 | 78 | 15 | 24 | 39 |
| Sociální práce | bc. | 118 | 118 | 40 | 40 | 27 | 27 | |||
| Speciální pedagogika | bc. | 214 | 275 | 489 | 59 | 65 | 124 | 32 | 46 | 78 |
| Sport se zaměřením na zdravý životní styl | bc. | 169 | 169 | 76 | 76 | 50 | 50 | |||
| Učitelství pro mateřské školy | bc. | 144 | 144 | 52 | 52 | 21 | 21 | |||
| Anglický jazyk se zaměřením na vzdělání | bc. | 129 | 67 | 196 | 80 | 39 | 119 | 43 | 27 | 70 |
| Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělání | bc. | 69 | 69 | 36 | 36 | 15 | 15 | |||
| Dějepis se zaměřením na vzdělání | bc. | 109 | 44 | 153 | 62 | 22 | 84 | 33 | 16 | 49 |
| Fyzika se zaměřením na vzdělání | bc. | 2 | 9 | 11 | 1 | 7 | 8 | 0 | 7 | 7 |
| Chemie se zaměřením na vzdělání | bc. | 21 | 11 | 32 | 9 | 5 | 14 | 8 | 4 | 12 |
| Informatika se zaměřením na vzdělání | bc. | 26 | 10 | 36 | 17 | 8 | 25 | 14 | 7 | 21 |
| Matematika se zaměřením na vzdělání | bc. | 35 | 27 | 62 | 22 | 19 | 41 | 12 | 14 | 26 |
| Německý jazyk se zaměřením na vzdělání | bc. | 24 | 13 | 37 | 15 | 8 | 23 | 8 | 6 | 14 |
| Přírodopis se zaměřením na vzdělávání | bc. | 52 | 30 | 82 | 26 | 18 | 44 | 14 | 16 | 30 |
| Španělský jazyk se zaměřením na vzdělání | bc. | 40 | 40 | 26 | 26 | 18 | 18 | |||
| Tělesná výchova se zaměřením na vzdělání | bc. | 147 | 147 | 69 | 69 | 49 | 49 | |||
| Základy společenských věd se zaměřením na vzdělání | bc. | 97 | 56 | 153 | 58 | 24 | 82 | 31 | 18 | 49 |
| Zeměpis se zaměřením na vzdělání | bc. | 56 | 35 | 91 | 30 | 25 | 55 | 13 | 17 | 30 |
| Bc. programy celkem | 1675 | 779 | 2454 | 818 | 317 | 1135 | 456 | 229 | 685 | |
| Učitelství pro 1. stupeň základních škol | mgr. | 98 | 86 | 184 | 43 | 50 | 93 | 16 | 38 | 54 |
| Aplikovaná geografie a regionální rozvoj | nmgr. | 22 | 22 | 15 | 15 | 14 | 14 | |||
| Bioinženýrství | nmgr. | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||
| Bioengineering | nmgr. | 2 | 0 | 0 | ||||||
| Historie | nmgr. | 9 | 9 | 5 | 5 | 3 | 3 | |||
| Učitelství pro 2. stupeň základních škol, Učitelství pro střední školy a 2. stupeň základních škol | nmgr. | 149 | 254 | 403 | 94 | 101 | 195 | 82 | 86 | 168 |
| Mgr. + NMgr. celkem | 283 | 340 | 621 | 158 | 151 | 309 | 116 | 124 | 240 | |
| Dějiny a společnost v moderní době | Ph.D. | 7 | 7 | 6 | 6 | 6 | 6 | |||
| Nano a mikrotechnologie | Ph.D. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||
| Nano and microtechnology | Ph.D. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||
| Ph.D celkem | 14 | 0 | 14 | 13 | 0 | 13 | 13 | 0 | 13 | |
| Aplikovaná matematika - rigorózní | RNDr. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||
| Celkem | Vše | 1977 | 1119 | 3094 | 994 | 468 | 1462 | 590 | 353 | 943 |
| Přihlášky | Přijato | Zapsáno | ||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Studijní program | Typ | P | K | P+K | P | K | P+K | P | K | P+K |
| Aplikovaná geografie | bc. | 50 | 50 | 39 | 39 | 36 | 36 | |||
| Bioinženýrství | bc. | 23 | 23 | 13 | 13 | 7 | 7 | |||
| Česká filologie pro praxi | bc. | 47 | 47 | 35 | 35 | 23 | 23 | |||
| Historická a muzeologická studia | bc. | 40 | 40 | 28 | 28 | 22 | 22 | |||
| Matematika | bc. | 11 | 11 | 8 | 8 | 5 | 5 | |||
| Ochrana přírody a životního prostředí | bc. | 32 | 32 | 22 | 22 | 22 | 22 | |||
| Pedagogická studia | bc. | 87 | 85 | 172 | 51 | 45 | 96 | 29 | 31 | 60 |
| Sociální práce | bc. | 123 | 123 | 43 | 43 | 36 | 36 | |||
| Speciální pedagogika | bc. | 185 | 226 | 411 | 50 | 50 | 100 | 30 | 33 | 63 |
| Sport se zaměřením na zdravý životní styl | bc. | 155 | 155 | 81 | 81 | 60 | 60 | |||
| Učitelství pro mateřské školy | bc. | 106 | 106 | 47 | 47 | 27 | 27 | |||
| Anglický jazyk se zaměřením na vzdělání | bc. | 91 | 85 | 176 | 54 | 47 | 101 | 36 | 31 | 67 |
| Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělání | bc. | 95 | 95 | 60 | 60 | 32 | 32 | |||
| Dějepis se zaměřením na vzdělání | bc. | 77 | 66 | 143 | 55 | 43 | 98 | 34 | 31 | 65 |
| Fyzika se zaměřením na vzdělání | bc. | 3 | 16 | 19 | 2 | 12 | 14 | 1 | 8 | 9 |
| Chemie se zaměřením na vzdělání | bc. | 15 | 13 | 28 | 10 | 11 | 21 | 5 | 6 | 11 |
| Informatika se zaměřením na vzdělání | bc. | 17 | 24 | 41 | 10 | 17 | 27 | 7 | 15 | 22 |
| Matematika se zaměřením na vzdělání | bc. | 28 | 28 | 56 | 21 | 22 | 43 | 15 | 17 | 32 |
| Německý jazyk se zaměřením na vzdělání | bc. | 24 | 6 | 30 | 16 | 3 | 19 | 9 | 1 | 10 |
| Přírodopis se zaměřením na vzdělání | bc. | 45 | 24 | 69 | 21 | 10 | 31 | 12 | 7 | 19 |
| Španělský jazyk se zaměřením na vzdělání | bc. | 47 | 47 | 34 | 34 | 31 | 31 | |||
| Tělesná výchova se zaměřením na vzdělání | bc. | 89 | 89 | 51 | 51 | 30 | 30 | |||
| Základy společenských věd se zaměřením na vzdělání | bc. | 83 | 61 | 144 | 59 | 36 | 95 | 26 | 32 | 58 |
| Zeměpis se zaměřením na vzdělání | bc. | 47 | 31 | 78 | 33 | 21 | 54 | 17 | 14 | 31 |
| Bc. programy celkem | 1397 | 788 | 2185 | 843 | 317 | 1160 | 552 | 226 | 778 | |
| Učitelství pro 1. stupeň základních škol | mgr. | 123 | 123 | 246 | 54 | 57 | 111 | 25 | 40 | 65 |
| Aplikovaná geografie a regionální rozvoj | nmgr. | 17 | 17 | 11 | 11 | 9 | 9 | |||
| Aplikovaná matematika | nmgr. | 6 | 6 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||
| Bioinženýrství | nmgr. | 9 | 9 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||
| Historie | nmgr. | 13 | 13 | 6 | 6 | 4 | 4 | |||
| Učitelství pro 2. stupeň základních škol, Učitelství pro střední školy a 2. stupeň základních škol | nmgr. | 102 | 158 | 260 | 58 | 88 | 146 | 44 | 76 | 120 |
| Mgr. + NMgr. celkem | 270 | 281 | 551 | 136 | 145 | 281 | 89 | 116 | 205 | |
| Celkem | Vše | 1667 | 1069 | 2736 | 979 | 462 | 1441 | 641 | 342 | 983 |
| Dějiny a společnost v moderní době | Ph.D. | 6 | 6 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||
| Nano a mikrotechnologie | Ph.D. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||
| Ph.D celkem | 9 | 0 | 9 | 7 | 0 | 7 | 7 | 0 | 7 | |
| Celkem | Vše | 1676 | 1069 | 2745 | 986 | 462 | 1448 | 648 | 342 | 990 |
| Přihlášky | Přijato | Zapsáno | ||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Studijní program | Typ | P | K | P+K | P | K | P+K | P | K | P+K |
| Aplikovaná geografie | bc. | 49 | 49 | 32 | 32 | 20 | 20 | |||
| Bioinženýrství | bc. | 18 | 18 | 6 | 6 | 4 | 4 | |||
| Česká filologie pro praxi | bc. | 45 | 45 | 29 | 29 | 21 | 21 | |||
| Historická a muzeologická studia | bc. | 53 | 53 | 26 | 26 | 14 | 14 | |||
| Matematika | bc. | 12 | 12 | 6 | 6 | 3 | 3 | |||
| Pedagogická studia | bc. | 119 | 100 | 219 | 44 | 45 | 89 | 22 | 26 | 48 |
| Sociální práce | bc. | 139 | 139 | 49 | 49 | 36 | 36 | |||
| Speciální pedagogika | bc. | 166 | 224 | 390 | 47 | 55 | 102 | 31 | 41 | 72 |
| Sport se zaměřením na zdravý životní styl | bc. | 149 | 149 | 88 | 88 | 67 | 67 | |||
| Učitelství pro mateřské školy | bc. | 159 | 159 | 47 | 47 | 27 | 27 | |||
| Anglický jazyk se zaměřením na vzdělání | bc. | 199 | 117 | 316 | 92 | 66 | 158 | 62 | 40 | 102 |
| Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělání | bc. | 70 | 70 | 60 | 60 | 33 | 33 | |||
| Dějepis se zaměřením na vzdělání | bc. | 86 | 62 | 148 | 46 | 34 | 80 | 22 | 26 | 48 |
| Fyzika se zaměřením na vzdělání | bc. | 4 | 8 | 12 | 3 | 6 | 9 | 2 | 5 | 7 |
| Chemie se zaměřením na vzdělání | bc. | 9 | 12 | 21 | 7 | 10 | 17 | 2 | 6 | 8 |
| Informatika se zaměřením na vzdělání | bc. | 18 | 11 | 29 | 8 | 5 | 13 | 7 | 4 | 11 |
| Matematika se zaměřením na vzdělání | bc. | 25 | 24 | 49 | 16 | 15 | 31 | 11 | 12 | 23 |
| Německý jazyk se zaměřením na vzdělání | bc. | 12 | 6 | 18 | 10 | 5 | 15 | 7 | 2 | 9 |
| Přírodopis se zaměřením na vzdělání | bc. | 49 | 30 | 79 | 32 | 20 | 52 | 16 | 16 | 32 |
| Španělský jazyk se zaměřením na vzdělání | bc. | 25 | 25 | 16 | 16 | 8 | 8 | |||
| Tělesná výchova se zaměřením na vzdělání | bc. | 99 | 99 | 61 | 61 | 35 | 35 | |||
| Základy společenských věd se zaměřením na vzdělání | bc. | 54 | 40 | 94 | 29 | 15 | 44 | 13 | 9 | 22 |
| Zeměpis se zaměřením na vzdělání | bc. | 52 | 33 | 85 | 32 | 18 | 50 | 18 | 11 | 29 |
| Bc. programy celkem | 1472 | 806 | 2278 | 737 | 343 | 1080 | 445 | 234 | 679 | |
| Učitelství pro 1. stupeň základních škol | mgr. | 127 | 105 | 232 | 53 | 56 | 109 | 26 | 40 | 66 |
| Aplikovaná geografie a regionální rozvoj | nmgr. | 9 | 9 | 8 | 8 | 8 | 8 | |||
| Bioinženýrství | nmgr. | 4 | 4 | 1 | 1 | 0 | 0 | |||
| Historie | nmgr. | 8 | 8 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||
| Vychovatelství | nmgr. | 25 | 25 | 8 | 8 | 6 | 6 | |||
| Učitelství pro 2. stupeň základních škol Učitelství pro střední školy a 2. stupeň základních škol | nmgr. | 103 | 213 | 316 | 56 | 63 | 119 | 52 | 53 | 105 |
| NMgr. celkem | 276 | 318 | 594 | 129 | 119 | 248 | 95 | 93 |
188 |
|
| Celkem | Vše | 1748 | 1124 | 2872 | 866 | 462 | 1328 | 540 | 327 | 867 |
kombinovaná forma studia
Výhodně pro ukládání vlastích dat, tvorbu poznámek a tabulek s automatickými zálohami a dostupností z kteréhokoliv počítače připojeného k internetu. Možnosti sdílení a společné tvorby dokumentů. Přihlášení ke službě je prostřednictvím školní adresy (
Balíček online nástrojů pro kancelářskou práci od Microsoft s možností sdílení dokumentů. Přihlášení ke službě je prostřednictvím školní adresy (
Technická univerzita v Liberci je vlastníkem Total Academic Headcount (TAH) licence pro MATLAB, Simulink a doplňkové produkty. Zaměstnanci fakulty, výzkumníci a studenti mohou tyto produkty používat pro výuku, výzkum a studium. Licence uživatelům umožňuje instalovat si produkty jak na počítače vlastněné univerzitou, tak na soukromé počítače, a to v neomezeném množství.
Zaměstnanci Fakulty přírodovědně-humanitní a pedagogické mohou využít licence ABBYY FineReader 14. Tento software slouží k práci s PDF dokumenty. Např. převody PDF dokumentů a skenů na jiné formáty, úprava, komentování, porovnávání, slučování, rozdělování PDF... atd. V případě zájmu pište na
TIBCO Statistica je analytický software obsahující prostředky pro správu dat, jejich analýzu, vizualizaci a vývoj uživatelských aplikací. Poskytuje široký výběr základních i pokročilých technik speciálně vyvinutých pro oblasti Business Intelligence, Big Data, kontrolu kvality, výzkum a mnoha dalších.
Zaměstnanci FP TUL mohou získat přístup k serveru s nainstalovaným balíkem programů od Adobe. Počet přístupových licencí je omezený, proto budou přidělovány na základě oprávněných žádostí. Obracejte se na správce:
TU v Liberci zakoupila vzdělávací licenci souborového manažeru Altap Salamander. Program lze instalovat na všechny univerzitní počítače i na domácí či kolejní počítače studentů a zaměstnanců.
Další informace: http://liane.tul.cz/cz/Altap_Salamander
Veeam® Agent pro Microsoft Windows ZDARMA poskytuje jednoduché řešení pro zálohování serverů, počítačů a notebooků se systémem Windows. Díky produktu Veeam Agent pro Microsoft Windows ZDARMA můžete svůj počítač snadno zálohovat na externí pevný disk, do síťového úložiště NAS, služby pro sdílení nebo na úložiště záloh produktu Veeam Backup & Replication™.
Pro zaměstnance FP TUL je k dispozici fakultní datové uložiště, kam je možné data zálohovat. Pro další informace kontaktujte správce:
Firma Autodesk poskytuje studentům a pedagogům téměř kompletní portfolio svých softwarových produktů zdarma. Řada těchto produktů je na naší univerzitě využívána ve výuce a studentských projektech.
Sketch Engine je nástroj pro analýzu, správu a tvorbu velkých vzorků autentického jazyka zvaných textové korpusy. Obsažené funkce dokáží pracovat s korpusy čítajícími desítky miliard slov. K dispozici je přes 300 korpusů ve více než 90 jazycích a uživatelé si navíc mohou vytvářet i korpusy vlastní. Výsledky pak poskytují informace o tom, jak se jazyk používá v reálných situacích. Využití se neomezuje jen na lingvistiku, lexikografii a výuku jazyků, ale též na společenské vědy, kde je potřeba rychle analyzovat a porozumět velkému množství textových informací s pomocí extrakce klíčových slov.
DESIGN manuál TUL
Písmo TUL
Šablona - POWERPOINT - FP - CZ
Šablona - POWERPOINT - FP - EN
Hlavičkový papír - FP - CZ
Hlavičkový papír - FP - EN
Hlavičkový papír - TUL - CZ
Hlavičkový papír - TUL - EN
Hledáte novou práci nebo chcete změnit profesi?
Chcete se stát pedagogickým pracovníkem a chybí vám potřebná kvalifikace?
Potřebujete si rozšířit stávající kvalifikaci?
V rámci nabídky celoživotního vzdělávání si můžete vybrat ze vzdělávacích programů zaměřených na získání pedagogického vzdělání, rozšíření učitelské kvalifikace, určených pro splnění dalších kvalifikačních předpokladů nebo zaměřených na speciální pedagogiku. Věříme, že si z nabídky uvedené níže jistě vyberete.
podání elektronické přihlášky ke studiu
doklady o dosaženém vzdělání, doklady požadované pro některé programy a doklad o úhradě administrativního poplatku ve výši 700,- Kč ve prospěch Technické univerzity v Liberci, účet č. 305 806 603, kód banky 0300, variabilní symbol 649 133, konst. symbol 0558. Do zprávy pro příjemce uveďte své jméno a příjmení!
Vše prosím naskenujte a vložte jako soubor do své el. přihlášky.
Programy DVPP jsou akreditovány rozhodnutím MŠMT. Pro zahájení je třeba dostatečný počet zájemců.
Rozhodnutí o vyhlášení přijímacího řízení na akademický rok 2025/2026 naleznete na ÚŘEDNÍ DESCE FP TUL.
Rozhodnutí o dodatečném vyhlášení přijímacího řízení pro ak. rok 2025/2026 naleznete na ÚŘEDNÍ DESCE FP TUL.
Programy celoživotního vzdělávání
Programy k získání pedagogického vzdělání
Studium je určeno zájemcům, kteří nemají pedagogické vzdělání a chtějí pracovat jako pedagogičtí pracovníci. V případě zájemců s ukončeným středoškolským vzděláním je vhodné studium pro vychovatele a studium pro učitele odborných předmětů a praktického vyučování na středních školách. Zájemci s vysokoškolským vzděláním, kteří mají zájem o tzv. pedagogické minimum je vhodné studium pedagogiky pro učitele 2. stupně ZŠ a SŠ.
Studium pedagogiky pro učitele druhého stupně základní školy a učitele střední školy
Studium pedagogiky pro učitele odborných předmětů, praktického vyučování a odborného výcviku střední školy
Studium pedagogiky pro vychovatele (kombinovaná forma)
Programy k rozšíření učitelské kvalifikace
Studium je určeno zájemcům, kteří již mají pedagogické vzdělání a chtějí si rozšířit svou kvalifikaci. Jedná se o studijní programy určené k rozšíření aprobace o další předmět nebo studium umožňující vyučovat na jiném stupni základní školy.
Rozšiřující studium učitelství pro 1. stupeň ZŠ
Rozšiřující studium učitelství anglického jazyka
Rozšiřující studium učitelství informatiky
Rozšiřující studium učitelství fyziky
Rozšiřující studium fyziky pro SŠ
Rozšiřující studium učitelství matematiky
Rozšiřující studium učitelství německého jazyka
Rozšiřující studium matematiky pro SŠ
Rozšiřující studium zeměpisu pro 2. stupeň ZŠ
Rozšiřující studium zeměpisu pro SŠ
Rozšiřující studium přírodopisu pro 2. stupeň ZŠ
Programy speciální pedagogiky
Studium je určeno zájemcům, kteří mají zájem o rozšíření své odborné kvalifikace v oblasti speciální pedagogiky.
Studium k rozšíření odborné kvalifikace zaměřené na ...
Programy ke splnění dalších kvalifikačních předpokladů
Studium je určeno zájemcům, kteří chtějí v rámci svého povolání vykonávat pracovní pozici, k jejímuž výkonu je nezbytné splnění konkrétních kvalifikačních předpokladů.
Studium pro výchovné poradce
tel. +420 485 352 610
e-mail:
Co studovat na FP?
Bakalářské studium
Absolventky a absolventi bakalářských studijních programů získají znalosti a dovednosti, které mohou po skončení studia hned uplatnit v praxi nebo na ně mohou navázat při studiu magisterských studijních programů na FP TUL i dalších vysokých školách včetně zahraničních. Standardní doba studia je tři roky.
Bakalářské studijní programy jsou ukončeny úspěšným složením státní závěrečné zkoušky, jejíž součástí je obhajoba bakalářské práce. Absolvent/absolventka získá titul bakalář/bakalářka (ve zkratce Bc.) uváděný před jménem.
Bakalářské studijní programy dvouoborové
Pro dosažení kvalifikace učitele 2. stupně základních škol je nezbytné absolvovat bakalářské studium a navazující magisterské studium. Pro zájemce o učitelské povolání nabízíme spektrum bakalářských studijních programů zaměřených na vzdělávání.
Uchazeč vybírá vždy dvojici programů: tzv. program maior a přidružený program minor.
Uchazeč o studium v programech zaměřených na vzdělávání v přihlášce ke studiu uvede, který z dvojice zvolených studijních programů se zaměřením na vzdělávání volí jako hlavní (program maior, student v tomto programu zakončí studium obhajobou závěrečné práce), a který jako přidružený (program minor).
Rozvrh podle standardního studijního plánu je připravován a garantován pro ty z vypsaných kombinací, na které se zapíše minimálně 5 uchazečů.
Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání
Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání
Dějepis se zaměřením na vzdělávání
Fyzika se zaměřením na vzdělávání
Chemie se zaměřením na vzdělávání
Informatika se zaměřením na vzdělávání
Matematika se zaměřením na vzdělávání
Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání
Přírodopis se zaměřením na vzdělávání
Španělský jazyk se zaměřením na vzdělávání
Tělesná výchova se zaměřením na vzdělávání
Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání
Zeměpis se zaměřením na vzdělávání
Bakalářské studijní programy jednooborové
Anglofonní studia (Completus)
Anglofonní studia (Maior)
Anglophone studies (Completus)
Aplikovaná geografie
Bioinženýrství
Česká filologie pro praxi
Historická a muzeologická studia
Matematika
Ochrana přírody a životního prostředí
Pedagogická studia
Sociální práce
Speciální pedagogika
Sport se zaměřením na zdravý životní styl
Učitelství pro mateřské školy
Magisterské studium
Magisterské studijní programy jsou převážně navrženy jako navazující studium pro absolventky a absolventy bakalářských studijních programů, a to ve standardní délce 2 roky (důležitou podmínkou přijetí je úspěšně ukončené Bc studium). Výjimkou je studijní program Učitelství pro 1. stupeň základní školy v délce 5 let (podmínkou přijetí je úspěšně složená maturitní zkouška).
Absolventka či absolvent magisterského studijního programu získá rozšířené znalosti a dovednosti bakalářského programu, které zvyšují možnosti úspěšného uplatnění v praxi. Studijní programy jsou ukončeny úspěšným složením státní závěrečné zkoušky, jejíž součástí je obhajoba diplomové práce. Absolventka/absolvent získá titul magistra/magistr (ve zkratce Mgr.) uváděný před jménem.
Magisterské studijní programy - nenavazující
Učitelství pro 1. stupeň základních škol
Magisterské studijní programy - navazující
Magisterský studijní program Učitelství pro střední školy a 2. stupeň ZŠ umožňuje absolventům dosáhnout kvalifikace učitele, uchazeč si vybírá specializaci tvořenou kombinací dvou oborů. Součástí podmínek přijetí je úspěšně zakončené bakalářské studium.
Garance rozvrhu:
Rozvrh je plně garantován pro ty z vypsaných kombinací programů, na které se zapíše minimálně 5 uchazečů.
Pro obory fyzika, chemie, informatika, matematika jsou možné i nevypsané vzájemné kombinace; rozvrh pro výuku v těchto dalších kombinacích je nutné řešit individuálně, není garantován.
Učitelství pro 2. stupeň základních škol
Učitelství pro střední školy a 2. stupeň základních škol
Aplikovaná geografie a regionální rozvoj
Aplikovaná matematika
Fyzika | obor Aplikovaná fyzika
Bioengineering
Bioinženýrství
Historie
Vychovatelství
Doktorské studium
Doktorské studium je určeno absolventkám a absolventům magisterských programů. Spolupráce s dalšími českými i zahraničními pracovišti a podpora grantových agentur umožňuje studentkám a studentům účastnit se odborných konferencí, případně absolvovat část svého studia v zahraničí. Absolventka či absolvent doktorského studia umí vykonávat samostatnou tvůrčí, výzkumnou a organizační práci v oboru.
Doktorské studijní programy jsou ukončeny úspěšným vykonáním státní doktorské zkoušky a obhajobou disertační práce. Absolventka/absolvent získá akademický titul doktorka/doktor (ve zkratce Ph.D.) uváděný za jménem.
Doktorské studijní programy
Aplikovaná matematika
Aplikované vědy v inženýrství | Fyzikální inženýrství
Dějiny a společnost v moderní době
Nano a mikrotechnologie
Nano and Microtechnology